Bukefalos 28 år!

Vargtänderna borttagna

H

Häst 2004

Äntligen! Nu är vargtänderna borttagna på mitt lilla sto!
Hon hade två st i överkäken!

Allt gick bra, men hon fick mkt lugnande - hade lite svårt att äta på kvällen - men idag inga synbara problem.

Enligt veterinär tar det c:a 10 dgr att läkas! Men enligt honom skulle jag skulle kunna skritta henne på ett rakt bett! Vågar jag redan 2 dgr efter ingreppet prova att skritta henne på ett rakt stelt bett el ska jag vänta ytterliggare ?
 
Sv: Vargtänderna borttagna

Nja, jag hade nog väntat. Munnen läker visserligen fort, men ändå. Måste med beställa tid för att ta bort vargtänder, och jag stoppar nog inget bett i munnen på en vecka efter det. bara för att vara på den säkra sidan. Men jag kan ju köra min i grimma, behöver inget bett. Du kan inte skritta på ett sidepull eller hack så länge?
 
Sv: Vargtänderna borttagna

Jag har aldrig ridit m hackamore på henne, och vet tyckte att ett rakt bett var "snällare".
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 785
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 945
Senast: pews1972
·
Övr. Katt Nu är jag lycklig igen, efter 5 veckors gråtande och sörjande efter min älskade Zizzo. Igår kväll kom han äntligen hem, jag har...
Svar
14
· Visningar
2 025
Senast: Majvi
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
4 991

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Valp 8 månader
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp