Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Jag måste vara ett förbaskat tråkigt val också. För även om man kan få tag i mitt telefonnummer och kan koppla ihop det med mitt namn som inte är särskilt vanligt. Så får du inte via en googelsökning fram en enda bild på mig.

Vi hade bröllopet hemma i trädgården. Med lite annorlunda upplägg.
Alla var bjudna till 14.00 och då hade vi dukat upp lättare buffémat, vigseln var vid 16. Därefter åt vi tårta och senare på kvällen hade vi grillparty! Precis så avslappnat som vi ville ha det!

Ungefär så tänkte jag mig.. Vi bor ju på en stor gård, och ingen av oss är troende eller så, så kyrka är uteslutet.. (även en kristen vigsel...). Men iaf, mat kostar mm. 15´000 är inte mycket som Mabuse sade, men jag lägger hellre 15k på renovering etc för tillfället.. Men vi borde ju gifta oss för att det är bättre när man har barn och gård osv...

Inte läst så mycket men hamnade på det här inlägget och svarar kanske på inlägget du svarar på :D

Vi hade ett hmm sådant där halvdyrt bröllop som bara knäppisar har. Men inte jättejätte, utan byggdegård o catering. Alla pengar spenderades på mat, antal gäster (109st) lokal o dekoration.

Satte en jättesmal guldring på min väldigt trevliga förlovningsring så den blev dubbel. En kompis sydde klänningen, tyget var dyrt men på rea, 500 kr metern. Men klänningen kostade väl i slutänden 1800 kr. Min mans kostym var viktigare (går att återanvända) så den kostade lite mer än det dubbla. Vi tokskippade fotograf såklart, en kompis som hobbyfotar tog ett par kort.

Men, jag tycker att ett bra alternativ kunde ha varit, för att slippa så stora kostnader och hålla det lite roligt.

Bjuda in på facebook (mycket sparat på frimärken o papper), gifta sig borgerligt dagen innan på statshuset (eller vart man nu gör det) och ha picknick i det gröna efteråt. (det var vårt alternativ, men vi hade bara så många att bjuda igen så vi körde middagsvarianten).

Jag har behållit mitt efternamn, han sitt. Det är jättetraditionellt. Många adelsdamer gjorde så före 1800-talet såvitt jag förstått :cool: sedan ändrades det. Men det ska vara ganska vanligt i många andra länder fortfarande.

*kl*
Vi förlovade oss på valborgsmässoaftonen 2005. Så det va ett litet tag sen.
Och med hus och barn ihop så vore det rätt klokt att vi gifter oss.
Men karln är tråkig. Bara för att hans föräldrar aldrig gifte sig så vill inte han det heller.

Men jag klarar mig fint med en snabb sväng förbi rådhuset och ta en fika på stan efteråt :D
Älskar bröllop, men vill inte hålla i nåt själv.

Och extra roligt kanske kan vara att verkligen köra ett heltraditionellt svenskt bondbröllop. Där gästerna får ta med sig förning :D ibland även kallat knytis... :p
Men antar att man får styra lite och försöka med ngt i stil med - vi önskar oss din goda plommonkaka i bröllopspresent, eller ngt. (vet inte om man kan beställa presenter på det viset men ändå.)

(Var en gång på Spanskt bröllop i Madrid, katolskt, vigsel på förmiddagen, alla klädda i svart. Sedan lunch och man åkte hem o dumpade barnen (bla mig som var 14). På kvällen gick alla "ungdomarna" (dvs de i brudparets ålder) på Bio, Indiana Jones och sedan vidare på disco!)

Senast ändrad:

Bröllopsdagen var nog den roligaste dagen i mitt liv men att planera bröllopet var ännu roligare Hade det funnits marknad för att jobba som "weddingplaner" i Sverige hade jag skolat om mig direkt.

Hmm det kan ju faktiskt i teorin finnas. Det finns ju svenskar som åker utomlands för att få en wedding planner. Men det kanske är svårt skattemässigt i Sverige.

Fy, vad obehagligt. :/

*kl*
Nyp mig i armen, titta vad jag hittade länk

Jag vet hur nästa års julkort kommer att se ut här... :D

Underbara!!!! Jag vill också ha ett julkort med en liten ponny... Hmmmm- hur löser jag detta...

Förresten- jag var inne o snokade bland dina foton på fb- bedårande Selma som somnat sittandes :)
MEN bilden du har i stallet- har du kameraövervakning dit? Isf vilken sort? Den var ju väldigt tydlig :)

Bilden jag har i stallet? Menar du när man ser hästarna ovanifrån? Vi bodde i ett kontor som ligger ovanpå sadelkammaren osv, där finns ett fönster så att man kan se ner i stallet. :)

Bilden jag har i stallet? Menar du när man ser hästarna ovanifrån? Vi bodde i ett kontor som ligger ovanpå sadelkammaren osv, där finns ett fönster så att man kan se ner i stallet. :)

Oj vad mysigt det lät. Perfekt när stoet ska föla :) Så skulle cyllene ha det nu :laugh:

Fick ett sms fån ett anonymt telefonnummer tidigare i helgen. När jag gjorde en googelsökning så visar det sig att det e en kille som terroriserar tjejer i Sthlm. Tydligen så brukar han få telefon numren via blocket… Frågan e bara hur fn han fick ta i mitt mobilnummer. Har vi en blocket annons så använder vi alltid ett oreggat kontantkort.
Usch vad obehagligt... :crazy: Han kanske helt enkelt har kollat Eniro eller nåt och slumpmässigt valt ut dig? Det finns så mycket konstigt folk... Här i området har det varit inbrott igen... :( Iofs i ett obebott hus som inte var färdigbyggt, men ändå. Det är inget hus man bara "råkar" åka förbi, utan det är ju verkligen folk som sitter och åker runt och letar objekt. Skitobehagligt tycker jag.

Det låter förresten som att ni har en alldeles underbar utsikt från lägenheten! Men man blir lätt hemmablind också. Folk som kom upp till oss blev helt hänförda av utsikten vi hade och tyckte att det kändes som ett lyxhotell nånstans. :D Speciellt på sommaren när solen sken och det var fullt av segelbåtar på fjärden. Vi är iallafall helt överens om att vi vill tillbaka till hamnen. Fast det ligger många år framåt i tiden och då har vi förhoppningsvis råd att köpa en lägenhet med takterass eller ett stadsradhus, för jag kommer inte att stå ut med att bara ha balkong. Jag har sagt åt min kära man att vi måste börja amortera som bara den för att fixa det, men han tycker jag är knäpp som planerar så långt fram. :p

Fast jag håller mig till att ha det som en dröm :) Jag vill ha fast månadslön så att jag vet att jag får pengar på kontot. Jag har ett trevligt jobb idag så jag är inte i behov att ha ett nytt egentligen.

Vad menas med ett halvdyrt bröllop som bara knäppisar har?

Svarar alla
Sms:et var bara ett neutralt tja, vad har du gjort i helgen. Tydligen så ska det ”ha råkat” komma fel. O när han väl fått napp så fortsätter han. Så jag hoppas att han inte fortsätter om han inte får någon som helst reaktion.

Annars så har maken tydligen funderat ut en lagom elak hämnd. Ibland är det bra att vara tillsammans med en IT nörd.

Kommer lite sent med en bild på hur ladugården här såg ut innan vi började renovera. Ett gammalt kostall med svinstia i ena hörnet och inte mockat på 15 år.

Så här härligt:

:D

ostergarden

Jag gillade formen på den ringen! Tycker det är skitsnyggt med tjocka "fyrkantiga" ringar, i vitguld såklart! :idea:

Ett sådant som det står arga kommentarer om i/efter tidningsartiklar. De hade minsann vita dukar och 109 gäster trots att de inte var rika människor ;) utan borde gifta sig i hemlighet i statshuset i beige dräkt som mamma o pappa gjorde.

Vi hade jättesöt gammeldags bygdegård (byggd tidigt 1900-tal), champagne, catering-tre rätter (eller 2 rätter snarare, deras ost var tråkig och dyr så vi köpte osten direkt från osthandeln - den blev hysteriskt bra!), chokladbuffé till kaffet (skippade tårta, är ändå inte så förtjust så chokladen beställde vi också direkt från chokladbutiken i u-a, alla som bor där kan gissa vilken :p), grön långklänning o disco (utan DJ...). Lyckades snara in 4 nationsproffs-studenter som servering. Sparade in på fotograf (ingen, de är löjligt dyra) klänning (hemsydd iofs av väninna som syr bättre än de flesta sömmerskor, sömmerskor verkar inte alltid veta hur en klänning ska sitta, tight och rätt, de syr för lite historiskt.) ring (inga stenar, men det ville jag inte ha heller) o hade dyrare kostym o mittimellan mat. 75 000 gick det på, men då minns jag inte om ring o kläder är inräknat. Just det, ceremoni i nations festsal innan med förvirrad :rofl:kommunal förrättare, hyrda bussar ut till lokal.

Här händer det så himla mycket nu. Ture gillar inte när man pillar i munnen så igår när vi borstade tänder så skojade jag och sa "han kan ju ha fått hur mycket tänder som helst."

Öh. Han har fyra nya tänder i överkäken. Hoppsan liksom!

Sen försöker han prata mycket mer, slängt in lite konsonanter bababa lagom till 8-månadersdagen i helgen. Sambon tror han säger pappa men jag vet inte. ;)

För min del händer det hur mycket som helst nu den här veckan som är avgörande för framtiden. Hingstens röntgenbilder ska granskas i Holland och är de ok flyttar han, annars ska han kastreras asap. Tysklandshingstens röntgenbilder ska granskas v AVN och är de okej ska han upp till bruksprovet med allt vad det innebär med resor för mig och dem och all planeringe. Stoet som ska föla först har börjat fylla juver och lär föla denna el nästa vecka.

Jag börjar kunna ta mig framåt lite och kan stödja lite på foten. Igår var jag ute två korta vändor till stallet. Underbart!!! Revbenen bråkar fortf men inte som tidigare, jag kan iaf andas. ;)

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 712
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
555
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 149
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 308

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

• Septisk artrit