Bukefalos 28 år!

Varma ridskor

Men dom kan omöjligt hålla för en 4timmars dag i stallet, vadandes i lera, springades på blöta gräsmattor & annat "blött jobb" :crazy:
 
Skall du ha skor som är helt vattentäta och varma skall du köpa skor som är GoreTex eller SympaTex. Du kan även ha andra skor som innehåller TEX material, dom är vattenavisadne och måste inpregneras. Köp inte syntetskor. Kalla fötter direkt eftersom dom inte tål många minusgrader, dessutom andas dom inte.

Köp en lädersko, som går att rida i, behöver inte just vara en ridkänga. Inpregneras skall alla läderskor göras. Ha på dig en ren ullsocka eller minst 80% ull, finns även sulor. Ha inte lager på lager sockar, då fryser du mer!

Kram Favina :bump:
 
Jag köpte ett par "vanliga" vinterskor. (inte häst-märke alltså..) Kostade ca 300:-, jättevarma och vattentäta! :idea:
 
Jag har ett par underbara frpn spånga järn och färg. Det är en lös innersko i ull. Jättevarma och jättesköna :love:
Tyvär börjar dom å sönder så ska börja jaga nya :(.
 
Tja!

Jag kör med hederliga jodpurs fr Mountain Horse o lägger in en fleece-sula el ullsula så blir det perfekt så här i vintertider. :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 759
Senast: Buongusto
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
635
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 674
Senast: Juli0a
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 437

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp