Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Mitt internet är så trögt att jag bitvis inte hinner med när ni skriver men iaf:

Tycker en halvportion är jätte bra med tanke på att han bara vill äta välling!

Emelie Tycker inte det spelar någon roll om man sötar det barnet äter, huvudsaken är väl att man hittar något barnet gillar? Isabella har ätit hemmagjord äppelmos med socker i :idea:

Och påtal om tänder... Oscar har ärvt min ovana. Han gnisslar tänder i sömnen :crazy: Låter förfärligt!

Här är en till som är supergnällig mesta tiden, dock inte just nu, därför kan jag sitta här:)

Men denna dagen började ju JÄVLIGT bra..skulle iväg och träffa svägerskan hos sambons farmor, fika och snacka..

Men tror ni inte bilfan pajjar då? Jooo, så klart..Ryker som FAN och luktar skumt..så jag vände efter vår grusväg o körde hemm..surt som fan..Jag får lappsjuka här ute:(

Så nu försöker jag ragga upp någon som vill komma på fika iaf, så jag slipper sitta hela dagen själv, och Nelly får nån ny att titta på, och busa med..Hon blir också less efter en hel dag hemma med bara mammas fejs;)

Allt ska alltid hända samtidigt, lagen om alltings jävlighet :D

Har varit ute på promenad, svinkallt men skönt. A sov som en stock i vagnen.
Nu ska jag ge honom något att äta och jag ska äta frukost.

AKB, har du provat att ge honom en alvedon? Om det hjälper så vet du ju att han har ont och att det är därför han inte vill äta.

A har blivit på mkt bättre humör sen han fick sitt kåvepenin, inget gnäll alls utan full rulle hela tiden. Försöker resa sig utan stöd, med mindre bra resultat dock. Gå vagnen fick han kläm på ordentligt nu på morgonen. Snaackar hela tiden. Mest säger han Dä! (där)

Skulle lagt in lite foton, måste bara hitta sladden först :angel:

Men du, har du provat att stoppa i nappen vid matning?

Nu när min skrutt håller på att få tänder stup i kvarten så är det bara gnäll vid matning. Gnäll, skrik och tårar.. Så jag gjorde så här, in med nappen, på med mat på skeden, ut med napp, in med mat, in med napp. Sen gör jag så hela måltiden som han är ledsen/gnällig. Å det funkar för oss. Alla måltider är ju inte så. Men idag är en sådan dag.

Det ska jag prova idag :)

*kl*
JAg ska göra en tårta till Lördag... Jag behöver lite inspiration ;) Hjälp mig med förslag.
Inte kladdkaka med mousse för det hade jag sist ;)

Jag gjorde en jättegod tårta till min man när han fyllde år. Den blev hyllad på kalaset.

Vanlig sockerkaksbotten delad på 3.
Jag mixade kiwi och hade mellan ett lager.
Mellan lager 2 hade jag smält nougat.
Grädde på runt om och på med hackad kiwi. På utsidan satte jag after eight.
Sen in i kylen så att nougaten blev lite "rumsvarm stel".

Går inte med frysta saker.. Den ska fraktas en bit bort ;)

Kiwi tål inte den ena...
Va man kommer på saker efterhand här :) Men tack för tipsen ändå :)

*kl*

Föressten, kom på det..är det någon/några av er som bor nära Högsby?
Vi kommer nämligen åka till svärföräldrarnas stuga i påsk,som vi gör varje påsk:)

Tänkte att dte hade varit kul och ses om det är någon som bor där i krokarna?
:)

kl
Nu har jag läst min vagns manual igen och det är nästan så man behöver nobelpriset för att fälla ihop vagen. Upp med ryggstödet, fram med suffletten, upp lite med fotstödet, vik ihop vagnen, bak med ryggstödet och ner med suffletten. Låter ju nästan som ett motionspass, kanske vore något för er som är med på den där träningssidan (ja jag erkänner att jag inte minns vad sidan heter) :idea: :D

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 670
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
541
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 149
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Syringomyeli eller något annat?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka