Varma OCH smidiga handskar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Yossarian
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 6 757
Sv: Varma OCH smidiga handskar?

snigelfarmor skrev:
Håller helt med, och det ska vara hööks, inte MH´s, för de är bara skräp!

Jag kör ju, så jag sitter helt still i vagnen, med händerna uppstickande ovanför filten, och förra vintern klarade vantarna -15 i snabb trav flera kilometer. Nu har jag tappat dem, så nu kör jag med typ skidvantar, men de är ganska kalla. Ska ner till Skåne o köpa några par såna hööks läder/virkad handskar.

Oj! klara du dig med sådana vantar? :eek:
Vid det laget skulle mina fingrar vara stela som frusna prinskorvar. :D

Vet inte var du bor, jag bor i umeå, och här är det torr luft. i skåne fryser man vad man än gör..brr

Jag glömde nämna det om nedkylningseffekt.

Vissa material leder kyla bättre än vissa. Om man handskas med metaller så leder det kyla snabbare än tillexempel tyg, detta vet vi allihop om man bara tänker sig för.
Men samtidigt så har fartvind en hel del nedkylnings effekt. Således är det viktigt att man även har ett isolernade material runt händerna, och framför allt på fötterna.
Jag tycker att vanliga vinterarbetshandskar, typen Thinsulate funkar i dom flesta väder. Hur dom är att rida i ska jag låta vara osagt.

Vart man får tag i Neoprene handskar civilt vet jag inte, men jag har för mig att vi köpte dom på nån sport affär i Boden, men jag ska inte säga säkert.
Batteridrivna vantar låter intressant, finns det för fötter också??

/ Christopher

snigelfarmor skrev:
Vet inte var du bor, jag bor i umeå, och här är det torr luft. i skåne fryser man vad man än gör..brr
Y-län = Västernorrland, ca 10 mil söder om dig bara, en bit innåt landet... :smirk:

skogstomten skrev:
Y-län = Västernorrland, ca 10 mil söder om dig bara, en bit innåt landet... :smirk:

Men då kan du ju inte frysa! Här i Norrland fryser jag aldrig! :love:

Är det bara 10 mil till länsgränsen?

snigelfarmor skrev:
Men då kan du ju inte frysa! Här i Norrland fryser jag aldrig! :love:

Är det bara 10 mil till länsgränsen?

Åh jo! det går utmärkt att frysa!
Jag är en naturbegåvning på det ;)

Mja det är nog inte 10 mil till länsgränse från Umeå, men vi bor väl ca 10-12 mil från Umeå, i världens dummaste tristaste by med sump marker :eek:
Ja jag är jätte förtjust i dessa trakter, eller nääääe. :D
Önskar att man bodde närmare lite tallmoar.

Men priset är ju helt...*hick*.
Säger bara: Tumvante i ull och en fårskinnshandske utanpå! ;)

Skulle aldrig köpa handskar för så mycket, men så har jag ju heller inga problem med att vara ute i kylan.

Priset har ingen betydelse när man har sådana problem så man inte kan vara ute ....Då är det billigare i längden ...än att prova på allt som kommer i ens väg ;)

Jag har ett par skinnhandskar med fleecefoder från Jula :bow: Helt underbara. Håller tätt för det mesta, har jobbat i regn några timmar men var iaf torr om händerna. De är inte supervarma men man kan nog klämma på sig en tunnare handske under för mer värme. De är de enda jag använder iaf, smidiga och bra, har på dem hela tiden i stallet och när jag rider! Kostar runt 80 kr.

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
767
Senast: jemeni
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 254
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka