Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Idag ska jag och Vilgot åka på lunchutflykt till Ikea med bästa grannen och hennes 5 månaders bebis. Ska bli skönt att komma ut lite, jag får seriöst lappsjuka av att bo här...

Och jag kommer ALDRIG byta jobb. Har världens roligaste jobb. Ska jobba imorgon. Längtar!! Och i september åker jag till Mallis på kurs tor-tis ;)

Gud vad härligt att känna så och verkligen älska sitt jobb! Hoppas man gör det en vacker dag =)

Jag ska lägga liggdelen i en sopsäck och ställa den i min garderob hade jag tänkt, borde minimera lite av dammet i alla fall :) Tycker det är lustigt hur vissa barn älskar sin vagn och andra barn hatar sin vagn och då särskilt liggdelen.

Idagsläget skulle jag inte skola om mig, längtar efter att få en vettig lön igen. Det känns att det bara är hälften i plånboken, lite tungt att betala räkningarna faktiskt.

Ia Vilken härlig kurs! Min flådigaste kurs jag har varit på är yassuragi hasseludden ;) Var även där som nygift på mini-bröllopsresa, vi har bestämt att vi ska dit igen när vi firar 5-årig bröllopsdag :love:

Senast ändrad:

Åhh, Hasseludden är underbart. :love: Har varit där på kurs två gånger. Frisörkurser är alltid något speciellt. Har varit på Stenugnsbaden eller vad det heter, London ett par gånger, Köpenhamn, o.s.v. Det är alltid lite party när det handlar om frisörer...

Min liggdel ligger med en gammal fleecefilt över sig så den blir nog inte dammig den heller.. Fick lite nostalgi när jag plockade ihop babyskyddet med nyföddinsatsen när jag hade tvättat det...
Jag har verkligen "ångest" över att jag inte är nöjd med min dyra vagn :( Varför kan den inte få plats i bilen :(

Köper jag en annan vagn som får plats i bilen komer ju denna bli överflödig och då är det ju VÄLDGIT sura pengar...

*kl*
Jag blir galen på ungen snart!
Han går omkring här hemma och bara gnäller och skriker. Misstänker att det är för att han är hungrig. Men när jag ger honom mat så äter han inte!
Det är bara välling som duger, det kan jag ju inte bara ge honom.
Har lagat all möjlig mat till honom och gått igenom hela burkmatssortimentet.
BVC tanten sa att det bara är nån fas, men hur länge ska den hålla på:confused:
Kan han ha så väldans ont i munnen av att det kommer tänder att han inte vill äta?
Är så trött på detta eviga gnällandet!

Åhh, Hasseludden är underbart. :love: Har varit där på kurs två gånger. Frisörkurser är alltid något speciellt. Har varit på Stenugnsbaden eller vad det heter, London ett par gånger, Köpenhamn, o.s.v. Det är alltid lite party när det handlar om frisörer...

Känner du för att betala dyra pengar så kan man åka på många och långa resor för kurser, hade en klasskamrat som var till italien i våras. Jag har som längst varit till hasseludden ;)

Min liggdel ligger med en gammal fleecefilt över sig så den blir nog inte dammig den heller.. Fick lite nostalgi när jag plockade ihop babyskyddet med nyföddinsatsen när jag hade tvättat det...
Jag har verkligen "ångest" över att jag inte är nöjd med min dyra vagn :( Varför kan den inte få plats i bilen :(

Köper jag en annan vagn som får plats i bilen komer ju denna bli överflödig och då är det ju VÄLDGIT sura pengar...

Åh vi eller jag ska iväg nästa vecka och inhandla bilstol, då blir det jag som står där med nostalgi över babyskyddet. Hon sitter inte bra i det längre även om hon får plats och är inom viktgränsen. Krångligt som fan är det också att få i och ur henne babyskyddet när det sitter kvar i bilen.

Kan bli ganska fina inflammationer i tandköttet vid tandsprickning så visst kan han ha ont i munnen.

Hur gick det med korven? Var den också mindre god?

Känner du för att betala dyra pengar så kan man åka på många och långa resor för kurser, hade en klasskamrat som var till italien i våras. Jag har som längst varit till hasseludden ;)

Fast är man anställd betalar man ju inte själv (inte vi iaf) och det är ju inte så att jag säger nejtack när de frågar om jag vill åka...

KL

Jag fick börja fölvaka i förrgår natt pga att damen kom in och var helkonstig. Tyvärr klarar inte mina revben att vända sig om så många vändor i sängen så idag är det värre än någonsin. Och stoet är tillbaks som vanligt men jag lär få vaka ett tag ändå. Ia*, jag har inte hunnit läsa, men var det läkare som tejpat revben eller annan? Hur? Jag är desperat... Jag somnade fyra efter att jag tryckt i mig smärtstillande. Ture vaknar sex! Sen fick jag dock sova en timme när han gick ner och åt frukost. Men trött är jag.

Appropå jobb så höll jag på att söka ett nytt häromdagen. Men jag gjorde det inte... Jag är ju gymnasielärare och trivs egentligen jättebra med att undervisa och med elever, de ger så mycket tillbaks och ingen dag är den andra lik. Vi jobbar mycket i projekt och jag är ansvarig för två stora utlandsprojekt/utbyten så vi reser mycket osv. Men så är det det vanliga med att jobba kommunal. Noll feedback, dålig ledning, dåliga framtidsvisioner, mer undervisning, större klasser, ingen löneutvekcling osv osv. Jag har tidigare jobbat i friskola och trivs bättre där men det innebar pendling och det gick inte i längden med djuren och nu med barn och gård så byter jag inte bort det. Tar mig 5-10 min att ta mig till skolan.

Jobbet jag fick för mig att söka var ett chefsjobb på en personalavdelning på stadens största företag och man skulle ansvara för planering av all kompetensutveckling inom norra Europa. Jag har en PA-utbildning i ryggen så jag har kompetensen som krävs.

MEN - så länge Ture är liten kommer jag inte byta jobb. Förrens den dag de tar bort loven. Att få vara hemma alla lov med Ture är värt mer än allt annat!

Fy, stackare! :/ vad jobbigt det måste vara. Selma har hamnat i en fas när hon inte kan slappna av och sova ordentligt. Det är som om det är så mycket som händer för henne nu att hon inte kan slappna av, vilket såklart resulterar i att jag ser ut som ett vandrande lik, medan hon är överskriv och kryper runt och ska ställa sig mot allt...

Har du prövat att ta ut honom ifall han tycker det är kul i snön? Åka pulka? Min auntie tipsade om att ge Selma cheerios när vi satt och åt, så att hon skulle ha något att plocka och äta själv, hon hade gjort så med hennes dotra. När vi kom till de i USA nu i höstas hade hon gjort iordning en egen liten burk till selma med det i. :love: jag ger inte Selma det, men ett par fiberflingor från Wasa. Hon gillar att sitta och plocka och äta själv med dem, har du prövat något sånt?

Måste iväg och köpa fågelfrö nu, upptäckte att det var slut hemma och det verkar ju inte bli vår på ett tag. Sen ska jag skriva om mitt cheesy frieri. :p

Va??? Har vi samma barn???

Jag har kokt äppel med lite kanel- det gick ner.
Mango hallon med vaniljsocker var mums.. (ja jag har sötat den med vsocker- fy på mig ;) - men nu äter hon lite gröt o fruktmos iaf.)
Middag består av 1 tsk mat- 2 fruktmos... Jag provar allt för att slippa nattmata....
Hon kastar med både sig och armarna- lilla spjutet....

Jag tycker det är skittråkigt att mata henne just nu men vad gör man- jag har ju iaf betalt för det....

Ia- jag jobbar inom restarangbranschen. Trivs eg skitbra men väldigt dålig lön. Uppvägs dock av att man har kläder o mat på jobbet ;) Pga arbetstiderna har jag varit över och jobbat komunalt inom kök. Trivs bra med det också :)
Men det är större risk man blir rik på triss känns det som ;) Men visst pengar är inte allt :)

Senast ändrad:

Jag blev tepjad av en sjukgymnast. Svartfot skrev något om OMTkompetens tror jag...

Sjukgymnaster tejpar. Så ring närmaste sjukgymnast och fråga om de har ”tejpkompetens”. Det är oftast OMT sjukgymnaster som har det. Du behöver ingen remiss, så det är bara att ringa.

--------------------------------------
Ia* var snabbare men det får stå kvar.

Ja, lite korvstroganoff gick ner, en halv portion knappt.
Fram tills i morse har macka gått bra med, men nu så åkte allt ner på golvet.

I höstas fick han äppelmos när jag gjorde det. Det tyckte han om, men han blev helt prickig i ansiktet av det. Men då va han ju bara 4 mån, det kanske har vuxit bort. Ska tina lite i morgon och ge han en tesked.

Lottch, jag ska köpa cheerios. Äter han inte dem så tar jag dem :d
Pulkan tycker han är rätt rolig, men när jag satte honom i snön blev han bara ett stort frågetecken:D

Snön är så hård här att det inte går att pulka mer.... Annars är det kul- speciellt när pappa sladdar ;)

Tråkigt att han verkade vara känslig....
Riskakor och majskrokar är bra mat för att sitta still i stolen här iaf ;) Men inte blir man mätt på det...

Har pratat med min kompis som tejpar. Hon ska kolla med han som utbildade henne om det finns någon i närheten av dej.

Nej jag skulle nog tycka att du var lite tokig om du hade tackat nej till mallis ;) Vi betalar inte vi heller, det är ju arbetgivaren som vill att man fortbildar sig så då får han stå för kalaset också.
Vet inte vad en frisörkurs kostar med om man säger en kurs utomlands kan kosta 20.000/person och en kurs i Sverige 8-10.000/person för samma innehåll. En lokal endagskurs i typ Aroskongresscenter kan gå på 3-4000 och det är alltid dyrare för en tdl än en tsk att gå på samma kurs ;)

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 670
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
541
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 149
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Syringomyeli eller något annat?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka