Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Om man gör egen hallonmousse utan socker så blir ju den lite syrlig? Eller jag tycker att hallon är syrligt :angel:

Haha! Va enkelt det var att göra den där fondanten till Armanis tårta :) Skitkul att leka med. Som en stressboll :)
Mycket enklare att kavla ut än sugarpaste. Men JÄTTESÖT!!!
Undrar eg om den klarar allt det söta i dumlefluffen med? Det behövs nog ngt syrligt med :)

Jag funderade också på om det blev för sött kanske.. Så du har alldeles säkert rätt!

Om man gör egen hallonmousse utan socker så blir ju den lite syrlig? Eller jag tycker att hallon är syrligt :angel:

Nu orkar jag inte leta upp receptet, men till den jag ska göra så ska man ju ha ett lager med hallonfluff, så det borde kanske kompensera allt det söta? Precis som du skriver, om man inte sötar den allt för mycket =)

Vänta nu... var det inte receptet du postade idag/igår? Då var det dumlefluff med hallonmousse, eller har du hittat fler tårtor som jag har missat?

Men nu provade jag med skumtomtar. Jag tror att den blir lättare att både få tunn och så med riktiga marshmallows. Min sambo ska ha kalas för min sida familjen i helgen så jag gör en då och testar :)
Jag har gjort mariannefluff innan till kladdkaka. Det var gott men inte så gott sm jag trodde det skulle vara...
Lakritsdumle älskar jag- tror ni det funkar? Hallonlakrits är gott men med choklad till :/

Inte för att det är samma sak men jag kan blanda hallon-lakrits-te med after-eight-te och smaka, borde bli ungefär samma :angel:

Tillägg: Annars skulle jag nog kunna tänka mig päron istället för hallon :idea:

Vad bra :) ibland måste man bara få bekräfta det ;) men ja jag tror man får en viss syrlighet genom att inte söta hallonen så mycket :D

Och appropå ingenting, tycker min dotter är himla söt när hon sover. Gör väldigt gulliga miner då och då. Fördelen med att söva henne bredvid sig i soffan :D

Mums! Vad sugen jag blev på att göra en tårta nu.
Kanske den där marshmallow grejen med lite grön färg.
Och en fyllning med päronmousse med liiite för mycket päroncognac :D
Det bryter ju det söta lite.
kanske lite riktigt mörk choklad i med, det är ju bittert.

Hmm, måste nån fylla år för att man ska äta tårta:angel:

Tycker som sagt var tråden tagit en härlig vändning ur hälsosynpunkt. :D Nu är alla sugna på tårta!

Alla utom jag som gick med i viktklubb idag då ;) jag ska ha gått ner tio kg tills den 12 april så det blir nog ingen tårta här. Fast jag bakar hellre än jag äter iaf.

Där har jag varit medlem länge. Men glömmer (läs förtränger) det ibland.
Får mina ryck ibland och är nyttig, sitter då och bokför minsta lilla kalori, sen tappar jag bort mig.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 437
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
523
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 013
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 076

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka