Bukefalos 28 år!

Vargtänder?

Polly_Mulle

Trådstartare
Mitt varmblod, en sjuårig valack har börjat bete sig konstigt i höger varv på volten och även lite underligt annars också i ridningen. Han är inte riktigt sig själv. Kom att tänka på att det kan vara vargtänder på gång. Ska kolla tänderna på honom snarast för att se om det kan vara det, eller om han börjat få vassa kanter. OM det är vargtänder, är det bara klinik och dra dem då? Vad kostar det på ett ungefär?
 
det ligger vell på en tusing tror jag,kontakta veterinär och hör med dom vem som gör det och hur man går fram :D
 
Våran tandläkare kommer en gång om året och gör en koll, och om det är nåt därimellan kommer han ut o skrapar o fixar lite. de brukar kosta från 800 till 1500 kr, beroende på hur mycket som behöver fixas.
humm, de kanske inte va till så stor hjälp, men ring till farbro tandläkare o hör vad han tycker :D
 
tack för svaren! Är nästan säker på att det är tänderna o han raspas regelbundet och har inte haft problem innan så tänkte jag att åldern passar bra med vargtänder och när jag rider bettlöst funkar han bättre. Sadeln passar o han e helfräch i övrigt. Ska kolla med tandläkare
 

Liknande trådar

Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 740
Senast: emma-vsm
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 988
Senast: Stereo
·
Hästvård För att korta ner historien. Märkte att hästen började sur och grinig vid ridning sommar-21. Åkte in till klinik där man konstaterade...
Svar
8
· Visningar
1 836
Senast: Unhappy
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp