Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

GRATTIS till huset!!! Förstår att du lever som på moln nu!! Härligt :)
Bilder vill vi ju se sen också så klart.

Alla är ju inte bortskämda med att kunna göra om ett 160 kvm garage med platta till stall. hi hi

Åh, så bra det låter med huset! Och vilken perfekt tid att flytta! Vi fick tillgång till vårt hus för ett år sedan i slutet av månaden, och att flytta i vargavinterjanuari var ingen höjdare. Särskilt inte med tanke på hur de senaste 2 vintrarna har varit: galet mycket snö och KALLT! I princip hela förra februari låg tempen på -20 eller kallare.

Eller har nån provat Willys?!

Vi använder mest Pampers här.. Iaf på natten, deras Baby Dry är sanslöst bra. På dagarna har vi Up and Go. Men, efter den senaste tidens tandexplosion i munnen hos S så går det ju åt lite fler blöjor samtidigt också... :p Så då köpte vi Willys byxblöjor som ju är mkt billigare. Kostade 79 kr för 56 st eller vad det nu var i paketet. Och de är helt ok. Än har jag inte märkt någon skillnad på dem alls. De är lite som Liberos i form av "veckning" runt benen. De duger gott är iaf mitt betyg :)

Usch, säg inte bokföring. Nu när jag ändå inte kan göra nån nytta ska jag sätta mig med papper och pärmar och iaf få in alla fakturor och kvitton i rätt ordning. Har bestämt mig för tisdag. Så det så. Tills jag kommer på nåt roligare. Brukar får göra det i panik i mars -april och det är lösbladsystem hos mig tyvärr. Att jag aldrig lär mig...

Men när sover ni människor??? Inte för att jag alltid får sova på nätterna men jag måste iaf försöka. Om jag sov dåligt innan pga Ture så kan ni ju tänka er nu med gipsat ben och trasiga revben. :) Jag ligger i sängen mellan 20.30-06 och försöker sova varje liten minut jag får! :D

Jag vet inte :D
Jag tror att jag har dragit ner på antalet timmar som min kropp behöver sova sedan vi fik Milton. Tidigare mådde jag riktigt dåligt om jag inte fick sova ungefär 7,5 timmar per natt. Kvällsmänniska som jag är så kommer jag aldrig i säng och går ändå upp senast 8 och ett par gånger per natt är jag/vi uppe och ger napp. Igår somnade jag väl runt 02 och gick upp med Milton runt 08, så jag fick ju ändå sova 6 timmar ;)

Visst är det toppen med folk som tycker det är okej med hästar på marken? Måste fråga dig som arrenderar och andra här med som kanske gör det, vad betalar ni, om jag får fråga? Vi har faktiskt inte pratat om priset sådär och det oroar mig verkligen inte ett dugg, men jag har inget att jämföra med och skulle därför vilja höra med andra som arrenderar =)

Men när sover ni människor??? Inte för att jag alltid får sova på nätterna men jag måste iaf försöka.
Haha! Jag håller med du! :D Jag gick och la mig kl 21 igår, sååå himla skönt!! Älskar att gå och lägga mig, dagens höjdpunkt! :p

Kl
Vet inte riktigt vem jag lovade en rumpstudsfilm, men här kommer en iaf! V har finslipat på tekniken och kommit fram till att det går fortare att studsa fram istället för bara hasa på rumpan. :banana:

Betalar ingenting :D de vill inte ha något men vi brukar ge en blomma och flaska vin. Fast jag tror han tar ut det på snöplogpriset istället om jag ska vara ärlig.
Grannen som erbjöd oss mark i somras vet jag inte. Vi ska prata med honom nu i vår igen när det är dags att börja stolpa hagen. Kanske han också bara är glad för att få det avbetat :idea:

Haha! För mig är dagens höjdpunkt när sambo och dotter somnat och jag får slösurfa i fred ;)

Nä, allvarligt. Jag har ju en morgontrött bebis som inte vaknar alls på nätterna. Så jag tar lite tillfället i akt nu att få lite egentid när de somnat. Om dryga månaden börjar jag jobba.. Då måste jag somna vid åtta-nio för att orka rida innan jobbet...

så sött :) ger orden hip hop´are en ny innebörd,hahaha

Är det väggorden som jag skymtar i bakrunden vid bordet? De med ert ställe i centrum? Fick för mig att det var du som snackade om unikdekor tidigare.. Snyggt var det vilket som :)
Jag skall precis till att beställa Wallies till stora sonens rum därifrån nu. Vi är snart klara med hans säng nämligen, så då är det inte mycket kvar..

Oj, har glömt PM, det kommer!!

Cyllene_ Jag hatar bokföringen... Skjuter alltid på det.. Men snart skall ju momsen redovisas så då måste jag ju ha koll på det! Fick lite tips å råd nu... Skatteverket skall börja hårdgranska företag med hästar nu i år.... Ja, vad säger man?

Då gissade jag rätt :) tycker om deras färger.

Tillägg: Tittade på filmerna med kattmöte också, jätte fina katter! Båda hade fina fäger *Lina som köpt en katt bara för färgen*

Senast ändrad:

Ehhh- Sova får vi väl göra när vi har gått vidare ;)

Jag vet inte varför min kropp inte vill sova om kvällarna. Det är skönt att vara lite ensam o ofta sover jag middag ;) Ebba vill inte somna ensam så jag somnar innan henne ;)

Men när sover ni människor??? Inte för att jag alltid får sova på nätterna men jag måste iaf försöka. Om jag sov dåligt innan pga Ture så kan ni ju tänka er nu med gipsat ben och trasiga revben. :) Jag ligger i sängen mellan 20.30-06 och försöker sova varje liten minut jag får! :D

Jag sover väl 6-7 timmar ungefär, utslaget mellan 01-08 eller nåt. Fast jag har inte en bebis som sover på mig och bökar och knökar, vår bebis är ganska osocial i sömnen.

Vi har börjat natta i spjälsängen nu istället för i vår säng (sen flyttar jag över till vår säng när jag går och lägger mig, för att slippa stiga upp för nattamningarna), och svärmor var väldigt skeptisk till att det skulle funka eftersom bebis alltid sovit med oss annars. Men det är ingen skillnad alls - vilket förmodligen beror på att bebis alltid ligger för sig själv i vår säng också. Det verkar vara nåt medfött, det har varit så sen dag ett.

Vi har bokad 20 minuter fika på mitt jobb, ofta är vi lite försenaded så vi får 10 minuter fika. På mitt jobb heter det att vi får fika på hemmet. Det är väl samma med sömnen, visst då? ;)

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 719
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
555
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 149
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 317

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka