Vårföräldrar 2022

Tack! ❤

Allt såg fint ut, och hon sprattlade på där inne (jag kan inte fatta att jag inte känner det än, så mycket som hon sparkade!) och var definitivt levande 😍 Så nu kanske vi vågar börja drömma och planera lite!
Men vad härligt! Grattis! Ni ska definitivt börja drömma och planera ❤️.

Kläderna vi shoppat hittills! :D Vi är inte så pigga på det beiga/gråa/vita/bleka-modet utan gillar färg så vi kör på det helt enkelt! :D

En kompis till mig ska dessutom ha barn typ nu och hon kommer skänka sitt barns kläder allteftersom barnet växer ur dem. Perfekt för oss!
B7A2E541-3DAA-4D55-B104-B888DC9F7890.webp

Samma här! Både gällande att ställa om huvudet och namnen. Pojknamn är jättesvårt! (Hur tråkig är man om man tar den manliga versionen av dotterns namn? Obs ej typ Martina och Martin utan större skillnad)
Kanske liite tråkigt, beroende på vad det är? Och vart man bor :D En gammal kollega döpte sin son till Dennis och sen fick lillasyster heta Denice, bara det att på mammans dialekt låter det i princip som hon säger Dennis två gånger när hon pratar om barnen 😅

Tack! ❤

Allt såg fint ut, och hon sprattlade på där inne (jag kan inte fatta att jag inte känner det än, så mycket som hon sparkade!) och var definitivt levande 😍 Så nu kanske vi vågar börja drömma och planera lite!

Ja dröm och planera på! Snart är dom här våra vårbebisar ❤️

Såg också på UL hur bebisen tog i och sparkade ashårt rätt in i livmodern så den töjde ut sig som ett U. Jag kände en liten liiiten kittling i magen. Dom är fortfarande så löjligt små 😁

Ja dröm och planera på! Snart är dom här våra vårbebisar ❤️

Såg också på UL hur bebisen tog i och sparkade ashårt rätt in i livmodern så den töjde ut sig som ett U. Jag kände en liten liiiten kittling i magen. Dom är fortfarande så löjligt små 😁
Det går över och det snabbt har jag upptäckt. Är väl ca 4 v sedan vi gjorde RUL, hade då inte känt bebis alls. Började känna små buffar veckan efter. I natt har jag knappt sovit, måste kissa typ var tredje timme och efter varje gång så passar bebis på att utnyttja utrymmet och kör ett träningspass på ca 20 min. Helt omöjligt att somna om efter det, brukar ha somnat lagom tills det är dags igen. Och så fascinerande hur mycket det känns :D

Det går över och det snabbt har jag upptäckt. Är väl ca 4 v sedan vi gjorde RUL, hade då inte känt bebis alls. Började känna små buffar veckan efter. I natt har jag knappt sovit, måste kissa typ var tredje timme och efter varje gång så passar bebis på att utnyttja utrymmet och kör ett träningspass på ca 20 min. Helt omöjligt att somna om efter det, brukar ha somnat lagom tills det är dags igen. Och så fascinerande hur mycket det känns :D
Haha, jisses! Min bökar och sparkar mycket också tycker jag, ibland känns det som hon typ dubbelsparkar med båda fötterna för det blir som en dunk-dunk på två olika ställen liksom. Och hon sparkar väldigt mycket när jag kräks också 😂. Känns lite osolidariskt!

Jag var på UL och ctg förra veckan pga minskade rörelser en kväll + efterföljande förmiddag och då kunde jag se hur hon rörde sig som attan i magen men kände verkligen nada. Bra ändå att se att de fortfarande är så små att de ju kan röra sig utan att det känns!

Generell status här: kräks fortfarande (v26) och har migrän. Känner mig lite sliten den här veckan men är i övrigt vid gott mod ☺️.

Kanske liite tråkigt, beroende på vad det är? Och vart man bor :D En gammal kollega döpte sin son till Dennis och sen fick lillasyster heta Denice, bara det att på mammans dialekt låter det i princip som hon säger Dennis två gånger när hon pratar om barnen 😅
Hahaha, låter både lite praktiskt och sjukt krångligt 🙈
Namnet i fråga är betydligt större skillnad, det är samma startbokstav och samma antal bokstäver, men olika antal stavelser. Inte uppenbart att de hör ihop, men inte heller förvånande att de gör det. Svårt att förklara utan att faktiakt skriva namnen.

Nu mår jag bra, typ. Har fått tillbaka livslusten. Foglossningen har smällt till, och framfogen gör lika ont nu som den gjorde i slutet förra gången, men det är ändå hanterbart. Det är ingenting i jämförelse med illamående. Funderar på vilken sorts foglossningsbälte som är bäst, känns inte som att det jag har hjälper så mycket, är svårt att få tight.

Lider med dig @gulakatten som fortfarande kräks, men skönt att du ändå är vid gott mod :)

Har berättat för dottern att det blir en lillebror, och det var helt ok för henne bara det var en flicka så den kan heta Pippi... nån har tydligen sagt till henne att en pojke inte kan heta Pippi, och det där med skillnaden mellan syster och bror verkar hon inte riktigt ha greppat. 😅

Nu mår jag bra, typ. Har fått tillbaka livslusten. Foglossningen har smällt till, och framfogen gör lika ont nu som den gjorde i slutet förra gången, men det är ändå hanterbart. Det är ingenting i jämförelse med illamående. Funderar på vilken sorts foglossningsbälte som är bäst, känns inte som att det jag har hjälper så mycket, är svårt att få tight.

Lider med dig @gulakatten som fortfarande kräks, men skönt att du ändå är vid gott mod :)

Har berättat för dottern att det blir en lillebror, och det var helt ok för henne bara det var en flicka så den kan heta Pippi... nån har tydligen sagt till henne att en pojke inte kan heta Pippi, och det där med skillnaden mellan syster och bror verkar hon inte riktigt ha greppat. 😅

Blivande storasyster här tycker vid förfrågan att lillebror ska ha samma namn som henne 😅 Vi älskar ju såklart det namnet men känns opraktiskt att använda det två gånger 🙈

Och det får en också att fundera på hur mycket hon förstår av hela bebisgrejen egentligen, känns som det kommer att bli en obehaglig överraskning för henne där i slutet av mars...

Blivande storasyster här tycker vid förfrågan att lillebror ska ha samma namn som henne 😅 Vi älskar ju såklart det namnet men känns opraktiskt att använda det två gånger 🙈

Och det får en också att fundera på hur mycket hon förstår av hela bebisgrejen egentligen, känns som det kommer att bli en obehaglig överraskning för henne där i slutet av mars...
Skönt att storasyster tycker om sitt namn iaf :)

Här tyckte storasyster idag att vi skulle ha två bebisar. Hon är säker på att hon gillar bebisar och det kommer vara roligt med bebis. Jag är inte säker på att hon kommer vara lika positiv när hon inser att hon måste dela mamma och pappa (och farmor!) med honom. Hon blir avundsjuk när hunden sitter i knät..

RUL avklarat idag. Allt såg jättebra och det syntes tydligt att det är en liten kille där inne :D
Vad härligt, grattis! <3

KL

Jag är så sanslöst GRÅTIG nu. Tittade på en (riktigt dåligt) serie om några lyxmammor i Australien och började storgråta när man hörde bebisarna gråta efter att de fötts 😬. Är alltså INTE typen av person som tycker att förlossningar är ”vackra” liksom men det är nåt väldigt djupt inom mig som blir så sjukt påverkat bara. Antar att det kommer vara så ett tag 🙈.

Vad härligt, grattis! :heart

KL

Jag är så sanslöst GRÅTIG nu. Tittade på en (riktigt dåligt) serie om några lyxmammor i Australien och började storgråta när man hörde bebisarna gråta efter att de fötts 😬. Är alltså INTE typen av person som tycker att förlossningar är ”vackra” liksom men det är nåt väldigt djupt inom mig som blir så sjukt påverkat bara. Antar att det kommer vara så ett tag 🙈.
Jag är också rätt påverkad och grinar av sånt som jag är helt oberörd av i vanliga fall..och grinar så fort jag blir arg, ledsen eller lite frustrerad. Min sambo börjar bli van.. :angel:

Ni som kräks/illamående har ni inte fått prova Lergigan comp? Jag har ätit det sen v. 7 och kommer fortsätta ett tag till. Har försökt avsluta i v. 13,15 och 20 men är fortfarande dålig så kör på. Har dock en minskad effekt nu, kan ibland vara lite illamående ändå men jag kan leva när jag äter det.
Känner mig övertygad om att jag hade varit inlagd med dropp utan det, med tanke på vilka dagar jag fått när jag kört utan.

@AgentCarter Jo, jag fick det utskrivet tidigt, även Lergigan. Tar den ena på dagtid och den andra nattetid. Kräks ändå.

Jag tror inte någon skulle kräkas i så många veckor utan att få medicin utskrivet ;).

Liknande trådar

R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 853
Senast: julgrisen
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
1 059
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 326
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
28 112

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka