Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

*kl*

Kom precis fram till åre! Tog med en gammal säsongarkompis och åkte upp när Selma ätit middag. min sambo är på skoterresa 10 mil härifrån, så jag fixade hästvakt och vidband och åkte upp. Så underbart att vara "hemma" igen. :love:

På tal om jobb, jag börjar ju inte jobba förrän i tidigast augusti när Selma ska börja på dagis. Då är tanken att jag ska skola om mig och ha hand om familjeföretagens ekonomi och sköta djuren på gården, som jag gjorde innan jag blev gravid. Jag har den stora lyxen att kunna vara hemma mycket med Selma, tycker det är underbart då jag knappt såg mina föräldrar under min uppväxt. Längtar verkligen tills hon blir större då hon kan vara med och hjälpa till med djuren. :love:

Nu ska jag krypa ned i sängen där Selma precis somnade och förhoppningsvis sova till 8...

Åhhhh vad jag blir avundsjuk på dig ibland ;) Det låter helt ok att ha jobbet du ska ha. Iaf som om du och flera andra här kan planera era tider tills när det passar....
En annan ska in i ekorrhjulet såsmåningom. Vem vet när jag hittar ett jobb...

Tror att jag beställer dagisplats till augusti. Varför bråka med det i sommar när jag snålat på mammadagarna.... Men hittar jag ett intressant jobb så får syrran passa barn ;)

Annars så är jag inte så pepp idag.... Ebba vaknade kl 6 idag efter att ha ätit 5!!!! ggr sedan igår kväll kl 18. Nu ger jag upp!!! Ju mer jag försöker få bort nattmaten ju mer äter hon.
Nu tror jag helt ärligt att det är fel på henne ch ska ringa BVC

Om det är någon "tröst" så äts det lika mycket här, vi är inne på andra veckan med konstanta tankningar nattetid. Och bröstet är det enda som duger, har försökt ge napp och vyssja men med enda resultat att han blir upprörd och vaknar till ordentligt = ännu mindre sömn för mig. Så minsta motståndets lag råder här :cool:

Men jag tror inte han har ätit 5dl välling, 5dl ersättning ch 1.5dl drikki på amningen va?
mer än hn äter på dagarna. 3 överfulla blöjbyte på 12 h

Sen är det naturligtvis synd om dig med. Det var inte illa menat.

Åh dagis och sprit... jag gjorde nog ett riktigt sjunka igenom jorden för min mamma. Vi pratade om vad vi ville bli när vi blev stora och jag skulle allt göra som mamma, Jobba på XX, dricka vin och feströka :o :D

Hmm... ja, jag har aldrig jobbat på XX, jag har druckit vin men jag har aldrig rökt, inte ens provat!

Kommer aldrig glömma min kompis berättelse...
Hennes mamma hade varit förutseende ch sagt till min kompis att inte prata m flk sm såg knstiga ut inne i affären- utan det gjorde vi när vi kom hem...

Så i affären så sa M glatt- Mamma- han där ska vi prata m när vi kommer hem ......
hmmmm

Själv så ska jag nog handla ensam...

BTW så tyckte Alexander Zetterman att jag inte behövde äta några pannkakor för jag var redan mätt ;) Då var han nog 5år ungefär ;) hahaha

Och de missade o:na får ni sätta på plats själva.... min dator vill snart inte mer ;)

Världen är liten som vanligt. En kompis ska köpa en häst från ett försäljningsstall och när jag kollade på den på hemsidan så tror jag du var med på bild där. :) Kan det stämma?

Kompisens barn lyckades också med en snygging. Pappans korta tjocka chef kommer hem till dem för att hämta pappan innan en affärsresa. Lea 4 år frågar om han är huvudvärksgubben. :D Iprenmannen...

Jag har iaf haft världens bästa natt. Ture somnade 20.30 och rörde inte på sig förrens vid 03. Jag somnade vid 21.30 och vaknade inte förrens fölvakarlarmet ringde 01.00. Tre och en halv timme sammanhängande sömn har jag inte fått på månader! Sen var Ture lite klänging en stund men sov sen rätt okej till halv 7!

Jag har iaf haft världens bästa natt. Ture somnade 20.30 och rörde inte på sig förrens vid 03. Jag somnade vid 21.30 och vaknade inte förrens fölvakarlarmet ringde 01.00. Tre och en halv timme sammanhängande sömn har jag inte fått på månader! Sen var Ture lite klänging en stund men sov sen rätt okej till halv 7!

Grattis, eller nåt! :laugh: skönt med sömn. M fick åka till jobbet mitt i natten efter 3h sömn p.g.a. magsjuka på den nattanställda. Han borde komma hem när som helst.
Tråkiga med M är att han blir ganska "otrevlig" när han är trött.

?? Måste vara en gammal bild då?? Haha! Men visst- det kanske det är. Var?

Irenmannen- inte så kul att bli kallad det kanske... För övrigt är det kanske han jag är- blå idag o allt ;)
Skönt med lite sömn för din del- det unnar jag dig verkligen...

Annars så är jag inte så pepp idag.... Ebba vaknade kl 6 idag efter att ha ätit 5!!!! ggr sedan igår kväll kl 18. Nu ger jag upp!!! Ju mer jag försöker få bort nattmaten ju mer äter hon.
Nu tror jag helt ärligt att det är fel på henne ch ska ringa BVC

Jobbigt att inte få sova! Men varför skulle det vara fel på henne, hon gillar väl att äta på natten helt enkelt?

Vi har haft en normal natt här, vilket innebär mat kl 19, kl 23, kl 01, kl 03, kl 06 och kl 9. Alla barn sover inte hela nätter.

Jo men att äta så mycket!!! vet att jag klagade på tvärtom nyligen men detta är löjligt. Hur får jag henne att byta skift då? ;)
Dagtid gnäller hon aldrig efter mat- jag bara tvingar i henne på tiderna man ska :/

Här är en till som haft en riktigt bra natt! Stella somnade strax innan 20, och sov helt ok fram till 2. Två nappinstopp under den tiden bara! :banana: Mellan 2 och närmare 6 sov hon som en stock, och det gjorde jag med. :D Efter det blev det lite knöligt så hon fick sova med oss, och så ville hon kliva upp vid 7. Själv gick jag upp efter 8, sambon klev upp och lekte med Stella. :love: Snacka om att jag känner mig pigg idag! Att flytta S till eget rum är nog det bästa vi gjort.

Emelie, äter hon inte så mycket nattetid då för att hon inte äter under dagarna? Vet inte hur ni ska lyckas vända på ätandet dock, låter som en bra idé att ta stöd av BVC där.

kompisens barns lilla kusin kommenterade en gång en kortvuxen högt.
-Titta pappa! En grävling.
:o

Fast, guuud vad jag skrattade när jag hörde om denna händelse!

aaaah, jag dööör..ungar alltså:rofl::rofl:

jag sa till min mamma när hon natta mig, var väl 4-5 år
mamma, du ser ut som hulken:D

jag minns d till o med, men vet inte varför jag sa det!

?? Måste vara en gammal bild då?? Haha! Men visst- det kanske det är. Var?

Irenmannen- inte så kul att bli kallad det kanske... För övrigt är det kanske han jag är- blå idag o allt ;)
Skönt med lite sömn för din del- det unnar jag dig verkligen...

Tallbackagård tror jag det var!

Vi har haft en normal natt här, vilket innebär mat kl 19, kl 23, kl 01, kl 03, kl 06 och kl 9. Alla barn sover inte hela nätter.

Tänk om jag kunde få min mor att förstå det. Båda jag och bror sov hela nätter från det att vi föddes och hon tror jag gör nåt fundamentalt fel som matar Ture på nätterna. "Nu är han så gammal att han inte behöver nattmat" osv osv osv.

Två nätter nu på raken har han dock inte varit så himla sugen. Men eftersom han är rörlig och stökig så provar ju jag med att amma för att se om det är därför han stökar.

Så länge jag orkar så får han äta. Så länge han stökar så provar jag med att amma för att få honom lugn...

hmmm- vad gör jag där? Jag känner dom och har kört henne till Belgien för några år sedan. Väldigt snälla folk :)
Skulle väldigt gärna ha hennes anläggning- bilderna är några år gamla. nu har dom ridhus, skrittmaskin mm mm. Mkt mkt fint :)

Precis så gjorde jag med Stella med, jag provade att amma varje gång hon stökade. Jag hade gärna fortsatt nattamma tills hon var MINST 1 dock, men hon valde själv att sluta nu strax innan 9-månadersdagen.
Jag tror helt och fullt på att låta barnet styra när det gäller amning, så långt det går såklart. Vissa barn skulle säkert vilja ammas upp i skolåldern, men det kanske inte fungerar med tanke på nattsömnen för alla.

Jag tror det är något med "den äldre generationen" och alla dessa åsikter. Vi fick också höra både det ena och det andra om Stellas sömn- och matvanor. Hon skulle inte äta nattetid, och skulle inte sova med oss, hon skulle inte plockas upp om hon var ledsen osv. :crazy:

:rofl: Haha! Jag tycker det är så kul att läsa om sånna historer! Fast jag kommer nog inte tycka att det är lika kul den dagen M skämmer ut mig :cool: :p

Jag skämmde ut min mormor på affären genom att Högt säga.
- Men Mormor sluta prutta nu.. :D
Minns dock inte om hon faktiskt hade gjort det eller om jag bara sa det bara för att, men jag är ganska känslig gällande andra folks pruttar så.. :)

EmelieR: Förstår att du tycker att det är drygt, men nu när hon äter så mkt så borde hon knubba på sig en heldel va? Det är inte så att hon "äter igen" från när hon åt så lite en period att kroppen behöver all mat nu! Kroppen kanske laddar för att göra ett växaryck?

Lottch: Åh va härligt med Åre! Smart att åka på kvällen natten sådär så man slipper störa nattsömnen och så man kan köra i lugn och ro! Ska ni hitta på något spec medans ni är där uppe? Skönt att få känna att du är "hemma" för en stund! :)

Cyllene: Va skönt att du äntligen har fått sova lite(för mig är det lite) iaf! Hoppas allting börjar ordna sig nu och att det går bra med fölningen! Jag förstår verkligen att du längtar tills du ska börja jobba så du kan komma hemmifrån lite, har du ens lämnat gården sen olyckan förutom för dina sjukhusvistelser?

Lite sent svarat..
Oregano: Det går bra med mjukost står med som förslag i den lilla barnmatsboken vi fått från bvc! Det och leverpastej!

Senast ändrad:

kl

Har precis beställt väggordet 'Underbar & älskad' till Isabellas rum och Isabellas namn till hennes sovrumsdörr.
När jag var liten ville jag ha bokstäver på min dörr med mitt namn men det fick jag aldrig, därför tvingar jag på min dotter min dröm :angel:

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 430
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
523
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 004
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 062

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka