Varm på sidorna av hoven?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Bellan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 866
B

Bellan

Min pålla har varit varm på båda sidorna på vänster framhov nu ett tag. Alltså inte mitt på eller längst fram, utan på sidorna bara. Någon som vet vad det kan bero på? :confused:

Sv: Varm på sidorna av hoven?

Kan egentligen ingenting om vård och sjukdomar men; sömtryck?? Är hästen nyskodd?

det kan vara början på en hovböld i trakten.. ta visitertång o kläm överallt, gärna när hoven stått i snö/blött ett tag.

Har haft samma symptom och det var hovböld. det tog ca 3 dagar från att vi upptäckte "något" till att hon var blockhalt en morgon. Men det brukar vara god prognos på hovbölder.

/jenny

Ring din hovslagare alt vet och be denne komma ut och kolla hovarna.

Absolut! Är så rädd om min lilla tösabit.. :crazy:

Liknande trådar

Hästvård Nu har min häst varit in och ut ur kliniken flertalet gånger utan resultat. I starten på mars svällde vänster fram rejält och hon blev...
Svar
14
· Visningar
512
Senast: Mirtai
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 240
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
727
Senast: tara
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete... 2
Svar
30
· Visningar
2 030
Senast: Noxos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka