varm i knät

tralala

Trådstartare
igår när jag kom till stallet så var pållen jättevarm i höger framknä, han var dessutom lite svullen. han verkade däremot inte ha ont, reagerade inte när man tryckte på knät. tog ut honom och gick lite med honom, visade ingenting i skritten. sprang sedan lite med honon och han visade inga tecken på hälta alls. tog sedan in honom och kylde knät med vatten, hade på kyllera och lät honom gå i hagen. ska dit idag och se hur det är med honom.
undrar om det finns något mera som man kan göra. vågar man rida eller är det bara dumt? man kan ju inte direkt linda knät, eller går det?
:confused:
//Linda :bump:
 
ring en veterinär och fråga! Ett samtal kostar så lite!
Jag skulle, om du inte vill ringa vet., låte hästen stå några dagar och se hur det utvecklar sig. klla efter hälta varje dag och se.

/Malin
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 335
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Min häst som jag har haft i många år och som normalt är en lugn och trygg individ har uppvisat några konstiga beteenden från och till...
Svar
14
· Visningar
2 690
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej på er! Skulle gärna vilja höra era tankar om det här då jag är väldigt orolig.. Mitt 17-åriga d-ponny sto var ljummen/lätt varm och...
2
Svar
22
· Visningar
2 690
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Behöver lite feedback från er med erfarenhet av detta. Torsd före midsommar hittade medryttaren vår häst med väldigt svullet...
Svar
9
· Visningar
4 128
Senast: NovaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp