Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Jag har den större modellen, har mycket film, musik och tar extremt mycket bilder, men jag utnyttjar inte ens en tredjedel av minnet. :)

Haha, jag har ju det! :D
Lutar åt en 16 då, för visst har jag musik, bilder, podsändningar osv som jag vill ha men tveksamt om jag kommer fylla upp 32 GB.. Dock så är leveranstiden på 16 GB 2-3 veckor medans den på 32:an bara handlar om ett par dagar. Jag vill ha den så fort som möjligt ju! :p

Selma är också helt fascinerad av att sitta i kundvagnen på affären. :D hon älskar att titta på människor, men hon blir mer exalterad av att vara med i stallet och klappa hästarna. Min Goa bonnatösa. :love:

Selma är i samma fas som ture. Full fart medvetslösoch upp och stå på allt. Vi måste köpa skåpstopp och grindar, men hittills har det gått bra. Vi har några högra trösklar i huset som hon har ramlat nedför några gånger och är därför väldigt försiktig när hon kryper fram. Än så länge... Här hemma är tvättmaskinen den mest spännande just nu, vare sig den går eller står tom. Bra barnvakt med andra ord...

Samma här också! :D Tvättmaskin och dammsugare - finns bara det behöver inte Ture några leksaker. Han säger höhöhöhöhö sen kryper han ifatt dammsugaren i raketfart, håller på rumpan på den och reser sig upp. Så vi måste ha en som vaktar och en som dammsuger. Sambon skulle dammsuga bottenvåningen häromkvällen när Ture precis somnat. Han vaknade, sa Heheheheh och försökte krypa ur sängen. Hrm...

Men gud så räligt med handskar, de får jag nog av på jobbet :p biffar och köttbullar smakar ju likadant i princip så jag håller nog mig till mina biffar, annars har jag en man som är kapabel att rulla ;)

Zody: Är det samma pris för båda så spelar det ju ingen roll om du tar 16 eller 32?

Kl
Nu har vi börjat planera Ts ett års kalas. Är väl mer för skälen än för hennes skull. Det lutar åt en födelsedags brunch. Då prickar man in den tiden hon är som piggast och folk kan ramla in lite när det passar.

*kl*

Fortfarande internetlösa *suck* blir tokig utan internet snart.

Iggy är nu 9 mån men fortfarande orörlig. Eller orörlig o orörlig, han flyttar sig ingenstans. Blir nästan lite lättad över det när jag läser om era vildingar :)

Iggy åker fortfarande inte vagn så sover gör han inne. När vi går ut åker han sjal och det älskar han för där har han full koll på allt som händer runtomkring. Idag har vi vart nere vid hamnen och kollat på fiskmåsar, det är favoritsysselsättningen just nu. Speja efter fåglar. Jag har märkt att han uppskattar hästarna mer oxå, innan brydde han sig inte så mycket om dem. Men nu blir han helt till sig och gör små tjut. Idag hjälpte han mig att borsta ena hästen. Han älskar att gräva ner händerna i den tjocka vinterpälsen och när hästen nosar och blåser på honom så skrattar han tills han kiknar :love:

Tycker jag låter som en utomordentligt bra idé :) Vi hade kalas kl 14 nu i helgen- tur det för kl 15.30 var hon trött ;) Inte ens Ebba klarar en heldag ;)

*kl*

Iggy är nu 9 mån men fortfarande orörlig. Eller orörlig o orörlig, han flyttar sig ingenstans. Blir nästan lite lättad över det när jag läser om era vildingar :)

Hihi, kan inte göra annat än att hålla med. Dock börjar Theo sakta men säkert förflytta sig på något underligt vis, men det går tack å lov inte allt för snabbt ännu :)

Visst vore det väl härligt med en solskenshistoria eller två nu efter alla sorgliga djurberättelser!

*ser framför mig hur Emmahs gamling lever skönt pensionärsliv medan Emmah själv busar runt på skånsk skäck*

Alltså jag är så sjukt kluven när det gäller detta med ny häst. Hade ångest i 2 veckor sist när jag hämtade hem den andra katten. Tänk om min gamle goding känner sig bortglömd?! :crazy: Jag vill så mkt men samtidigt inte....det är så många "tänk om" och "men" för min del när jag ska ta vissa beslut.

*kl*
Fick en :eek:upplevelse i dag. Jag och syster var å hälsade på en granne. Grannen berättade att hennes (vad blire) svåger m sambo ska ha barn nr 2 i juli i år, deras första barn är 2 veckor äldre än Theo...shiiiit....

asssååå shiiiiit- jag är inte avundsjuk ;)
Men det går jättebra för en vän till mig. 14 mån imellan

Hehe, kände detsamma, shiiit vad jag inte är avundsjuk.

Jo tror det kommer gå bra jag me, deras första barn är hur snällt om helst men ändå....

Vad jag tycker om min iPhone :D Det är bra härligt att stå och steka raggmunkar och surfa samtidigt!!
Jag planerar också 1-årskalas, fast Milton är typ yngst i gänget ;) Har bestämt vilken tårta jag ska baka och idag köptes födelsedagspresent, skitlöjligt :D Det grämer mig dock att han fyller år en vecka innan vi flyttar, hade gärna firat hans födelsekalas i huset men han fyller ju en lördag och första födelsedagen vill jag gärna fira på hans dag.

Va spännande- vad blev det för present?
Vad för tårta?

Typiskt med huset... Ni får ha kalas i hagen ;)

32:an får jag betala 500 kr för i engångskostnad medan den andra "ingår" i abbonemanget. Lutar dock åt en 32:a iaf, för jag är trött på att använda en gammal, ful Samsung. :o

Ang. 1-årskalas så har vi börjat fundera lite smått på hur vi ska göra. Minst 2 kalas blir det i alla fall, vill separera familjefirandet från barnkalaset. Barnkalas är väl egentligen inte nödvändigt än eftersom hon knappast lär vara allt för intresserad av kompisarna, utan det är mest vi föräldrar som vill äta tårta tillsammans och låta ungarna leka lite. :D (vi är ett gäng på 8-10 föräldrapar med barn i samma ålder som ses 1-3 gånger/vecka, så det är för dessa vi kommer ordna barnkalaset.)

På tal om något helt annat; Nu har Stella fått flytta in i sitt rum, och *peppar peppar* så sover hon riktigt bra! :banana: Nästa gång vi åker till Ikea ska vi köpa matta, lite förvaring osv och så ska jag beställa wallies så rummet blir lite mer barnsligt så att säga. Himla kul att fundera på hur vi vill ha det!
Ni som gjort iordning barnrum, kan inte ni visa bilder, tipsa om söta wallies osv?

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 600
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
540
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 149
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 254

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka