Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

:rofl: fördelen med att ha Isabellas rum halvspacklat och fullt i slipdamm, jag får vackert sitta och vänta på att få inreda. Annan fördel: man spar pengar och man kommer på mer och mer idéer och lösningar :idea:

ha ha ha, ja på styleroom blir man ju helt nipprig.. Man vill göra ALLT!! Nu, på en gång :)

Jag beställde förresten wallies till stora sonens rum, men de verkar ta tid. Trist, jag som nästan är klar med hans rum ju..

(Observera ordvalet buse. Vi har blivit kompisar nu! :love:)

Va kul å höra! Det gör så mkt för ens eget välbefinnande när man kommer överens!
Jag blir tokig på våran(igt sambons) hund typ varannandag! Samma bekymmer som ni har hon har för mkt energi så en vanlig promenad räcker inte utan man måstekasta något åt henne så hon får tokspringa då kan hon bli trött 1h :cool: nu finns det ju ingenstans att kasta så hon dampar inne ist och är allmän tjatig och vill ut heeela tiden! Å vi bor ju inte så stort att hon kan rasta av sig inne! Så då blir jag irriterad och sur vilket inte är så kul att vara varje dag!
Vet inte vad jag ville med detta igt! Antagligen mest skriva av mig och säga att jag är så glad över att du känner att ni blivit vänner nu!

Just ja, nu kom jag på vad jag skulle fråga! :D Hur funkar det med nappistoppningar när Stella sover i eget rum? Är det inte jobbigt att gå upp? Jag tycker det är tillräckligt jobbigt att stoppa in nappen trots att spjälsängen står bredvid mig, jag måste ju ändå ställa mig upp. Rent spontant känner jag att det inte blir något eget rum förrän jag slipper leta napp X antal gånger per natt. Men visst skulle det vara skönt!

Kl
Jag har lite dåligt samvete... :o Jag har länge bett min kära make att rensa vattelåset till ena handfatet. Det blir alltid bassäng där och det är svårt att göra rent det pga att vattnet inte rinner undan. Han har inte gjort det, så igår bad jag honom särskilt att göra det till imorgon eftersom städerskan kommer. Behöver ju inte betala henne för något min man kan göra! :angel: Ändå försökte han slingra sig genom att kl 21:30 säga att han skulle göra det på lördag. Han var trött och ville gå och lägga sig. Då blev jag arg och skällde på honom, så nu står han och rengör vattenlås! :devil: Slamrar gör han också, så jag kan inte sova...

Åååååhh höns :love: Det har jag sagt att jag vill ha nu när vi flyttar. Men ja, det får väl vänta några år till jobb och annat är klart och så man vet med arbetstider och liknande =)
Men Milton får ju hålla till godo med "sin" häst, som han för övrigt satt på första gången igår! Har väntat på det här tillfället för det är första gången Milton får sitta på en häst och första gången någon sitter på henne. Har verkligen längtat efter detta och det betyder en del för mig.

Man kan ju ha terrarium om man skulle vilja ha gnagare.

Och lita på att den aldrig, aldrig kommer lös? Katterna skulle inte göra annat än att vänta på att det en dag skulle hända. Om nu barnet ska få hantera sitt djur så är det bara en olycka som väntar på att hända, känns varken schysst mot barnet eller gnagaren.

Blev så galet inspirerad av det där så på lördag ska jag baka en sån tårta, men vem vet kanske gör den med after eightfluff och päronmousse oxå :d :o

Jag älskar att jag kunde bidra med lite inspiration eller nåt :D Funderar på att provbaka en till helgen jag med, men jag tror tyvärr inte att jag hinner. Min pappa fyller år så kunde ju bidra med det. Men det får nog bli en annan dag =)

Ja faktiskt så skulle jag lita på det men jag förutsätter att man har ett barn som är så pass stort att det kan hantera sin lilla gnagare och då pratar vi inte om 5-åring utan snarare än 10-12-åring.

Kl

Har tittat på Bröderna Karlsson. Någon som sett den? Lite löjlig kanske ibland (men jag gillar sådana filmer, så för mig var det inga större problem), men herrejisses vad jag grät stundtals.... Som när de pratar om när den ena mannen hämtades av socialen (var det va?) som 10 månaders bebis och den andra mannen (då bebis) letade efter honom i flera dagar, då han sov när de hämtade den andre :cry:

Och i slutet grät jag också med, fast då mer av glädje och såg oss och Milton lite där :love: Någon som sett den?

Jag har sett den! Tycker också att den va bra! Jag vart ledsen när dom pratade om att mamman skulle behållt den andra för den va bättre! Usch jag skulle Aldrig kunna göra ett sånt val!

KL
Ang barninredning så blir jag också helt sjuk! Vi har bestämt att köpa Wallies till Mathildas blivande rum. Idag när jag var inne på Babyland hade de halva priset på just wallies och vi hade tänkt köpa djungel eller vattentemat, just vattentemat hade de där så det fick det bli, 325 kr betalade jag :).

Annars är nog "lugnet" slut här hemma, Mathilda har börjat ta sig framåt i något som mest liknar glid på mage med påskjut bakifrån. För varje dag kommer hon lite längre och lite fortare...

Jag har precis fått henne att somna, äntligen! Hon kräktes ordentligt för en stund sedan, hon är förkyld och hostade några gånger och sen kom värsta kräkningen, jag hoppas att det var slemkräk och inte någon vinterkräk :crazy:

kl

Gud vad ni skriver!!! Mannen har varit hemma och sjuk hela veckan så han har suttit med min dator och slösurfat hela dagarne. Han har faktiskt en egen dator :(
Så själv har jag inte hunnit mina timmar med slösurfande :) Dock har han varit snäll och haft S så jag har fått rida i dagslus och åkt iväg och storhandlagt utan barn!
Ang djur så har vi höns och det är underbart att gå ner och plocka ägg. Dock har vi fått köpa nu efter jul då de är i vintervila och jag råkade sälja av alla ägg...

Jag gick med i viktklubb men tycker det är lite krångligt att fylla i allt. Dagen efter att jag gick med bestämde vi oss för att prova att äta enligt LCHF och jag har gått ner ca 3 kg. Första veckan gick jag ner, andra ingenting med då började CM över kroppen att lossna!!! Så nu hoppas jag att det håller i sig! Det svåraste är att äta tillräkligt mycket fett.

S har blivit bättre på att somna på kvällen. Nu är hon trött vid 19.30-20.30 och då lägger vi henne, säger gonatt och går. Då gäller hon max fem minuter innan hon somnar. Sitter man kvar som jag gjorde förut så gör hon allt för att vara vaken. Sen sover hon till ca 6-7 på morgonen!!!

Kl
Idag ska vi på återbesök med kisse. Så håll alla tummar o tår för att hans värden har förbättrats.

Brännland, jasså där ser man världen är liten :laugh:
Det är korsningar mellan lejonhuvaddvärgvädur och hermelin.

Åh de är säkert jätte söta, kan ju inte bli annat med söta raser :love:
Fast det är faktiskt Brännland, Bjurholm. Min morfar hade en jätte gård (sitt barndomshem) där med över 240ha men när han gick bort 2002 så såldes gården :(

Vad är det med mackor och hamna med smöret ner när man tappar dem?! :mad: full i katthår blev den också trots dammsugning igår *suck och stön*

Det går bra, vi har ett helt gäng nappar i hennes säng så hittar man inte den som åkt ut så är det bara att ta en ny! :D
För vår del är det lättare att ha henne i eget rum, för då behöver vi (i dagsläget jag men efter helgen hennes pappa, för då börjar hans FL :D) bara kliva upp, stoppa i nappen och sen gå tillbaka till vår säng. När vi sov i samma rum låg vi på helspänn hela tiden och reagerade på minsta ljud. Det slipper vi nu, och alla sover bättre! :love:

Har haft en kanonnatt nu igen, somnade utan tjafs strax innan 20, 1 nappistopp innan jag gick och lade mig vid 22.30 och så ett vid 01. Efter det var det knäpptyst till 5.30. :love: (knäpptyst var det nog inte, men vi sov allihop :D)

Grattis på födelsedagen Svartfot! Hoppas du får en bra dag och att allt går bra med kissen. Vi håller tummarna för er här hemma. :laugh:

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 411
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
522
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
9 977
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 035

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka