Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Fy, vad obehagligt. :/

*kl*
Nyp mig i armen, titta vad jag hittade länk

Jag vet hur nästa års julkort kommer att se ut här... :D

Vilka fina!! :) Kommer bli ett superfint julkort nästa år! :)

Oregano: Ja jag vet det är synd att min förlovningsring är ganska platt. Men borde gå att få till det på något snyggt vis iaf!
Ang. vitguld så gillade jag det inte alls för några år sen(tyckte inte det såg ut som guld då) men sen så slog det om helt och nu tycker jag att det är det absolut snyggaste!! :)

Macken22: Ja det är tur att tv4play finns!! Slipper man hålla på och leta och ladda ner och oftast med kass kvarlité! Gillade att kollade man via iPhonen så slapp man reklamen!

Vilket mysigt bröllop ni verkade ha. Vi är heller inte gifta (förlovade oss 17 år gamla 2004), men har alltid sagt att när vi är 23 ska vi antingen gifta oss eller skaffa barn, och faktiskt av en slump blev det ju barn :D
Men jag längtar verkligen efter att gifta mig! Sambon vågar inte för han är rädd för svensexan, hahahaha!

Jag hade verkligen kunnat tänka mig att gifta mig så som ni gjorde. Jag behöver absolut inte någon större tillställning, men jag lägger nog gärna en del pengar på våra ringar och fina kläder ändå.
I ena garagedelen (ja jag vet nu pratar jag om vårt blivande hus igen, sorry!) är där takhöjd så där nog ska gå in en lastbil eller något, dessutom har förrförra ägaren målat väggarna, riktigt häftigt. Men där hade varit skithäftigt att ställa till med borgerligt bröllop, ja jag planerar lite :angel:
Men vi har inte råd. Har vi nu lokal så vill vi ju kunna bjuda lite folk = då kostar det en del pengar med mat och sådant...

Men jag längtar verkligen efter att gifta mig! Sambon vågar inte för han är rädd för svensexan, hahahaha!

Det är faktiskt ev möhippa som får mig att gärna vänta lite med bröllop, då jag absolut verkligen INTE vill bli nersupen och utskämmd på stan! Vill hellre ha en mysig dag på ett spa eller något likvärdigt! Misstänker att jag måste förtydliga det VÄLDIGT noga!

Och vet ni? Mark till huset är ordnat nu med bekanten intill ;)
5,5 hektar :banana::banana:

Tyyyyyyyst nu jag vill inte höra! *binogobingo* :p:D:p
Jag är faktiskt jätte glad för din skull att ni äntligen ska få flytta till eran gård! När va det ni hade inflyttningsdatum? Du kanske har sagt det, ber om ursäkt isåfall!

Jag var väldigt tydlig med att jag inte ville ha någon möhippa. Eftersom jag hade en 4 månaders bebis och ammade så respekterades det, det hade det nog gjorts ändå....
Inga tal ville vi ha heller och så blev det.

Vi gifte oss borgligt i hemlighet. Kostade inte många kr. Någon ring blev det aldrig. Min mamma lackade ur efter typ ett år och tog med mig till guldaffären och tittade på ringar. Sen köpte hon en till mig, för det skulle synas att jag var gift! Min man och jag kom aldrig överens om någon ring, det var ingen som kändes ok eller så var de på tok för dyra.

Vi beslutade oss för giftemål eftersom vi ade (har) köpt huset och eftersom hans föräldrar skilde sig och började bråka om allt så ville inte någon av oss riskera att behöva dela hälften med giriga släktingar. Det vi har skaffat gemensamt tillhör oss. Så ifall den ena dör så ska den andra inte behöva gå ifrån huset för att släkte ska ha sin del.

Desstuom är det bra att vara gift när man fått barn. Ifall något händer den så kommer barnet ärva allt ifall man är sambo. I värsta fall kanske man måste sälja av huset för att kunna lösa ut sitt eget barn. Nej tack.

Så varför vi kom till skott med giftemål var rent juridiskt, för att skona den andre ifall något händer.

Ingen av oss ville ha någon fest.

Jag slapp möhippan helt, verkar inte ha några vänner. Min man fick en svensexa i efterhand. Det var hans bröder som ordnade en liten behagligt sväng.

Tyyyyyyyst nu jag vill inte höra! *binogobingo* :p:D:p
Jag är faktiskt jätte glad för din skull att ni äntligen ska få flytta till eran gård! När va det ni hade inflyttningsdatum? Du kanske har sagt det, ber om ursäkt isåfall!

:rofl: FÖRLÅT!!!!! :D
Ja alltså med dessa nedrans stallägare jag har så ska det framför allt av den anledningen bli förbaskat skönt att få bort (HEM!!!!!!!!) hästarna. Funderar starkt på att säga till veckan innan jag ska flytta hästarna. Egentligen har vi en månads uppsägningstid, men ingenting skrivet och de har betett sig så illa :devil: Men jag vet inte om jag kan vara så elak, är ju egentligen inte sådan!
Vi tror att vi får tillträde 1:a maj. De frågade dock oss idag om vi måste spika ett datum nu, de ska ju byta dagis på sina barn och flytta några mil bort och sådär, så de vill först se när de får datum på nya dagiset för inskolning och sådant. Och det säger vi inget om såklart, ett par veckor hit eller dit.

På tal om bröllop så känner nog jag också lite sådär angående möhippan. Jag vill väl inte heller springa runt och spöka ut mig på stan. Jag känner nog som du. Men sambon är riktigt rädd över vad hans kusiner och bästa killkompis kan hitta på, det har gått ganska vilt till på de andra han har varit på :angel: och sambon har en enorm höjdskräck och är nog rädd att de drar nytta av det.
Tjejerna brukar inte vara fullt så elaka iallafall ;)

Har för mig att jag har berättat det här förr.

Vi gifte oss tre veckor före Ts födelse. På samma datum som vi blev tillsammans men åtta år senare. Gav maken en långweekend på Gimo Herrgård i 30-års present. Vi hade längre pratat om att gifta oss bara för att få just det juridiska på plats, och nu var det ju hög tid. Så han fick presenten lite i förtid med en förfrågan om jag ska boka in en vigselförrättare. Närvarande var bara två vittnen ur personalen. Vi funderade på att bjuda med två vänner. Men att vara själva var helt underbart. Så vi helt kunde ägna dagarna åt varandra. Med att prata, promenera, bada i badtunna, spela biljard och valrossnusk. Helt enkelt en fantastisk avslutning på tiden som ”ickeföräldrar”.

Vad är detta?

Här har ni en till som gärna gifter sig, men som är lite smårädd för den eventuella möhippan... "Svägerskan" (sambons brors fru) fick utstå en hel del pinsamheter under sin möhippa, och jag är rädd för att hon kommer försöka utsätta mig för samma sak, trots att jag inte var med i planeringen runt hennes möhippa öht.
Tror dock att min syster kommer försöka vara den som styr det hela, och då blir det nog massa mys. Kan tänka mig att det skulle kunna bli spa, lunch och lite sånt. :love: Något som skulle passa mig perfekt med andra ord, för att bli utspökad och liknande är inte direkt var jag tycker är roligt och skulle det bli så skulle jag nog bara minnas min ev. möhippa som något jobbigt. Och så ska det ju inte vara! :idea:

Armani; Men grattis till huset, vad roligt!!! :bump: Har du bilder eller länk till mäklarannonsen? Är supernyfiken och älskar att kika på annonser, hur andra har det hemma osv.
På tal om det så inser jag att jag inte visat er hur vi har det här hemma, la ju ut länk till mäklarannonsen då vi köpte huset men inget som är från det att vi flyttat in. Kanske skulle ta tag i det om någon är intresserad. :D

Ja jag vet det är synd att min förlovningsring är ganska platt. Men borde gå att få till det på något snyggt vis iaf!
Ang. vitguld så gillade jag det inte alls för några år sen(tyckte inte det såg ut som guld då) men sen så slog det om helt och nu tycker jag att det är det absolut snyggaste!! :)
Det går säkert att fixa till på något vis. Jag valde vigselringen först och köpte förlvningsringen därefter! :angel: Ville absolut ha två likadana, fast den ena med diamanter på. Jag gillade inte heller vitguld förut, men nu skulle jag inte kunna tänka mig att ta på mig något i vanligt guld.

Ang möhippa så ordnade mina kompisar en jättemysig spa-eftermiddag till mig. Inga dumma påhitt, utan det var verkligen jättetrevligt!

Kl
Jag har ont på och i huvudet.... Vi låg i soffan och när jag reste mig upp skulle jag prosa maken på magen. Det är det värsta han vet, så instinktivt skulle han ta bort mig och råkade köra sin armbåge med full kraft rakt i huvudet på mig. Det gjorde så j***a ont att jag trodde jag skulle avlida eller nåt. :eek: Men jag får väl skylla mig själv. ;)

Ne tjejer vill ju helst att man ska klä ut sig så fult som möjligt och göra något som är groteskt pinsamt! Killar ska ju bara tuffa och göra det värsta dom kan komma på!
Sambon ser nog lite fram emot sin svensexa, fast han vill att den ska bli som i Baksmällan så jag får väll spara ihop en liten buffert så dom kommer iväg till Las Vegas! Men om han får en sån svensexa är jag lite nervös över om jag får hem honom sen eller inte :D :p

Jag fattar verkligen inte det där med att skämma ut folk på möhippa. :confused: Jag och mina kompisar må vara extremt tråkiga, men ingen uppskattar sånt och ingen av de möhippor jag varit med på har innehållit några pinsamma moment.

Tillägg:
Det är lite som nollningen på gymnasieskolor och även på högskolor. Jag har deltagit i två nollningar på högskolan och den sista var bara trevlig med syfte att lära känna varandra, medan den första mer gick ut på att skämma ut oss. Jag deltog inte alls mycket, utan åkte hellre hem till min lägenhet.

Senast ändrad:

*kl*

Jag blir tokig utan internet snart :devil: läser vad ni skriver från min superdåliga mobil så det är ingen idé att svara något längre än så här....

Modett har tydligen bättre fantasi än vad du har ;). Ägnade ni er inte åt det? Man kunde ju inte göra så mycket annat där på slutet :angel:.

*kl*

Cyllene: Jag blev tejpad av min kompis som är sjukgymnast typ... Svartfot vet nog bättre var de finns kunnigt folk. Kanske inte är så utbrett i övriga landet som här...

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 700
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
555
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 149
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 304

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka