Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Jag kan tycka det är lite roligt att titta på förpackningar där det står kaloriantal men jag fattar ingenting egentligen. Är så pinsamt oinsatt att jag knappt vet hur många man ska få i sig per dag :o

Jag är i klubb med dig!
Jag är sedan 3 v tillbaks medlem i viktväktarna och har gått ner 2,8 kg på 3 veckor. Jag tänker stålsätta mig mot allt tårtsnack och sätta på en fluffcensur :p.

Jag har gått upp 15 kg sedan jag träffade sambon. Dags att ta bort dem nu.

AKB: jag tycker det är jättekul att fylla i vad jag ätit och det är lättare att låta bli när jag ser svart på vitt att dagens kalorier är slut.

Jag gick faktiskt ner 8 kg med viktklubb.se inför en väns bröllop för tre år sedan. När gipset åker av är jag på! Nu har jag moffat i mig två stora bitar morotskaka till frukost. Ena stalltjejen är en mästare på att baka dem och jag är skitbra på att äta dem. Jag är inte mycket för mjuka kakor men morotskaka är GOTT!

Ture har sovit PÅ mig hela natten. Jag har inte sovit alls. Nåt har varit riktigt fel för så här klängig har han aldrig varit. Tröööött....

Och jag som tänkte skriva att ni skulle läsa tråden kl 7 på morgonen (som jag gjorde), för då är tårtor och dumlefluff det sista man vill äta, fast det gäller tydligen inte alla. ;)

Kl
Snaaart kan Vilgot resa sig upp! :banana: Tippar att han gör det om några dagar. På fredag fyller han 10 månader. :angel: Krypa kan han göra några få steg. Vill han förflytta sig längre än 2 dm när han står på alla fyra föredrar han att sätta sig upp igen och rumpa/hoppa fram.

Måste fråga er, känns det som att ni är mamma? För mig känns det helt skumt fortfarande och jag tittar ofta på V och tänker "vad kom du ifrån??" Tycker det känns precis som förut, bara att jag fått en liten varelse att ta hand om. ;) Sen är såklart den lilla varelsen alldeles fantastiskt underbar! :love: Det kanske blir annorlunda när han börjar säga mamma.

Sen har jag en till fråga. Ni som ger smörgås, vad har ni på den? Måste man ha smör på, eller går det bra med mjukost t.ex? Jag har smörfobi... :crazy:

Jag skulle tippa på från kroppen! :p ;) :D

:p jag tänkte mig nog mer lite var på kroppen :D har för mig att ia* ser normal ut och inte närheten av att ha några 10kg som ska bort :idea:

Oregano: Nej du, han blir 10 månader på lördag för då blir Isabella 9 månader :D ;)

Jag känner mig som mamma när jag är hemma, så fort vi ha besök, är på stan eller vi är på besök så känns det som om jag bara lånar ett barn.

Kl

Sitter i väntrummet hos doktorn. Verkar som T har fått pappas gamla öroninflamation :( Vi ska iaf kolla upp det. Har aldrig haft en så ledsen tjej som det senaste dygnet :(

Ang tårtdiskussionerna så jagar jag någon duktig som kan göra min trettioårs tårta. Men efter att EmelieR gjort sitt lilla test med skumtomten så kanske jag ska testa å göra tårtan, med dumlefluff och hallonmousse själv. Hur tror ni man gör så att marshmallowsfondanten blir heffaklumps-lila?

Dom som gör såna där fina tårtor skriver ju att det är lackade med typ smörnånting, vad är det? Och vad sprejar dom med? Någon som vet?

:)

Senast ändrad:

Nämen usch om det är öroninflammation!

Här hemma har jag en förkyld tjej, hon har vart det i några dagar, men än så länge tycker jag att hon är piggare idag.

Kl

Sitter i väntrummet hos doktorn. Verkar som T har fått pappas gamla öroninflamation :( Vi ska iaf kolla upp det. Har aldrig haft en så ledsen tjej som det senaste dygnet :(
Usch å fy, trist med öroninflammation. Krya på sig T
Ang tårtdiskussionerna så jagar jag någon duktig som kan göra min trettioårs tårta. Men efter att EmelieR gjort sitt lilla test med skumtomten så kanske jag ska testa å göra tårtan, med dumlefluff och hallonmousse själv. Hur tror ni man gör så att marshmallowsfondanten blir heffaklumps-lila?

Gör man den där mmf själv också?? Ahaaa, jag trodde att jag skulle köpa den, precis som man gör med sugerpaste.. Måste jag ha missat.. Hittar man receptet på det också i den där "förbannade" bloggen :cool::o:p

*kl*
Nu har snoddas feber avancerat till ränneskita och katapultspyor!
Så det verkar som att han åkt på maginfluensa :(
Men han är betydligt piggare i dag än de senaste två dagarna som han nästan haft 40 graders feber och bara sovit, nu är det bara 37,5 grader.

Hmmm? blev det bättre när du slutade amma? hur lång tid tog det. Hoppas hoppas, det är helt stilla här. Kanske är för stilla på jobbet eller ngt. snyft

Oregano: Nej du, han blir 10 månader på lördag för då blir Isabella 9 månader :D ;)
Jaha! :p Snacka om att vara dagvill. Kollade aldrig almanackan utan trodde bara att det var den 5:e på fredag. :rofl: Tack för infon iallafall! Har just berättat för två grannar att Vilgot fyller 10 månader på fredag. :angel:

Ja, jag förstod det som att man gör den själv... Och att den enligt E var lättare att handskas med än marsipan... Men jag vill ju gärna ha en Heffaklumpsfigur också... Hmmm, men betala över 2000 pix för en tårta... Vet inte om jag vill det... Alltså om jag beställer istället för att baka själv...

Tuva hade öroninflamation... Inte helt oväntat iom att pappis har haft det nyligen och den var ganska långdragen... Så nu väntar jag väl bara på att bli sjuk jag också...

Men hon är mkt piggare och gladare nu än igår, så det känns bra iaf :)

Har precis fått sin första dos kåvepenin, som hon glatt slukade... Får se hur länge till det är glatt dock ;)

Det var enklare än vad jag befarat att få i A kåvepeninet med. Använde spruta och gav lite i taget, då tyckte han det var ok. Minns hur jag bråkade med H för att få i honom när han var liten :grin:

*kl*
Vad är det som är magiskt med fjärrkontroller och telefoner? och till viss del sladdar för den delen.
Spelar ingen roll hur många leksaker som ligger framme, de duger inte om det finns en telefon eller fjärrkontroll i samma rum.
Fjärrisen till tv:n har fina ränder efter hans piraya-tänder..
Har tejpat alla för att han inte ska kunn peta bort batteriluckorna om han får tag i dem.
Idag har han lyckats peta bort petskydden från kontakten, ska kanske reklamera dem? Pill-unge :D

Vad är det som är magiskt med fjärrkontroller och telefoner? och till viss del sladdar för den delen.
Spelar ingen roll hur många leksaker som ligger framme, de duger inte om det finns en telefon eller fjärrkontroll i samma rum.
Haha! Jag har undrat detsamma massor av gånger! :D Skulle ju köpa en leksaksfjärris till V i julklapp, men de jag hittade var typ rosa med blåa knappar och jag tror faktiskt att barnen tröttnar på färgglada leksaker. Ju mer neutrala de där destå bättre verkar de gå hem hos ungarna! Blev så glad när jag hittade den där leksaksiPhonen som nästan ser ut som en riktig. Det var väl investerade pengar kan jag säga!

Kl
Vilket underbart väder!!! :love: Jag sitter och "solar" i vårt uterum och termometern visar 24 grader i skuggan! Det är riktigt varmt i solen. :love: Älskar verkligen värme så himla mycket! Hoppas våren är här nu/snart!

Måste fråga er, känns det som att ni är mamma? För mig känns det helt skumt fortfarande och jag tittar ofta på V och tänker "vad kom du ifrån??" Tycker det känns precis som förut, bara att jag fått en liten varelse att ta hand om. ;) Sen är såklart den lilla varelsen alldeles fantastiskt underbar! :love: Det kanske blir annorlunda när han börjar säga mamma.

Jag kan inte påstå att jag känner mig som mamma, vet inte riktigt vad det skulle innebära. Men jag har svårt för alla dedär identitetsgrejorna, kan inte påstå att jag går omkring och känner mig som fru eller kvinna heller (vad gör man då, liksom? :confused:), så det blir nog likadant med mamma-identiteten. Det är klart jag är mamma i relationen till mitt barn, men i relation till alla andra människor är jag ju samma person som alltid, tycker inte det blivit några större förändringar där.

Hmmm? blev det bättre när du slutade amma? hur lång tid tog det. Hoppas hoppas, det är helt stilla här. Kanske är för stilla på jobbet eller ngt. snyft

Vad tänker du på nu?

Jaha! :p Snacka om att vara dagvill. Kollade aldrig almanackan utan trodde bara att det var den 5:e på fredag. :rofl: Tack för infon iallafall! Har just berättat för två grannar att Vilgot fyller 10 månader på fredag. :angel:

Det enda barnet jag har exakt koll på hur gammal det är utöver mitt egna är Vilgot :angel:

Jag vet inte heller vad det skulle innebära, det var därför jag undrade. ;) Även om mitt hästeri ligger på is just nu, så känner jag mig ändå som en "hästtjej" för att jämföra med något. Men det har jag ju alltid varit, mamma har jag bara varit i 10 månader så det är ju fortfarande något helt nytt. Det känns liksom skumt bara! :D

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 436
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
523
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 010
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 071

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka