Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Men gud så räligt med handskar, de får jag nog av på jobbet :p biffar och köttbullar smakar ju likadant i princip så jag håller nog mig till mina biffar, annars har jag en man som är kapabel att rulla ;)

Zody: Är det samma pris för båda så spelar det ju ingen roll om du tar 16 eller 32?

Men praktiskt!

Har ni sett min tråd ang resa till Skåne? Vi har ingen här som bor i norra skåne el södra småland längs med e4:an väl? Isf kunde man ju gett sig på en träff. Det blir alltså bruksprov för den hingsten jag ska leasa från Tyskland så är det nån här som ska betäcka får ni vårmamme-tråd-rabatt! ;)

Och skäms för att lägga ut länkar om Dumle-fluff!!! Den som kom på idén med att blanda dumle och grädde måste vara antingen geni eller riktigt godisgris. Inte är det Anna Skipper iaf.... :D

Jag ska bjuda mina underbara stalltjejer på mat ikväll. Kycklingquesedillas til varmrätt och gino med vanlijglass till efterrätt. Tog det jag tycker är godast.

Börjar förresten dra ihop sig till fölning hos mig nu. Imorse var juvret nästan fyllt helt även i spenarna så det kan bli i veckan! Alltid nervöst...

Funderar faktiskt på att göra dumlefluff till tårtan nu när M fyller år om 2 veckor :idea:
Sedan måste jag ju få säga att det verkar ju dumt att göra mat man själv inte tycker är gott ;) brukar också laga mat som jag själv tycker är gott och som jag är sugen på :D

Härligt med rabatt men mitt sto är sned i bäcknet så sånt kan man väl inte avla på. Skulle aldrig förlåta mig själv heller om ngt gick fel och hon inte klarade sig men det hade varit roligt med avkomma efter henne.

Har ni sett min tråd ang resa till Skåne? Vi har ingen här som bor i norra skåne el södra småland längs med e4:an väl? Isf kunde man ju gett sig på en träff. Det blir alltså bruksprov för den hingsten jag ska leasa från Tyskland så är det nån här som ska betäcka får ni vårmamme-tråd-rabatt! ;)

Och skäms för att lägga ut länkar om Dumle-fluff!!! Den som kom på idén med att blanda dumle och grädde måste vara antingen geni eller riktigt godisgris. Inte är det Anna Skipper iaf.... :D

Jag ska bjuda mina underbara stalltjejer på mat ikväll. Kycklingquesedillas til varmrätt och gino med vanlijglass till efterrätt. Tog det jag tycker är godast.

När bär det av till Skåne då? Jag är på på en buke-träff, hade varit jätteroligt!!!
Dessvärre har jag bara ett shettissto och en arabvalack så den där betäckningsrabatten får jag klara mig utan, tyvärr :D

Och det där med dumle-fluff alltså. Jag kände såhär att ska jag göra den och "feta till mig" så kan lika gärna ni också göra det :D ;)

Och det där med dumle-fluff alltså. Jag kände såhär att ska jag göra den och "feta till mig" så kan lika gärna ni också göra det :D ;)

Appropå att feta till sig, jag verkar ha gått tillbaka att kunna moffa i mig lite vad jag vill utan att feta till mig :angel: något bra med amningstoppet iaf :D

Appropå att feta till sig, jag verkar ha gått tillbaka att kunna moffa i mig lite vad jag vill utan att feta till mig :angel: något bra med amningstoppet iaf :D

Vilken lyx för dig då :mad: :D Riktigt så bra har ju inte jag det. Men snart är det vår och inte skånsk vinter längre (eller ja, men ganska snart iaf) och då går det kanske att gå ute utan att oroa sig över att halka omkull stup i kvarten ;)

När bär det av till Skåne då? Jag är på på en buke-träff, hade varit jätteroligt!!!
Dessvärre har jag bara ett shettissto och en arabvalack så den där betäckningsrabatten får jag klara mig utan, tyvärr :D

Jag med:bump: Hade varit skojj! Kan köra lite uppåt, igen fara där!
Och , jag har också en valack, så tyvärr ;)

Nu har ju inte det med pausunderhållning att göra men gillar Ture att titta på tv? Tänkte om det kan roa något med bärbar DVD med film i bilen. A är helt ointresserad av tvn men det verkar som vissa barn är det.

Vilken lyx för dig då :mad: :D Riktigt så bra har ju inte jag det. Men snart är det vår och inte skånsk vinter längre (eller ja, men ganska snart iaf) och då går det kanske att gå ute utan att oroa sig över att halka omkull stup i kvarten ;)

Haha ja, alltid retar det någon :devil: (<--- jag ;) )

Själva bruksprovet går ju på Flýinge i flera dagar så vi kan ju träffas där kanske? Lite tråkigt att det inte blev större i år men jag har aldrig kollat ett innan så lite tid skulle jag kunna tänka mig att ha ihjäl där :)

Jag har ett sto men syrran vill nog inte bestäcka sin 24åring ;) Ska vi tjuvbetäcka den inhyrda 3åringen kanske???

O på tal om att smaka på tårtan som Armani tipsat om så behöver det ju inte vara en tårta.. Man kan göra cupcakes med fyllningen med =D

Själva bruksprovet går ju på Flýinge i flera dagar så vi kan ju träffas där kanske? Lite tråkigt att det inte blev större i år men jag har aldrig kollat ett innan så lite tid skulle jag kunna tänka mig att ha ihjäl där :)
?
aaah, det hade varit intressant! när e det
:)

Å, ja. Vad skall man säga..
Nu har jag redan bokat in att det skall bakas tårta i helgen, MED DUMLEFLUFF.. Måste ju prova det, hi hi. Har dessutom inplanerat besök av både syster m familj + bror så de blir testpersoner :D

Jag träffar gärna hingsten i fråga (och dig så klart) när vi ändå skulle till "samma" sation ju. Håller på att slänga upp en film på mitt sto just nu, från dagens prövningar.

Juzzen, det är den 1-6 mars i år :)

Här kommer en film på mitt tyska 4-åriga sto, som jag funderar på att betäcka i år.. Yoyo

(ja, jag har sambons 45: or till ubåtar på mina 38: or till fötter,:rofl: ville inte få snö i skorna)

Senast ändrad:

Åh, hon såg trevlig ut! Vilket trevligt vilande steg hon har i tempoväxlingarna! :)

Men då kan vi väl ses om ni ändå ska dit! Jag säger aldrig nej till en tur till Flyinge ändå :) Har inte långt dit heller, och hade varit skojj och se era hästar med :)

aha, oj, hoppsan, nu blev det knasigt :o

Jag skall inte till Flyinge med mitt sto... Utan det var om Cyllene fick med sig hingsten uppåt sen, så skall han stå på den station som jag brukar åka till. Så då tänkte jag åka till stationen och hälsa på hingsten (och Cyllene) i så fall.. Dvs senare, efter bruksprovet :p

Tack för kommentaren om henne dock :)

Hon ser fin ut! Den där filmen får mig att tänka på den (första och enda) gången jag longerade min häst i snö. Tror till och med att han hade vilat ett tag, så han var extra taggad. Jag satt iaf på honom grejerna och gick ner till fältet. Det gick jättebra ända tills jag sa "gaaaalopp!" :o Han pep som en jag vet inte vad och helt plötsligt åkte jag i snön med näsan före en bit innan jag tappade honom och han drog iväg till andra sidan fältet och stannade där och såg nöjd ut. :grin: Tack och lov stod han snällt kvar där tills jag kom fram och tog honom. :bow: Bushäst! :love:

Haha! Va enkelt det var att göra den där fondanten till Armanis tårta :) Skitkul att leka med. Som en stressboll :)
Mycket enklare att kavla ut än sugarpaste. Men JÄTTESÖT!!!
Undrar eg om den klarar allt det söta i dumlefluffen med? Det behövs nog ngt syrligt med :)

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 439
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
523
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 018
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 090

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Fågelobservationer

Hästrelaterat

Tillbaka