Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Ja jag tror jag räknade ut tidigare att Stella är 8/9 dagar äldre än Isabella när de var som mest lika i storlek.

Jag kan känna nu med andra barnet att jag är "mamma". Med första är ju allt hela tiden nytt. De ändras ju hela tiden och det kommer ju nya saker hela tiden som man måste fundera på hur det går till.

För min del tror jag inte att jag har förstått, jag får påminna mej själv om att jag har varit gravid, haft Nelly i magen och nu är man mamma hela livet..Känns skitkonstigt..Att man har fixat så en ny människa kommit till jorden, kroppen har fixat det..helt sinnes när man djuptänker på det;)

Det jag tycker är svårast att förstå det är att hon inte ska vara bebis hela livet! :confused: När Isabella är vuxen, är jag gammal då? Ska inte jag vara 24/25 resten av livet? :angel:

Det jag tycker är svårast att förstå det är att hon inte ska vara bebis hela livet! :confused: När Isabella är vuxen, är jag gammal då? Ska inte jag vara 24/25 resten av livet? :angel:

jaa, så känner jag med!! Jag tror ju fortfarande jag är 19/20 så jag har stannat där ;)

Jag ser jättemycket fram emot när bebis blir äldre, ska bli otroligt roligt när man kan prata med varandra t ex, även om det samtidigt är väldigt roligt att ha en åttamånadersbebis just nu. Men det skulle kännas jättekonstigt att stanna tiden nu, det finns ju så mycket att se fram emot senare, som man är nyfiken på hur det kommer bli! Både för egen del och för bebis del. Jag vill ju ha häst och fast tjänst t ex, då kan jag ju inte vara 34 för evigt heller, då kommer ju aldrig de där sakerna.

Jag känner mig nog precis så gammal jag är, varken särskilt mycket yngre eller äldre. Däremot så tycker jag varje år när man träffar de nya studenterna (de brukar vara runt 20) så blir de allt yngre. När jag började plugga var jag ju vuxen ju, absolut inte sådär liten! :angel:

Känns skitkonstigt..Att man har fixat så en ny människa kommit till jorden, kroppen har fixat det..helt sinnes när man djuptänker på det;)
Ja, visst gör det! :rofl: Och jag kan känna att det är helt otroligt konstigt att samhället vill lägga så mycket resurser på nåt som jag och min man skapat på några sekunder. :o:rofl: Alla kontroller på MVC, förlossningen, BVC, barnbidrag, föräldrapenning osv. Vilgot har ju kostat samhället betydligt mycket mer än vad han har kostat oss. :eek: Men förhoppningsvis blir han en högavlönad kille som betalar tillbaka det där så småningom. :idea: ;)

Ja ska jag vara helt ärlig så känner jag mig nog som 20 år. Blir förvånad när folk som är yngre än mig säger att det är kanske 21-22 år gamla :confused: hur gick det till? Jag är ju 20! Eller inte...

Haha, vad ni har koll! Det skiljer exakt 3 veckor mellan V och S. :banana:
Jag är hopplös just nu, glömmer precis allt och är så himla snurrig. Kan inte skylla på amningshjärna längre heller, så jag gissar på vitaminbrist eller nåt. :angel:

Föresten, på lördag får jag min nya telefooooooon! :love: :D :love:

För min del tror jag inte att jag har förstått, jag får påminna mej själv om att jag har varit gravid, haft Nelly i magen och nu är man mamma hela livet..Känns skitkonstigt..Att man har fixat så en ny människa kommit till jorden, kroppen har fixat det..helt sinnes när man djuptänker på det;)

Det där tyckte jag var lite märkligt när jag var gravid och första veckorna efter förlossningen, men nu har man vant sig, och det känns liksom helt självklart med den där lilla personen därhemma, inte konstigare än att jag finns eller att mina föräldrar finns.

Jag skulle nog inte göra det även om det gick, men det skulle vara så himla intressant att bara tjuvkika på hur hans liv ser ut när han är i min ålder. Vad jobbar han som, vad har han för intressen, vart bor han, är han gift, har han barn osv. :idea:

Jag ser också fram emot ett större barn, samtidigt som jag älskar tiden just nu.

På tal om äldre barn så kändes S så himla stor idag, vi köpte regnkläder/utelekkläder och tittade på gummistövlar och skor. :eek: Min lilla tös kommer snart att gå, och vilja leka ute i sandlådan, plaska i vattenpölar med pappa osv. Snart fyller första vår-bebisen 1 år, och ändå känns det inte alls länge sen som vi alla var gravida och trötta på allt. :D

Något helt annat... På tisdag ska jag börja jobba igen, 85%, och jag börjar få ångest. Blir ingen mjukstart här inte, utan kommer vara hemifrån 8,5 timmar första dagen. Ska såklart bli jätteskönt att få komma tillbaka och jobba, få lite rutiner som jag känner igen osv men samtidigt så vill jag inte vara ifrån S. Jag vet att hon kommer ha det kanonbra med sin pappa, men ändå oroar jag mig...

Vad spännande! Vad jobbar du med? När jag börjar jobba sen så blir det ingen mjukstart för mig heller, pang-bom, samma schema som innan.

Jag jobbar som undersköterska, så det är ju inget 7-16-jobb heller.. Har dock ett riktigt bra schema så jag kommer vara hemma rätt mycket ändå. Jobbar som exempel aldrig senare än 20 och det är rätt ovanligt inom just vården. :banana:

På tal om jobb så har jag börjat fundera på att plugga igen. Ta tjänstledigt och bara jobba under lov och vissa helger. Gäller bara att komma på vad jag vill bli också. :D Skulle gärna ha ett jobb där man slipper helgerna, kvällar trivs jag dock med. Vill gärna fortsätta jobba med människor på något vis också, och har funderat lite på arbetsterapeut.. Men jag vet inte, det är svååååårt! :D (att bestämma sig alltså)

Gud så skönt att bara jobba 85%! Och Michellan, du jobbar inte heller heltid va? Jag kommer att jobba heltid fram till dagisstarten, sen går jag nog ner på 75% så länge föräldradagarna räcker. Därefter får vi se.

Jag känner mig nästan lite konstig som inte har några problem med att vara utan Vilgot. De flesta här verkar tycka att det är jättejobbigt att vara utan barnet. Visst saknar jag honom och tänker på honom, men orolig är jag definitivt inte.

Jäklar vad han sover idag! :eek: Nästan tre timmar nu!

Det är lite jobbigt ibland, tycker jag, mest för att man är så van att vara tillsammans jämt. Men samtidigt trivs jag jättebra med att jobba igen, kul att vara tillbaka bland arbetsuppgifterna och kollegorna. Det enda som varit och är lite knökigt är att kombinera jobb med amning, både för att jag inte sover om nätterna, och för att det är svårt att vara borta länge hemifrån. Men det blir ju bättre och bättre vartefter.

Det verkar som många här är hemma på heltid fortfarande, ingen mer än jag som börjat jobba än?

Idag ringde de från min gamla praktikplats, där jag var precis innan jag tog examen för ett år sen, och undrade om jag vill komma och jobba varannan helg fram till sommaren. Och sen till sommaren täcka upp för de semesterlediga och till hösten få en fast tjänst. Blev faktiskt jätteglad att de ringde, kändes extra kul att de ringde och inte jag. Jag blev faktiskt sugen på att jobba även om jag har haft värsta lämna-mitt-barn-ångesten så fort jag tänkt på att lämna iggy. Men den har faktiskt börjat släppa och det känns riktigt spännande med nytt jobb :bump:

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 435
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
523
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 006
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 069

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka