Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Vad är det för vagn du har? Det låter inte som ngt för mig... haha

Själv sitter jag här o funderar vidare...

HAha! Jo de e ju så... Min är skitenkel att fälla ihop. Synd bara att man inte kan krympa den lite ;)

Jag får nog åka iväg nånstans nu.. Jag har städat här under fm och det är så tråkigt om man inte kommer hem en gång då innan det är stökigt igen ;) Haha
Iofs skulle jag ju kunna ta tag i ovanvåningen med men det är inte lika "roligt". Där är så mkt saker jag inte vet var jag ska ha. Det har jag iofs nere med men där MÅSTE man ju städa ibland- läs alltid...-

Nu har jag provat att fälla vagnen a la Lina-style och det går lika bra att bara fälla ihop skiten istället för krångla med suffletten ;)

Men va? Det är en sådan jag har med va (fast min är den vita i läderimitation)? Det enda jag måste göra är att vända sittdelen så den är vänd från handtaget och sedan bara att fälla ihop. Visst kanske inte bara att dra utan får väl ta det lite försiktigt, men inte alls så meckigt som det verkar vara för dig.
Den verkar inte gå att fälla ihop om sittdelen sitter vänd mot handtaget.

A äter mycket mindre när han ska få tänder. Det står faktiskt i vår bok också.

Men pastasnäckor med skinksås går alltid ned iofs. Om än i mindre mängder när det är så.

A har nu fyra tänder! :D

Jo då det är bara att fälla ihop med sitsen framåt eller bakåt, man behöver inte göra som manualen säger, det vara bara omständigt ;)

Hihi- alla fram eller?

Ebba tandsprack på nyårsafton men bara halva gadden har kommit upp ännu. Det verkar gå fortare för andra barn... Eller?
På babyräffarna så poppar de upp på en vecka :)
De första tänderna är sååå söta. Ger så mycket personlighet till charmtrollen....

Har du prövat att ta ut honom ifall han tycker det är kul i snön? Åka pulka? Min auntie tipsade om att ge Selma cheerios när vi satt och åt, så att hon skulle ha något att plocka och äta själv, hon hade gjort så med hennes dotra. När vi kom till de i USA nu i höstas hade hon gjort iordning en egen liten burk till selma med det i. jag ger inte Selma det, men ett par fiberflingor från Wasa. Hon gillar att sitta och plocka och äta själv med dem, har du prövat något sånt?

Såg på tåget igår en liten tjej (11 mån) som åt miniminibabyplock som de hittat i USA. Väldigt söta små runda flingor med hål i mitten. Önskar de fanns här. Men jag provade i alla fall hemma och A bara älskar när jag ger honom pyttebitar av rån ett och ett. Bryter rånet i cmstora bitar och ger dem en och en eller lägger på hans stolsbord. Han plockar dem med pincettgreppet under stor möda och tappar hälften :D

Kn: A kan inget mer än sist, stå med stöd, krypa, komma på inkallning (om han känner för det) och hitta saker jag "gömt" under en fleecefilt medan han tittar på:angel: fast han tänkte i två sekunder när jag gömt skallran under en av två burkar och sedan bytte plats på dem :laugh:

Japp, ett perfekt gnappgarnityr! Först två nere samtidigt och nu två uppe samtidigt.

De har hållit på och kämpat ett tag, för en vecka sedan misstänkte jag ngt, för fyra dagar sedan såg jag småvitt och nu sticker det fram kanter. Men sedan har jag för mig att det gick snabbare på de två förra, att resten växte fram någorlunda kvickt.

Han har också krupit omkring och småskrikigt surt, just innan de kom fram som kanter exploderade han då och då i riktig gråt som pågår några minuter några gånger i timman :cry: (han fick alvedon en kväll)

Hmm, ja det kanske är lite tidigt iofs. Eller, det beror ju lite på hur hon är när hon åker vagn. Är hon nöjd att sitta mot dig så är det för tidigt att vända henne.

Jag skall köpa en Sitty sen, för det är så jobbigt att packa in den stora vagnen i bilen. Men den har jag iaf vändbart handtag på. Snabbt och enkelt. Så det är ju bättre för barnet under en längre tid, men lite jobbigare att ta ur å i bilen.

Min S tandsprack första gången även han på nyår, sedan dess har han 5 stora risgryn och i natt kom nr 6.

Du är ju duktig iaf som läser manualen, det har inte jag gjort :o :D

Äh! Jag läste bara hur jag skulle fästa krokarna på suffletten i underredet och då läste jag även stycket hur man fäller åbäket ;) men jag kommer inte göra enligt manualen, tar för lång tid och för krångligt.

Jag tänkte också köpa en sitty eller spin sen... Jag har inte bestämt mig. Får provköra lite ;) Eg skulle man passa på nu i detta underlaget ju ;) Men jag vill nog inte ha henne utåt redan...

Samtidigt är det dumt att slänga ännu fler pengar i sjön o köpa ett mellanting bara för att den ska få plats i bilen kanske?

Ang pincettgrepp så tvingar jag just nu min dotter att tycka det är kul att sitta i stolen åtminstonde... Hundarna är glada. Det flyger smörgåsrån och riskaka överallt ;)

kl

Måste bara lägga in en film på Mathilda jag tog nyss, hon leker tittut :D
http://www.youtube.com/watch?v=MRO-oB1taO0&feature=player_embedded

Såg att ni pratade om vad de kan och förstår. Mathilda har koll på vem Mamma, Pappa och vad kisse är. Hon letar efter katten om man frågar var kissen är, har även koll på lampan. Hon leker som synes på filmen tittut och har börjat röra sig yttepytte framåt i någon stil som främst kan beskrivas som huvudstupa läge med lite påskjut :cool:

Samtidigt är det dumt att slänga ännu fler pengar i sjön o köpa ett mellanting bara för att den ska få plats i bilen kanske?

Lite så jag tänker iaf.. Lite onödigt att köpa ett mellanting? Om ett par månader så vill hon nog sitta framåtvänd

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 645
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
541
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 149
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 285

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka