Vårmammor 2010 del 12! <3

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare aneka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 995
  • Visningar Visningar 94 160
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Jag har aldrig varit spec vild i trafiken men sen jag fick Ebba är jag ju nästan kärring ;) haha

Fast jag kör lite för fort ibland på motorvägen typ. och 70 när jag glömmer bort... Men jag kan ha så mkt roligare med minst en tusenlapp än att köra olagligt...
(säger jag som smällde en säkring o fattas baklampa och parkeringsljus fram ;) )

En nästan dagsfärsk bild på Ebba med
190009_1823850632724_1133984997_2058757_2393273_n.jpg

De flesta har väl redan sett den på FB iofs....

Fast ställer man inte in lysena så de inte ska blända? Det fick jag lära mej på bilskolan iaf. Men det var ju 100 år sedan :angel::D

På många bilar kan man ju ställa ner dom. Men då har man ju inte lika bra sikt....

Fast det är väl det extralysena är till för.;) Det är ju inte så kul att bli bländad. Jag tycker det är jättesvårt att köra i mörker när vägbanan är blöt. Lysen överallt känns det som. Man vet inte var man ska titta egentligen :D

Är det bara fullt mörker är det lättare än när det skummar... Då är ju folk i mörk jacka livsfarliga... Så påminn mig om det när barnen blir större o börjar komma ut på cykelvägarna. Skrikrosa och neongult ska det vara då....

Haha, jag har en sådan där skitful neongul reflexväst när jag är ute i mörkret. Och slänger på regnskyddet med neonreflex på vagnen. Och så lampa i handen och fram på vagnen för reflexerna syns ju inte fören lyset träffar dem.
*nojiga Ia*

Fast M är inte ensam med Isabella bara för jag har ingestans att ta vägen. Han har inget emot att vara med henne när jag är hemma utan han har henne större delen av kvällarna, självmant. När hon var nyfödd slogs vi nästan om vems famn hon skulle sova i ;) Nu matar han, byter blöjor och leker med henne större delen av sin lediga tid när han är hemma och jag inte tvingar honom att bära vattenhinkar och spackla barnrumsväggar :angel:
När Isabella hade vattkoppor så åkte jag själv till Maxi för att få komma ut men annars har jag gärna med M till affären, han duktig på både packa och köra kundvagn som jag hatar :angel:

Hade jag haft hästarna installade hade han ju fått vara ensam hemma med henne varje dag. Jag räknar det inte som att han är ensam med henne när jag fortfarande är kvar på gården.

Jag vet ju faktiskt inte varför han bokar in sina lediga dagar när han vet att jag bokar in saker på dem för att få saker gjort utan barn. Min teori är att han tycker Isabella är krävande och tycker det är lugnare att jobba men jag vet inte och tycker det är konstigt eftersom han vill vara med henne.

Jag har aldrig varit spec vild i trafiken men sen jag fick Ebba är jag ju nästan kärring ;) haha

Fast jag kör lite för fort ibland på motorvägen typ. och 70 när jag glömmer bort... Men jag kan ha så mkt roligare med minst en tusenlapp än att köra olagligt...
(säger jag som smällde en säkring o fattas baklampa och parkeringsljus fram ;) )

En nästan dagsfärsk bild på Ebba med
190009_1823850632724_1133984997_2058757_2393273_n.jpg

De flesta har väl redan sett den på FB iofs....

Har lugnat ner mig en hel del när det gäller fortkörningen sen jag blev mamma eller när det sitter nån mer i bilen. Men jävlas med lyserna gör jag än.
För de ska tydligen vara korrekt inställda, inget gnäll på besiktningen iaf.

Och inte (än så länge) har jag fått några fortkörningsböter. Bara lite gnäll om en trasig baklykta och att jag inte satt på skattemärket.
Inte ens parkeringsböter har jag fått:D

Vad cool Ebba är på hojen!

Fast om de blinkar på dig så blev de ju uppenbarligen bländade på ett eller annat vis. Jag har jätte problem med xenonljusen på mötande bilar men jag avvaktar för kommer man bara tillräckligt nära så slutar de att blända. Så du kan ju göra dig förstådd bara genom att blinka tillbaka istället för göra en situation potentiellt farlig.

Vi har som regel att man inte bokar in nånting sin lediga tid utan att kolla av med den andre först, eftersom den ju måste vara barnvakt då. Det kanske kunde funka att göra något liknande för er?

Ojdå,

eh, jag kör omedelbart åt sidan om någon vill köra om på motorvägen även om jag ligger i 120-130. (men jag lägger mig aldrig i vägrenen på landsvägen, då kan man köra över cyklister)

Om folk ofta blinkade åt mig när jag hade halvljus skulle jag anta att folk blev bländade av mig och skulle försöka se om jag kunde byta ut dem. Skulle inte vilja blända eller vara en fara.

Man blir mycket mindre sur då och dessutom så kan faktiskt bilen som försöker köra om göra det helt legalt, sjukt barn eller sjuk hund får man väl köra för snabbt med.

Och det finns nästan ingenting värre än personer som råkar snigla av farten när de pratar i mobil och sedan trampar gasen i botten när man vill köra om. Och sedan sänker farten igen när man ligger bakom. Farligt.

Trist när man inte känner att man delar på ansvaret. Har väl inga bra råd att ge mer än det du redan vet. Kommunicera. Funkar inte det ställ krav. Funkar inte det så dumpa honom med Isabella en onsdagsmorgon så får han reda ut det så som du brukar. Genom att ta henne med sig på det han har planerat.

På många bilar kan man ju ställa ner dom. Men då har man ju inte lika bra sikt....

Jo halvljus ger ju sämre sikt än helljus... (Xenonlampor har jag hört att det på riktigt är problem med och får jag dem i backspegeln får jag nästan blunda)

Du har helt rätt, kanske är dags att göra en lampinställning.

*kl*
Så här såg det ut när jag kom hem ifrån stallet nyss. Då sov båda, men de vaknade när jag började rassla med kameran.
32158653.jpg

kl
Jag kräks på barnkläderna
Vi var o kollade efter en födelsedags outfit till T idag. Tänkte hitta någon fin tunika och tights. Dessutom behövde vi ett hårspänne för att få undan luggen. För vår frisör fick inte komma i närheten av henne. Började på Åhlens och det är så rosa, så pluttigt så både jag och maken känner oss helt matta. Går vidare till Lindex och där är det ännu värre. Avslutar på HM men det kändes som att stånga sig blodig mot en betongvägg. Jag har tyckt att det har varit illa innan men i vår ser det ut att slå alla rekord.

Tyvärr fanns inte Pop i närheten och liten började bli trött.

Vilken tur att jag inte har min törstga räser merca längre då.
Nu kan pensionärer med rullator gå om mig, så det är slutlekt för min del;)

Kanske verkligen är läge att kolla ljusinställningen.
Är en sån som tar allt som personlig kritik. Särskilt när då när de blinkar på mig. Så det är väl av ilska jag bländar dem tillbaks.
För tänker jag efter så va bilen nybesiktigad utan anmärkningar när vi köpte den. Och den förra ägaren åkte jämt i den själv. Nu när vi ibland har vagn, två hundar och är två vuxna som sitter i den så är det väl lite självklart att den åker upp lite i fram och på så sätt bländar. Får väl sitta i bilen och ha den fullastad när jag åker och ställer om den:D

Men det finns ju ganska mkt neutrala märken också :)
JAg stör mig på att alla nalle puh och disney alltid är blått o grönt...

Håller med dig om att de tre exemplena du tar upp är väldigt flick/pojkigt
FAst jag älskar rosa saker iofs... så änge det inte är spets, tyll och krås så...

Vi har nu kommunicerat (så gott det går med min mussla) vid middagsbordet, får se om det blir ändring nu och han tänker om men den 16:e är körd. Han vet nu iaf hur jag tänker och känner. Han hade förstått att det inte kändes bra för mig eftersom jag lät bitter imorse.

Ang. tunikor så köper jag Isabellas på villervallas hemsida, de är varken rosa eller puttinuttiga. Något för framtiden kanske :)

AKB: Min bil ska justera ljusen själv om man lastar tungt men det kanske är olika med v och xc 70? Kan vara så också att det inte alls är något fel på inställningarna, visa xenonljus är "skit".
Mysig bild på Oscar glömde jag skriva också :)

Senast ändrad:

Hmmm- jag vill ha PM :) Jag är ju så lycklig att jag ska få shoppa till mitt "offer" ju :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga... 2
Svar
22
· Visningar
2 480
Senast: Dentaku
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 414
Senast: Edla
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
522
Senast: Rosett
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 422
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka