Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Modett har tydligen bättre fantasi än vad du har ;). Ägnade ni er inte åt det? Man kunde ju inte göra så mycket annat där på slutet :angel:.

Det va ju då man fick passa på för det skulle ju inte bli så mkt sen några veckor framöver :D Å inte så spontant nuförtiden....

Jag hade tur att gymnasiet jag gick på förbjöd nollning precis tills jag skulle börja första året :bow: Om dom inte hade gjort det hade jag nog smitit ut bakvägen eller sjukanmält mig :p

Jag misstänker att det är min syster som kommer ordna det mesta med möhippan och tror att hon skulle lyssna på mig även om hon kan vara lite :devil: när hon känner för det! ;) (vet att hon läser här ibland)

Ha ha ha! Så då kan vi konstatera att Viv är den oskuldsfulla på forumet.

Aneka
Man får väl mer eller mindre schemalägga det hela.

*kl*
På tal om möhippor och nollningar.

Skulle jag gifta mig så tror jag inte jag skulle råka ut för nån möhippa.
Har väl ett gäng vänner, men inte nån som är vänner med varann. De är utspridda lite vartstans. Tror inte de skulle snacka ihop sig om nån möhippa.

Har bara deltagit i en, och den va relativt lugn. God mat, alkohol och nån slags fototävlingsgrej som sedan visades på bröllopsfesten.
Kan tillägga att det va en lite ovanlig möhippa då vi "hippade" två brudar.
De skulle nämligen gifta sig med varann :laugh:

Sen har jag faktiskt backat ur och inte velat delta i ett par möhippor där de ska totalförnedra "offret"

Och nollningen på gymnasiet va frivillig, så jag åkte till stallet :D

Jag fattar verkligen inte det där med att skämma ut folk på möhippa. :confused:
Tillägg:
Det är lite som nollningen på gymnasieskolor och även på högskolor. Jag har deltagit i två nollningar på högskolan och den sista var bara trevlig med syfte att lära känna varandra, medan den första mer gick ut på att skämma ut oss. Jag deltog inte alls mycket, utan åkte hellre hem till min lägenhet.

Kan bara skriva under på allt!!
Jag gick ju i Västerås på MDH (hette det då iaf) å jag var väl med på en nollning, sen fick det vara nog. Var hellre hemma än var med och skämde ut mig inför alla i stan.. Nä, fy och usch. Ingen möhippa med sånt skit skall det vara OM jag skall gifta mig (och berätta det i förskott).. Men jag kan "nog" vara lugn, eftersom jag nyligen träffade mina 3 närmsta vänner och vi gick igenom precis det här och alla var av samma åsikt. + att min syster hatade sin möhippa som hon fick av sina vänner å våra kusiner, så vill jag ha det lugnt så kommer det att bli lugnt också. (hoppas jag iaf :p)

OM jag skulle få för mig att gifta mig och ha möhippa hoppas jag att mina vänner skulle ta mig på ett äventyr...
Typ fallskärmshoppning som jag så gärna vill prova :)
Ant skulle jag väl göra i byxan ;) Men fyyy va häftigt....

Det är ju sånt sambon göra på sina svensexor så jag får väl fråga hans vänner om de vill ha min möhippa då ;)

Åhh fallskärmshoppning vill jag med göra! Tur man är två när det är första gången så denne kan "putta" ut mig då jag är höjdrädd! :)

+1 på den. Skulle vara så roligt att hoppa fallskärm!
Har även haft en dröm om bungyjump, men det är jag nog för feg för

Luftballongsflygning är sambons dröm. Hade tänkt att försöka spara ihop till en tur åt honom i 30-årspresent om en sisådär 3 år :laugh:

Va lite nyfiken och kollade upp lite priser nu. Inte vansinnigt dyrt med varken fallskärmshoppning eller luftballong!
Inte en allt för avlägsen dröm vill säga:)

kl
Eftersom jag inte som Lottch har möjlighet att köpa Ts första ponny så börjar jag att fundera på gunghäst. När jag var liten så hade jag en jättefin gunghäst med avtagbar sadel och träns. Men framförallt så var den hög. Mycket högre än någon annan gunghäst jag någonsin sett. Den måste ha haft en mankhöjd närmre en minishetland för det var först upp mot sjuårs åldern som jag började nå ner till marken. Tyvärr så var min gamla trotjänare så välanvänd så han fick vandra vidare till de sälla jaktmarkerna. Men är det någon som vet vart jag kan hitta nått liknande?

Oj- jag hade tänkt köpa en för typ 300 :-...

Förresten- var det inte en tråd på hobby om folk sm gjort egna? Med riktig man o svans o så?

Den högst upp, sån hade jag och min syster! Fast en svart! Tyvärr är sadeln borta och man och svans va så slitet att det är ersatt med garn men den finns kvar och och är välbehållen annars! Antagligen så åker den in i Miltons rum den dagen han får ett eget! Man skulle ha försökt hittat en ny sadel till den bara!

Har du kollat på antika gunghästar? Jag fick ärva den som min morfar köpte till min mamma, den är i jättedåligt skick och all man är borta, färgen sliten, medarna är lappade osv, men jag älskar den. Moiran här på buke var jättegullig och skickade tagel från hennes hästar och min unghäst kommer att förlora lite av sin tjocka svans efter treårstestet... :angel: ska försöka skrapa av det översta lagret med ny färg och se vad som är under.

Ska försöka ta en bild idag och visa hur den ser ut, sånna kan man hitta ganska billigt om de är i dåligt skick som min, från 1000kr har jag sett dem från. :)

Hittade länken med bilder från när jag la ut den på hem Och hobby: länk

Såg att emelieR var inne och skrev, lite sent, men vad tråkigt med din häst. :/

Är det nån här som varit på Willys och handlat blöjor 3för2? Tänkte nog ta en liten utflykt dit idag och funderar faktiskt på att testa Willys byxblöjor. Nån som vet hur de är? Det står att man ska handla för minst 200 kr, får man köpa 3 Willys och 3 Libero då, eller måste jag handla för 400 kr för att få göra det? Iofs är väl 400 kr inte så mycket, men jag gillar inte Willys :o Vill handla på Maxi! :banana:

Åhh gäller det fortfarande? Trodde det bara gällde tills i söndags. Hur länge gäller det?

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 697
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
555
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 149
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka