Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Jo men att äta så mycket!!! vet att jag klagade på tvärtom nyligen men detta är löjligt. Hur får jag henne att byta skift då? ;)
Dagtid gnäller hon aldrig efter mat- jag bara tvingar i henne på tiderna man ska :/

Hon är väl sån, helt enkelt. Men vilken sjukdom eller fel tänker du att hon skulle ha som gör att hon just nu vill äta mycket på natten? Natthunger är ju inget fel, bara lite ovanligt (och opraktiskt för dig såklart!).

Alltså, jag förstår verkligen att det är jobbigt för dig, och avundas dig inte, men jag tror inte det är något fel alls på ditt barn.

Tänk om jag kunde få min mor att förstå det. Båda jag och bror sov hela nätter från det att vi föddes och hon tror jag gör nåt fundamentalt fel som matar Ture på nätterna. "Nu är han så gammal att han inte behöver nattmat" osv osv osv.

Två nätter nu på raken har han dock inte varit så himla sugen. Men eftersom han är rörlig och stökig så provar ju jag med att amma för att se om det är därför han stökar.

Så länge jag orkar så får han äta. Så länge han stökar så provar jag med att amma för att få honom lugn...

Så där har vi också haft det, med bök och stök så att ingen kunnat sova. Och jag höll på att bli tokig på att inte få sova (det var amning vid midnatt, sedan kl 02, och sen i princip oavbrutet mellan 3 och 6 på morgonen, och sen skulle jag upp och jobba, det går bara inte när man har sömnbrist redan innan). Så nu sen ett par nätter sover bebis i egen säng i vårt rum, och peppar, peppar så sover vi bätte allihop nu. Bebis knökar och bökar inte lika mycket, utan har återgått till att vakna, äta, och somna igen, och jag får sova lite mer jag med.

Gör inget att det var sent svarat. ;) Jag har precis varit och handlat och köpte både leverpastej och mjukost. Smör kommer liksom inte in i vårt hus, ingen av oss äter det på mackan, så det tycker jag inte Vilgot heller behöver göra. Han kan gärna få lite extra flytande margarin i maten om han behöver fett.

Lottch: Härligt att komma iväg en sväng! Körde du hela natten?! :eek: hur orkar du?? Hur länge bodde du i Åre? Vad gjorde du där, åkte skidor och hotellstädade, eller något annat? Superbra med jobbet du har på gång hemma! Det är ju trots allt tack vare att dina föräldrar "aldrig varit hemma" som ni har det så himla bra och du får möjligheten att vara hemma mycket med Selma. ;) Även om jag såklart förstår att det inte var så roligt med föräldrar som jobbade massor.

Det var lite mer jag tänkte skriva också, men det har jag glömt nu. :p Är på väg in till stan. Jag och grannen ska ta en promenad i hamnen. Var tvungen att lägga Vilgot en stund innan eftersom han var helt övertrött. Han har precis kommit på att han kan rulla runt på mage och sätta sig upp, så det var inte lätt att få honom att somna... :angel: Vi ska åka om knappt en timme, så jag ska passa på att röja lite under tiden.

Apropå nattätande så är vi inne på femte natten i rad som han inte ber om morgonvälling. :bow: Däremot har vi fått gå upp vid 6:30 istället, men det gör inget. Då blir omställningen inte så stor när jag börjar jobba sen. :idea:

Och jag har precis ringt städfirma. Sambon och jag bestämde att vi inte skulle köpa dyra julklappar utan istället lägga de pengarna på städning nu när vi har barn. Sen nu när jag varit invalido har ju alla möjliga hjälpt till att "städa och plocka" så det är inte alls som jag vill ha det. Nu är jag inte jättepetig i vanliga fall men kök och badrum ska vara kliniskt.

Så nästa vecka kommer de och gör en grovstädning (bakom kyl o frys osv) och sen får vi se om det blir varannan vecka. Vi bor ju inte jättestort så jag tror inte det blir så dyrt.

Nu har jag räknat föräldrardagar och tror Ture kan vara hemma till oktober! Skönt!

Vi är också inne på 1 1/2 veckan(eller är det mer??) utan att Nelly ätit på natten:bow:

Napptapp är det lika olika från natt till natt..Men inte äta längre..Det är så underbart skönt faktiskt..Från att ha ammat varannan timme hela tiden innan, så är detta himmelriket

Beundrar er som fortfarande gör det..Man tänker själv nu: hur orkade jag?
men när man är i det är det ju bara till att gilla läget, men nu är det så skönt i efterhand att man slipper det! :)

Det var mycket kaffe och red bull... Jag och L har inte setts sen Selmas dop så vi satt och tjöta hela vägen. Har kört den vägen så många gånger nu att jag nästan kan köra sträckan i sömnen. :)

Japp, åkte skidor och jobbade. Hade olika jobb beroende på vad som fanns. :) saknar byn lite nu när jag är här, en del av mig skulle vilja låta mina barn växa upp här, men samtidigt älskar jag att bo där jag bor nu och har byggt upp mitt liv där nu, men ändå... :/

Jo, precis! Hade inte mina föräldrar jobbat så hårt och kunna spara pengar åt oss och pappa, som har haft sämst samvete över att han varit borta så mycket är jätteglad över att han kan "ge" mig det här. Vi kommer inte ha mest pengar av alla, men det är det ju helt klart värt. :)

Är det någon mer än jag som har en bäver härhemma? Jag har gnagmärken på spjälsängen och stolarna i köket och nu gnagde hon precis bort en bit kork från kastrullunderlägget....

Cyllene du har meddelande på fb.

Selma bet fast i mina föräldrars matbord nyss, som tur är har hon bara tänder nere... :D

Haha, finns fler alltså. Jag får inrte bara mura boxar, jag får mura spjälsäng oxå ;)

Helt rätt! :banana: Och Vilgot ska få kanin och börja rida utan att behöva tjata dygnet runt i flera år! :banana:

Åh kanin var också sånt som jag ville ha som liten! Vi har kommit överens om att när Isabella är 5 år och vill ha kanin ska hon få det. Hon får säkert innan dess om hon vill men det är vår grundplan.
Vi hade ju en kanin 2007-09 som jag saknar jätte mycket, min fina lilla Julle.

Vi började med guldhamster till sonen. De lever inte lika länge ;) Och det är lätt att det tröttnar och man får ta hand om dem själv. Han har tagit hand om henne väldigt bra. Hon är nu över två år och lever förmodligen inte så länge till och jag tror han är nöjd nu. Själv hade jag dvärgkanin och den fick inte mycket uppmärksamhet sista åren.

Hade också en kanin, dvärkaninen Sodder, eller snuuu som jag kallade henne(jaa, jag är speciell)
det var mitt första djur, och vad jag älskade henne:love:

Hon dog sex(sju?) år gammal i min famn,hjärtat gav upp tror jag, var rätt tungt men fint för en yngre tonåring att uppleva..:love::cry:

Fast får dottern en kanin så blir det ju vi som får ta hand om den, man kan ju inte kräva att en 5-åring (eller hur gammal hon kan vara) ska sköta det. Får vara glad om hon klappar kaninen ibland ;)
Själv har jag också haft en hamster, 3 tammöss och 2 tamråttor som liten och sedan kaninen nu som vuxen men vi fick honom iofs som vuxenkanin (f. juli -05).

Julle (Eternal Warm July, fin hoppkanin han som inte ville hoppa ;) ) var en vanlig vädur men liten som en dvärgvädur.

Sonen måste ha varit 8 när han köpte henne. Han har tagit hand om henne själv. Städat buren själv och så. A får nöja sej med hundarna och hästarna tills hon är stor nog att ta hand om ett djur själv. Men har man intresse själv så är det ju en annan sak. ;)

Vi ska skaffa höns sen så a kan få en egen höna om hon vill ;)

Jag har ju intresset själv så för mig är det inga problem :)

Min man skulle vilja ha höns, det vill inte jag. De luktar illa *rynkar näsan*

kn:
Ni som bor på landet, vad förutom vinbär o krusbär bär frukt i juli eller kanske tidig augusti. Finns det ett enda ynka fruktträd som gör det? Växten ska bo på Gotland så den behöver inte vara så tålig. (fikonträd har vi redan men det tror jag inte kommer att bära frukt någonsin, eller överleva kanske :crazy:)

körsbär :) Sen de ljusa äpplena brukar ju komma innan hösten iaf...
Valnötsträd hade vi men de mognade nog i aug.
Jordgubbar :)

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 786
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
557
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 149
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 349

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka