Varma fötter?!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Penny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 3 863
Sv: Varma fötter?!

De där HotSpot verkar ju bra. 6-pack, är det typ engångs grejer eller?:bow:

Ja hon fryser jämt om både händer och fötter. Hon har alltid mössa och jag har köpt henne en svindyr termodress som går att ha både som jacka och byxa och sätta ihop till overall. Har vi likadana skor och strumpor (ylle utan nåt under) fryser hon fast inte jag gör det. Vantar har jag provat 47 olika känns det som och hon fryser ändå!

Ja, där har du en poäng. Vi struntar blankt i hur det ser ut bara om det är varmt. Bomullssocka ovanpå yllesockan? Jag lyssnade på nån gubbe på plus som sade att bomull kyler. Får bomullssockan en annan "funktion" utanpå yllet?

jag brukade ha mountain horse; rimfrost paddock typ. ?
ullfrottéstrumpor och stickade tjocksockar. yllesulor i skon också. och till sist; hööks fodrade gaiters! då kan inte värmen "sippra" ur skon upptill utan man håller tätt om hela vaden. täckbyxor på det också såklart.
lycka till!

Jag tycker det.
Exempel; om jag har yllesocka och en bomullssocka utanpå så suger bomullssockan upp den ev. fukt som finns, vilket inte ylle gör.
Det är samma sak som att lägga ett bomullstäcke utanpå ett fleecetäcke när hästen är svettig = hästen torkar, fleecen suger inte åt sig fukt utan håller hästen varm samtidigt som fukten åker rakt igenom fleecetäcket och sugs upp av bomullstäcket (som blir genomvått). MEN HÄSTEN/FÖTTERNA ÄR TORRA OCH VARMA!:banana: :banana:

Värmesula??? Det har min tränare för att klara fötterna när hon ska stå och hålla träning i en kall paddock/ridhus.

Det är super enl henne! Har sett att vår lokala ridsportbutik har såna och gissar att även vanliga sportbutiker har dom.

Själv kör jag med MH rimfrost rider, en stl större än jag "ska" ha, och rejäl socka när det är kallt. Sen får man se till, som någon sa, att klä övriga kroppen varmt med mössa och dyl samt hålla igång kroppen! Att ge sig ut på en 1 timmes lång skrittur, stillasittande i rejäla minusgrader är väl inte att rekommendera direkt. :smirk:

//Alice

ta på dig ett par riktiga ullstrumpor istället för vanliga bomullsstrumpor, det gör stor skillnad! du kan köpa dem i sportaffärer ex. sen ett par ridstrumpor ovanpå det.

du bör ha lite luft i skorna, så att du kan röra på tårna, annars fryser du för det. försök rör på tårna så mkt som möjligt, va i rörelse o stå inte still.
när du skrittar så släpp stigbyglarna så är det lättare att röra på tårna för att inte frysa.

Penny skrev:
Hur gör ni får att hålla er fötter varma nu om vintern? Dottern är en riktig fryslort och fryser jämt om fötterna på vintern. Har provat lite olika vinterkängor i för stor strl så hon får luft(många av dem har iofs haft nåt gummilikn material på fotdelen som kanske gör den kallare) , yllesockor, sulor - inget hjälper. Finns det nån jättevarm känga ? Eller får dottern helt enkelt leva med kalla fötter. Igår köpte jag sulor med fårskinn - hoppas att det hjälper.

Tips emottages tacksamt.

Jag använder ett par värmesockor, dessa är verkligen varma och jag har förfrysit mina fötter många gånger och dem hjälper på mig.

http://ender-trade.se finns dem att köpas på. :d

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 367
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Buke kan ju ALLT så jag tänkte försöka hitta input här även i denna fråga. Jag har ett yrke där man står och går mycket, sällan under...
Svar
3
· Visningar
1 160
Kropp & Själ Hösten och vintern börjar närma sig Jag söker ett par varma kängor för vintern och rå och blöt höstkyla. Finns det någon varm modell... 2
Svar
22
· Visningar
2 031
Mat Någon som har några bra tips på maträtter som inte blir "läbbiga" av att hållas varma (i mat-termos) i ganska många timmar? Eller...
Svar
11
· Visningar
2 482
Senast: Vingra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka