Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Jag jobbar totalt en dag i veckan. Börjar jobba heltid 1 mars :) Hade några viktiga möten idag, som jag var tvungen att ställa in pga Ts öron :(

Jag är inte orolig för Stella och hennes pappa, utan för min egen skull. :D Jag vet att dom kommer ha det kalasbra hemma, J är ju lika mycket förälder som mig och har koll på allt som behöver göras och fixas runt S och hennes vardag.
Jag kommer ju längta ihjäl mig efter dem, det en rejäl omställning efter över 9 månader hemma. :D

Jobbar du på sjukhuset då?
Finns nog en massa roliga jobb men frågan är ju som sagt bara vad man vill göra :) jag skulle inte vilja jobba helg och kvällar. Jag är ingen kvällsmänniska, skulle bara se otrevligt ut med mig gående på arbetsplatsen och gäspa. De senaste jag jobbar är till kl. 18 en dag i veckan och det tycker jag är pest och pina.

Oregano: Nej jag jobbar väl typ 75% eller nåt, har aldrig räknat hur många procent det blir eftersom det räknas som en heltidtjänst hos FK.
Jag kan vara utan Isabella utan problem men visst saknar man henne, precis som att jag kan sakna M när han är på jobbet.

Jag vet inte hur mycket jag vågar säga för vi har tystnadsplikt men vi övervakar säkerheten på sajter på nätet enkelt uttryckt :) tex transaktioner vid betalningar men även som moderatorer och övervakare på olika communities. Vi har en del ungdoms och barnsajter och när jag var där sist lyckades vi få tag i en pedofil som polisen hållt koll på ett tag. Det kändes extra bra!

Nej, inom den kommunala sektorn! Har jobbat på sjukhuset också, men det tröttnade jag på. :D

Ett kontorsjobb vet jag inte om jag skulle trivas med, gillar som sagt att arbeta med och för människor. Ditt jobb Michellan verkar rätt skoj, så länge jag slipper pilla andra i munnen så är jag nöjd. :D

Mitt jobb blir 'tyvärr' mer och mer pill i munnen på andra men jag/vi har en tdl som inte vill ha det så så jag jobbar mer eller mindre bara utanför munnen :)

Nej, inom den kommunala sektorn! Har jobbat på sjukhuset också, men det tröttnade jag på. :D

Ett kontorsjobb vet jag inte om jag skulle trivas med, gillar som sagt att arbeta med och för människor. Ditt jobb Michellan verkar rätt skoj, så länge jag slipper pilla andra i munnen så är jag nöjd. :D

Det finns ju massor med kontorsjobb som är med och för människor. Min man t ex är personalare, allt han gör är med och för människor. Utbildar, rekryterar, förhandlar...

Mitt jobb som forskare är ju också rätt människoinriktat - förutom undervisningen så handlar själva forskningen om människor, så jag intervjuar folk, funderar på vad de sagt, läser vad andra skrivit om hur människor gör, pratar med kollegor om vad de tror, och skriver sen tillsammans med andra.

Om du gillar att vara den som fixar och håller ordning åt andra, som Michellan, så finns det ju rätt mycket liknande jobb som inte inbegriper tandvård. ;) Receptionist, t ex, eller sekreterare. Vår sekreterare gör ungefär nåt liknande, hon är den alla går till med små praktiska problem, hon ser till att kaffeautomaten funkar, att det finns rutiner för det praktiska, och massa andra smågrejor.

Jag jobbar så gott som bara hemifrån just nu, men behöver åka in till kontoret på lite möten ibland. Då följer hon med. Antingen sitter hon på golvet och leker, eller så hänger hon med någon av mina kollegor :) Dock inte som sjukling...

Men kan du jobba hemifrån samtidigt som du har hand om henne? Jag jobbar också mycket hemifrån, men jag skulle aldrig fixa att ha hand om bebis samtidigt. Kanske att man kan slänga iväg nåt snabbt mail eller ringa ett kort samtal, men sen skulle det spåra ur. Åtta timmars effektivt arbete skulle det absolut inte bli, snarare en timme sammanlagt kanske...

Du ser, vilka fördomar jag har om kontorsjobb! :D Personalvetare var jag lite inne på under gymnasiet, men sen blev det vård för mig i alla fall. Kanske skulle läkarsekreterare vara något, då är jag kvar inom vården men slipper det tunga fysiska arbetet...
Nu satte du igång ett stort funderande här Mabuse, hur ska jag kunna sova inatt?! :D

Det verkar som många här är hemma på heltid fortfarande, ingen mer än jag som börjat jobba än?

Jag skulle börjat jobba 20% i januari men så bidde det ju inte utan jag kommer börja jobba 28 februari istället. Jag ska ha en kurs i affärsengelska som går måndag em och onsdag fm så det blir två halvdagar jag är borta. Ska bli kul att komma hemifrån lite!

Som sagt var, enda fördelen med min olycka är att vi sparar nästan två månaders föräldrardagar då jag är sjukskriven istället. Mamma, pappa och sambon har tagit några få dagar men mest pusslat med lediga tider.

*kl*

Börjar bli en ond cirkel det här nu.
Oscars feber kom tillbaks nu efter att ha fått vara feberfri hela dagen.
Alvedon har jag gett honom, men börjar kännas meningslöst eftersom han har sån diarré att den kommer ut snart igen. Flytande alvedon kräks han upp.
Men han dricker som tur är väldigt bra.
Och jag är så trött! Ingen vidare sömn nu i tre dagar och ständigt byte av kläder och spytorkande.
Sambon börjar känna sig dålig med så snart har jag väl två att torka efter om jag inte åker på skiten själv.

*kl*

Ang jobb

Jag hoppade in och jobbade några dagar på mitt gamla jobb innan jul. Ska jobba 2 veckor där i mars också. Vill jag får jag säkert vara sommarvikarie där i sommar också. Är arbetslös annars. Känns dock kanske lite så där att jobba om sommaren kan jag känna, speciellt när sambon har semester..

Det var jätte härligt att få åka och jobba litegrann men uscha vilken ångest jag hade natten innan över lilleman. Men allt gick ju bra så nu ser jag faktiskt framemot att jobba i mars. Alltid som skönt att komma ut och träffa lite folk. Sen ska det bli härligt att sambon får vara hemma litegrann och se att jag kanske inte bara går och drar fötterna hela dagarna :devil: Middag på bordet när jag kommer hem och tvätten inlaggd i garderoben, JA TACK :D ;)

Det verkar som många här är hemma på heltid fortfarande, ingen mer än jag som börjat jobba än?

Jag har jobbat sedan 1/4-2010. Sonen föddes ju den 9/3 med snitt.

Jag jobbar hemifrån och just nu har jag schemalagt 62,5 % och har lilla sonen med mig hela dagarna, den stora är på dagis. Visst, det blir lite si och så med det effektiva jobbet speciellt i perioder när han kräver mer uppmärksamhet. Men det löser jag av att jobba på morgonen innan sambon börjar jobba, och sen när lilleman sover, och på kvällen när barnen lagt sig. Ibland gör jag även några av mina timmar på helgen. Jag har det ju så bra att jag styr min egen tid än så länge. Från och med 1:a april kommer jag dock att jobba 100% igen.

Om jag är iväg på möten/mässor etc så är det skönt att kunna koppla bort bebis (och storebror) helt. Litar 110% på att pappan sköter dem, och det har funkat hittills.

Jag ser också fram emot ett större barn, samtidigt som jag älskar tiden just nu.

Jag håller helt med dig. Jag känner precis så också. Självklart är jag nyfiken på hur Milton blir och utvecklas till när han blir lite (och mycket) större. Samtidigt får man ju aldrig tillbaks tiden vi har nu och jag bara älskar denna tid. Visst längtar jag t.ex. till jag förstår vad han säger och kan prata med honom på ett helt annat sätt. Men det är fantastiskt att se och lyssna på när han pratar nu också, men det är ju givetvis inte riktigt samma sak.
Och så älskar jag att ha honom i min famn, att han tyr sig till mig och tycker om att vara nära. När han är 15 år tror jag inte han kommer vilja krypa upp i min famn och då kommer jag alldeles säkert längta tillbaks till denna tid...!

Oh, vad svammel :D

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 430
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
523
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 004
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 062

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Fjärilar!

Hästrelaterat

Tillbaka