Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

6 feb gäller de till.

Funderar oxå på att prova Willys blöjor, men är dom inge bra så känns de bortkastat med 3 okt. Visst de är intw så mycket pengar, men ändå..

Nu får man ju inte använda rabattkupongrrna från libero o pampers tillsammans med blöjstegen, inte på någon Ica affär här uppe iaf. *suck* jag som har så många kvar...

Poängen med att vara gift såg som sagt inte jag heller innan jag läste handelsrätt på universitetet :p sedan bestämde jag mig för att jag skulle vara gift om jag bodde ihop med ngn och tänkte fortsätta med det. (att vara gift är väldigt lagmässigt välanpassat för att bo ihop med ngn, som en liten paketlösning för diverse problem)
(men jag var fortfarande iofs i djup chock efter att han friat och visste inte riktigt vad jag skulle säga :o)

Poängen med själva bröllopet var mest att ge våra vänner ett roligt party :rofl: och det blev det! (de hade ju bjudit oss på fantastiska fester och tja, det är kul att gå på fest). (annars skulle vi nog kört snabbstopp på förmiddagen på statshuset och the o scones för släkten efteråt)

På mitt Maxi får man göra det. Fast iofs har de ingen blöjstege, utan Libero kostar alltid 95 kr om man köper max 2 st. Jag har en kupong på 50 kr nu, så jag spar bara 16 kr (tror jag att det blev) på att åka till Willys och handla Libero. Frågan är bara om man ska våga testa Willys. Precis som du säger känns det lite jobbigt med tre paket om de inte är bra.

Eller också köper jag tre Libero och sen åker vidare till Ica och köper två paket till och utnyttjar min kupong. Då har jag blöjor så det räcker ett tag iaf. :banana:

Vilka världsliga problem man har när man bara går hemma och drar! :rofl:

*kl*

Jag måste berätta vad A gjorde igår :D
Vi var in till stan och skulle fika med några i föräldrargruppen. Träffas på ett babycafe. Klär av ungarna overallerna och släpper ner dem på golvet. A kryper snabbt och bestämt raka vägen fram till Olle och pussar honom mitt på munnen. Så tittar hon på mej och så ger hon honom en puss till :love: Mysunge!

Vi har skrivit testamente. Inte lika bra kanske men han sa att vi var väl skyddade iaf. Och festen är väl det roligaste i så fall :D Det ska vi ha i sommar för alla vänner och alla som varit här och byggt. Ska bli sååå kul!!!

kl

Dagen efter migrän och jag är helt trög i kolan... Var ner till stallet mockade och kom upp till huset så slog den till, hårt bakifrån för att vandra fram så att jag trodde ögonen skulle ploppa ut. Somnade strax efter 21 och gick inte upp förrän efter 8 imorse.
Ingen stress, ingen sömnbrist, ingen äl och ingen mens... bara så där kom den jädra migränen :cry: hatar hatar hatar det....

Han friade med en ring av ett grässtrå och vi köpte ringar tillsammans efter två-tre månaders letande :laugh: de är inte likadana utan helt olika varandra. Vigselringen är en väldigt tunn ring som sitter fast på den mycket större förlovningsringen med 5 små kulor så det blir ett avstånd. (ölkapsyl tror jag min kusin blev friad till med :p)

Hmm, kanske ska ta ringen från en champagneflaska och fria med? Eller virka en ring med en sten? Haha. Imorn tänkte jag slå till, ni får hålla tummarna att karln säger ja också. :eek: :p

Grässtrå tyckte jag var gulligt, men det är lite svårt att hitta ett sånt nu. :/ annars hade det varit fint om man gjort en blomring också med en blomma som "sten".

Är det vanligt att man "sätter" ihop både förlovnings- och vigselringen?

Är det vanligt att man "sätter" ihop både förlovnings- och vigselringen?

Beror ju på hur man själv vill ha det. Jag har separerade ringar, en vän till mig har en omgjord ring med en klack som går in i f-ringen och min kusin har som ett löv på v-ringen som sitter över f-ringen men som är två separata ringar :)

Kan ju berätta lite hur jag hade tänkt då.... :P

Vi har varit ihop i 13 år, har 2 barn hemma. Jag hatar att stå i centrum, och "vågar" inte gifta mig in public. MEN, både min släkt och min sambos släkt är så att de vill ha stora bröllop med pompa och ståt. Detta har inte vi råd med. Eller, jag är för snål för att lägga en massa pengar på detta. Så då tänkte vi första ta fegvarianten, genom att gifta oss på rådhuset och låta det vara bra med det. Meddelade min mamma om den tanken, och hon for i taket. SÅ KAN MAN JU INTE GÖRA! Nähä.. Eftersom vi båda är icke-religiösa så vill vi inte gifta oss i kyrkan heller. Eller jo, om man fick låna lokalen bara, utan präst, Men det går inte.

I mina drömmars värld så är jag inte feg och vill ha ett stort härligt bröllop, gärna med en häst som vi rider på osv. Lång fin vit klänning osv.. Men nu är jag ju för feg för det. SÅ, för att komma till poängen i mitt svamlande, så funderar jag på om vi skall göra så här..
*Gifta oss borgeligt ändå, med ett varsitt vittne (jmf de som skulle varit bestman och tärna), utan att berätta för någon
*Meddela på den planerade festen (vi fyller 30 i år och skall ha stor fest i sommar) att vi redan gift oss.

alt..
*ta dit en vigselförrättare till festen och gifta oss då.

Hur skulle ni gjort?

Till saken hör att min kusin gifter sig i sommar, så det är samma släkt som skall bjudas ju. (känns lite tattigt av mig att inte ha ett "lika stort" bröllop med inbjudning långt i förväg osv osv osv)

Men jag vill vara gift, just med tanke på det juridiska. Samt att det skulle kännas bra för mig. Själva äktenskapet i sig betyder inte mer än samboskapet för mig. Tror det var Mabuse som undrade.

Hmm, svårt det här. Jag skulle nog allra helst vilja ha en ring bara. Har ärvt en ring från min morfars faster, funderar på att använda den och göra om modellen. Hade ingen relation till henne, så det blir ingen känslomässigt värde som försvinner så att säga. Kanske ska köpa en bröllopstidning idag och få lite inspiration. :)

Lycka till!

Jag tror inte det är vanligt, men jag tror det är vanligare de senaste 5 åren eller så än innan. (det är inte mitt påfund, gick till guldsmeden och sa "hur i helsike ska jag hitta ngt som passar med den här!?" och så löste hon problemet. Som delvis var att ringen är lite skör och kunde slitas om den gnoddes mot en till.)

Jag hade nog kört på överraskningsvarianten och tagit dit en vigselförrättare till er 30årsfest. Så länge det känns rätt för er så är det alternativet roligare än att gifta sig på rådhuset. Min syssling och otroligt kära vän gifte sig med bara föräldrar och syskon som gäster och jag tyckte det var jättetråkigt att missa deras ja till varandra. :( för mig har det ingen betydelse om festen eller hur stort det är, utan det är bara glädjen att få dela någons lycka. :love: älskar bröllop. :D

Men, känns rådhuset bättre för er är det klart ni ska gå dit. :) jag och sambon tänkte fly till vetas ett tag. :D

Ni ska gifta er på det sättet ni vill och som ni känner er bekväma med. Är det så att det blir mycket sura miner för att folk inte fick vara med så är det så att man gifter sig för sin egna skull och inte för släktingarnas skull.
För att göra en kompromiss så skulle jag kunna tänka mig gifta mig hemma i trädgården med alla vänner som ändå är där, på så vis blir ingen utelämnad. Tycker inte du ska tänka på din kusin för det finns så många olika varianter på bröllop.
Gift er innan och bjud på "bröllopstårta" istället för födelsedagstårta med vigseldatumet på :)

Lottch
Många har ju bara en ring :) man ska ha det som är bekvämt för en själv.

Lite ångest, A ska gå cold turkey på snuttande i helgen :eek: tror jag, eller så tar vi bort ett snuttmål till, men vilket. Tror det är lättare att bara totalsluta (ajaj ont, och ajaj ynkande). Ett par nappar till ska inköpas, vi har hittat en modell han accepterar och ngt slags snuttande behöver han uppenbarligen. (han har eg inte haft napp)

Jag har en fånig fråga, ehum, en sak som irriterar mig med min mage. När jag låg på rygg innan jag fick barn så sjönk min mage ned mellan höftbenen. Nu väger jag 4 kg mindre än vid inskrivning (då den senast sjönk ned) men den är ändå en kulle när jag ligger på rygg. Enligt all rimlighet borde det snarare vara ett degigt hål där också, som det är högre upp. (hela vägen från under revbenen o till naveln känns musklerna lite uttöjda och det är liksom ingenting under) Men här kan jag känna fluffet utanpå magen, kan känna musklerna under fluffet och de står upp som i en kupa. Vad kan rimligen vara under? fett? livmoder som inte dragit ihop sig :confused:? ngt skumt feminint som alla som fått barn har? Vågar man fråga om det är likadant för någon annan?

(om jag står upp kommer jag i alla kläder och gud vet vad och det blir inte större så det är troligen inte delad muskel som orsakar det. Jag vill bara ha tillbaka mina höftben :cry:)

Ett hål hade jag vetat vad jag skulle göra med, träna, en kupighet har jag ingen aning om.

Att vi drog iväg själva föll inte heller i god jord hos alla. Ett fåtal visste om det innan då ringen är arvegods som vi var tvungna att be om. Till slut så sa vi krasst att det är jätte hedrande att du/ni vill vara med på vårat bröllop. Men just nu så prioriterar vi varandras och våra barns juridiska trygghet framför er/din vilja att stå bredvid oss när vi säger ja. Eftersom vi var så övertygade om att vi gjorde rätt så hade vi inga bekymmer att kasta tillbaka de guilty cards som vi fick kastade på oss. Något som är väldigt ovanligt för oss båda. Jag tycker förresten att det är väldigt fult att ge folk dåligt samvete ang hur man gifter sig. Det gör ju bara att man går och drar på det längre än vad man borde.

Jag gillar båda varianterna. Vilken variant känner du själv mest glädje över när du tänker på det? Eftersom vi gifter oss allt senare i livet och då bröllopsgåvan mer eller mindre spelat ut sin roll så gillar jag tanken ”vi önskar oss bröllopet”. Antingen kuvertavgift (men då önskar man sig inte presenter oxå). Men ännu hellre vad tror du att du kan bidra med, ge oss det i present. För oftast så har man kanske någon som kan knyta blommor, någon/några som kan sy, någon som kan baka, någon som kan duka… Alt att man ber specifika personer. Tror du att du skulle kunna ge oss detta i bröllopsgåva?

Men vad bra att din kusin gifter sig och bjuder på "stort" bröllop. Då har ju släkten fått det :idea:

Då kan nu i lugn o ro göra som ni vill.
En vigselförrättare på 30-årsfesten lät lagom om ni nu kommer fram till att ni vill ha alla med.

kl

Sitter och tittar på väggord till Isabellas rum och har hittat en som låter Det finaste vi gjort... är det bara jag som tycker det låter lite "konstigt" :crazy: först tyckte jag att det var fint, något som jag faktiskt har sagt till min man när hon var rel. nyfödd men ju mer jag tänker på det så tycker jag det låter lite :crazy: att ha på väggen i sitt barns rum.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 697
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
555
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 149
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka