Vårföräldrar 2015 #7

E bryr sig inte så ofta om vad han har på sig, men han är inte jätteförtjust i att ta på sig eller byta om. Nu när det är så varmt ute får han gå i tunn skjorta och så tunna byxor som möjligt. De är ute när solen står ganska högt på himlen så vill gärna att han ska gå i så täckande kläder som möjligt.
 
E bryr sig inte så ofta om vad han har på sig, men han är inte jätteförtjust i att ta på sig eller byta om. Nu när det är så varmt ute får han gå i tunn skjorta och så tunna byxor som möjligt. De är ute när solen står ganska högt på himlen så vill gärna att han ska gå i så täckande kläder som möjligt.

S brukar heller aldrig bry sig men tydligen är shorts ingen hit! Ska köpa fler tunna byxor för som du skriver är ju det det bästa
 
S brukar heller aldrig bry sig men tydligen är shorts ingen hit! Ska köpa fler tunna byxor för som du skriver är ju det det bästa
Konstigt att det är så hemskt med just shorts. Det borde ju upplevas som svalt och skönt. E har sett mig ha klänning och har, efter önskemål, därför fått en själv. Den sätter han gladeligen på sig trots att han hatar att byta om. Det kanske vore något för S, och @magnums son? 😊
 
Konstigt att det är så hemskt med just shorts. Det borde ju upplevas som svalt och skönt. E har sett mig ha klänning och har, efter önskemål, därför fått en själv. Den sätter han gladeligen på sig trots att han hatar att byta om. Det kanske vore något för S, och @magnums son? 😊

Är här inne och läser lite ibland.

Min E har också sett mig i klänning och vill ha en egen så jag tänkte åka in på nån loppis och kolla om det finns någon där.
 
Jag tycker att klänningar i tunika-modell, såna där ganska raka lite A-linjeformade är sjukt praktiska på barn. Bekväma, mjuka och när de växer så är det enda som händer att klänningarna blir kortare. Är det långa ärmar kan man slänga på en mudd eller göra dem kortärmade för att kunna använda längre. Kortärmade klänningar förvandlas till T-shirts allteftersom de används. Roliga att sy i fina tyger också :D
 
Är här inne och läser lite ibland.

Min E har också sett mig i klänning och vill ha en egen så jag tänkte åka in på nån loppis och kolla om det finns någon där.
E ville absolut ha en röd klänning. Var inne i de stora kedjorna som finns på orten och kunde inte hitta en enda enkel röd klänning :meh:. Hittade en röd/vitrandig på maxi som var i en enkel modell utan ärmar, det fick duga och sonen var nöjd :)
 
E ville absolut ha en röd klänning. Var inne i de stora kedjorna som finns på orten och kunde inte hitta en enda enkel röd klänning :meh:. Hittade en röd/vitrandig på maxi som var i en enkel modell utan ärmar, det fick duga och sonen var nöjd :)

Min har inte sagt vad han vill ha för färg så jag tänkte kolla loppisen först och se om något duger annars blir det väl att leta vidare ;)
 
Konstigt att det är så hemskt med just shorts. Det borde ju upplevas som svalt och skönt. E har sett mig ha klänning och har, efter önskemål, därför fått en själv. Den sätter han gladeligen på sig trots att han hatar att byta om. Det kanske vore något för S, och @magnums son? 😊

Det som mest talar emot detta är att då måste jag först skaffa mig en klänning han kan inspireras av :D Eller börja gå runt i festklänningar :p Har det väldigt sällan till vardags...

Men absolut! Borde ju vara skönare än jeans en dag som denna :p
 
I måndags fick vi veta att E och två barn till ska byta till de nya lokalerna i höst. Vårt älskade högstadium lades ner i höstas och då byggdes de byggnaderna om till fritids och låg- mellanstadium. Så Låg- och mellanstadiets gamla lokaler byggdes om till förskola. Vi har haft moduler för att få plats men nu kan dom tas bort. I de är nya förskolelokalerna finns tre nya avdelningar och vid nyår flyttade en del äldre barn dit. Så till hösten är E nog stor för att flytta in dit också :)

Hon verkar se fram emot det och pratar om att hon och två kompisar ska flytta in dit efter sommarlovet :D Jag och maken tycker det ska bli skönt med miljöombyte eftersom förtroendet för nuvarande varit sådär som ni kanske vet.

Så det blir nytt för oss alla efter sommaren! Vi har en unge som börjar förskoleklass och fritids och en som flyttar in till de stora barnen på förskolan :nailbiting::)
 
I måndags fick vi veta att E och två barn till ska byta till de nya lokalerna i höst. Vårt älskade högstadium lades ner i höstas och då byggdes de byggnaderna om till fritids och låg- mellanstadium. Så Låg- och mellanstadiets gamla lokaler byggdes om till förskola. Vi har haft moduler för att få plats men nu kan dom tas bort. I de är nya förskolelokalerna finns tre nya avdelningar och vid nyår flyttade en del äldre barn dit. Så till hösten är E nog stor för att flytta in dit också :)

Hon verkar se fram emot det och pratar om att hon och två kompisar ska flytta in dit efter sommarlovet :D Jag och maken tycker det ska bli skönt med miljöombyte eftersom förtroendet för nuvarande varit sådär som ni kanske vet.

Så det blir nytt för oss alla efter sommaren! Vi har en unge som börjar förskoleklass och fritids och en som flyttar in till de stora barnen på förskolan :nailbiting::)
Har missat att ni varit missnöjda med förskolan, men skönt att det förhoppningsvis blir förändringar till det bättre i höst 😊. Miljöombyte kan göra gott.
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 094
Senast: Badtz Maru
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
308
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
360
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 064
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp