Vårföräldrar 2022

Hm, menar du att andra barnet inte är en kopia av första? :confused: Skämt åsido, bra påpekande, där har jag nog gått bort mig lite i mina förväntningar också. (Och självklart ska mina barn vara bästisar både under uppväxten och som vuxna...)
Jag förstår dig helt, både i känslorna kring kön och tankarna kring kläder. Och jag tänker fortfarande så, att "jaja den här kan ju E ärva sen" trots att jag vet att långt ifrån alla storasysters kläder går hem hos den lilla + att de som sagt är ganska olika byggda så en hel del modeller passar den ena eller den andra bättre. Men i slutändan är det en världslig sak och blir såklart hur bra som helst oavsett! ❤ Lycka till!

Jag har fått min första dumma kommentar idag! Rätt bra ändå att få den först i vecka 25 :D.

En kollega (som BARA pratar graviditet och barn med mig nu 😤) frågade mig hur jag kände inför förlossningen. Jag sa bara att jag inte är särskilt orolig och att jag tänker att jag tar det som det kommer helt enkelt.
Hennes svar? ”Ja sådär kände jag också när jag fick mitt barn. Man är ju så omedveten när man ska ha sitt första barn. Skulle jag skaffa barn igen skulle jag vara jätteorolig för förlossningen för nu vet jag ju allt som kan gå fel och hur farliga saker som faktiskt kan hända”. Sen räknade hon upp farliga saker som kan hända 🙄🙃 och avrundade med att igen understryka att om man som förstaföderska inte är orolig så är det för att man vet så lite.

Jag kände bara 🤦🏼‍♀️🤷🏼‍♀️🤦🏼‍♀️. Tur att jag inte är orolig liksom, nån annan hade ju kunnat bli uppskrämd.

Jag har fått min första dumma kommentar idag! Rätt bra ändå att få den först i vecka 25 :D.

En kollega (som BARA pratar graviditet och barn med mig nu 😤) frågade mig hur jag kände inför förlossningen. Jag sa bara att jag inte är särskilt orolig och att jag tänker att jag tar det som det kommer helt enkelt.
Hennes svar? ”Ja sådär kände jag också när jag fick mitt barn. Man är ju så omedveten när man ska ha sitt första barn. Skulle jag skaffa barn igen skulle jag vara jätteorolig för förlossningen för nu vet jag ju allt som kan gå fel och hur farliga saker som faktiskt kan hända”. Sen räknade hon upp farliga saker som kan hända 🙄🙃 och avrundade med att igen understryka att om man som förstaföderska inte är orolig så är det för att man vet så lite.

Jag kände bara 🤦🏼‍♀️🤷🏼‍♀️🤦🏼‍♀️. Tur att jag inte är orolig liksom, nån annan hade ju kunnat bli uppskrämd.

En del har helt enkelt otur när de tänker!

Smått komiskt också att hon efter att ha fött ett barn anser sig ha koll på allt som kan gå fel och vet vad som kan hända 🙄

Jag har tre förlossningar bakom mig som ingen av dem varit helt ”by the book”. Min känsla är väl snarare att ju mer erfarenhet jag fått av förlossningar desto större blir insikten om hur lite jag vet om allt kring detta…

Herregud. Vilken jävla dumfan.

@Imogen Ja, det var ju helt klart ett märkligt resonemang! Jag är helt ödmjuk inför det faktum att jag gör detta för första gången och förlitar mig på att proffsen på sjukhuset har koll. Jag har noll behov av att bli expert på detta liksom.

Oavsett - sanslöst märklig grej att säga till någon som är gravid. ”Shut it!” kände jag mest 🤷🏼‍♀️.

Herregud. Vilken jävla dumfan.
Svar ja! Jätterar person men fullkomligt obetänksam i vad hon säger. Lite som en annan kollega som kommenterade min sjukskrivning (pga spyr hela tiden) med ”jamen vänta bara, det blir värre när barnet kommer! Då får du inte äta på tre månader!”.

Folk liksom 🤦🏼‍♀️.

Vilken trevlig, taktfull och omtänksam person. Hur tänkte hon att det skulle tas emot egentligen, det är ju inte som att det finns nåt att välja på, bebisen är där inne så det måste ju ut.
Om man som omföderska inte är orolig, vad beror det på? Jag ser fram emot förlossningen.

Svar ja! Jätterar person men fullkomligt obetänksam i vad hon säger. Lite som en annan kollega som kommenterade min sjukskrivning (pga spyr hela tiden) med ”jamen vänta bara, det blir värre när barnet kommer! Då får du inte äta på tre månader!”.

Folk liksom 🤦🏼‍♀️.
Den andra kollegan har inte haft graviditetsillamående. Det blir definitivt inte värre när barnet kommer.

Vilken trevlig, taktfull och omtänksam person. Hur tänkte hon att det skulle tas emot egentligen, det är ju inte som att det finns nåt att välja på, bebisen är där inne så det måste ju ut.
Om man som omföderska inte är orolig, vad beror det på? Jag ser fram emot förlossningen.
Jamen EXAKT! Det kändes lite som att hon blev provocerad av att jag inte är orolig men alltså jag är orolig för många saker, förlossningen är inte en av dem. Än. Det kanske ändrar sig, eller så gör det inte det. Ut ska ju barnet oavsett 🤷🏼‍♀️.

Härligt att höra att du ser fram emot förlossningen ❤️.

Så otroligt okänsligt! :down:

Woop! Vi har också börjat shoppa, gjorde en ansträngning i helgen och köpte kläder för de två första månaderna typ. Kändes bra!
För mig har det börjat bli lite mer verkligt nu när det börjar finnas lite saker till bäbis hemma som påminner om att jag inte bara inbillat mig att jag är gravid 😅

Här väntar vi på RUL imorgon bitti, och OM det skulle se bra ut så blir det shoppingmaraton resten av veckan för att fånga lite black week-rabatter! Rätt nervös dock för RUL, knasigt nog knappt för det man kollar för och eventuella missbildningar, utan nästan bara nervös för om hon lever eller inte och om jag fortfarande är gravid 😅

Åh jag har glömt skriva om mitt RUL, allt såg fint ut och till min stora förvåning fick jag både en snopp och en pung utpekad för mig på skärmen! Hallå, jag har ju försökt att inte ställa in mig på något men har nog varit ganska övertygad om att det skulle vara en lillasyster ändå 😂 Hade ungefär en kvarts sorg över lillasyster som inte blev men vi får väl se, inget är ju säkert förrän bebbis är här 😅

Obligatorisk disclaimer om att det naturligtvis inte spelar någon om jag får ett barn med snopp, är bara mitt huvud som ska ställa om lite bara.

Plus att jag hade typ 20 balla tjejnamn på g och kanske ett eller två killnamn som känns ok? Otroligt problem här 🙃

För mig har det börjat bli lite mer verkligt nu när det börjar finnas lite saker till bäbis hemma som påminner om att jag inte bara inbillat mig att jag är gravid 😅

Vi har ju otroligt mycket kvar efter dottern men klickade nyss hem en liten mjuk sweatshirtoverall i storlek 50 bara till bebisen, och precis som du så kändes det genast lite mer verkligt att det faktiskt kommer en ny liten individ och ska bo med oss och inte bara att jag går runt hemma med en kula på magen och väntar på något odefinierbart 😅 😍

Trodde kanske innan att jag skulle vara mer beredd den här gången men det känns ungefär lika surrealistiskt då som nu

Åh jag har glömt skriva om mitt RUL, allt såg fint ut och till min stora förvåning fick jag både en snopp och en pung utpekad för mig på skärmen! Hallå, jag har ju försökt att inte ställa in mig på något men har nog varit ganska övertygad om att det skulle vara en lillasyster ändå 😂 Hade ungefär en kvarts sorg över lillasyster som inte blev men vi får väl se, inget är ju säkert förrän bebbis är här 😅

Obligatorisk disclaimer om att det naturligtvis inte spelar någon om jag får ett barn med snopp, är bara mitt huvud som ska ställa om lite bara.

Plus att jag hade typ 20 balla tjejnamn på g och kanske ett eller två killnamn som känns ok? Otroligt problem här 🙃
Samma här! Både gällande att ställa om huvudet och namnen. Pojknamn är jättesvårt! (Hur tråkig är man om man tar den manliga versionen av dotterns namn? Obs ej typ Martina och Martin utan större skillnad)

Liknande trådar

R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 853
Senast: julgrisen
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
1 059
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 326
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
28 112

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka