Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Usch vad trisst med lammet, min mamma har med haft en väldig otur med sina lamm i år, flera som inte klarat sig och även någon tacka som strykt med... :(

Vi kan öppna paket när som imorgon, är det valfritt så blir det nog direkt på morgonen :D

Det hoppas verkligen inte jag heller :(

Här hemma har sambon städat undan paketet och lagt det högst upp i ett skåp så korta jag måste klättra imorgon om inte sambon tar ner det åt oss ikväll när han kommer hem. Vi kommer också öppna det imorgon bitti så blir antagligen en Milton i pyjamas på bilden! :)

Det kan jag absolut göra, får åka och ta kort imorgon.

Hon har skadat böjsenans stöd, så det är inget ärftligt, det tar tydligen bara tid att läka. Det är så typiskt, för själva skadan är läkt, men hon har inte fått tillbaka elastitiken (kan man ens skriva så??) och tar inte i fullt ut. Om två månader kommer hon att vara friskförklarad, men det är ju 1 månad försent... :(

Tack alla ni andra! Jag skulle ljuga om jag inte sa att dagen har varit riktigt tuff och lång, vet inte hur många gånger jag brutit ihop. Det värmer verkligen att ni är så gulliga. :love:

Haha, jag har inte ens klämt på Isabellas paket och jag måste ta en bild på paketet innan isabella äter upp pappret för det är fint paket som ligger här som bordsprydnad :idea: Kommer nästan att sakna det sen :D

Blir ingen pyjamas bild på Bellan imorgon, går icke att visa upp det lilla livet i girafftrikåer!

Jooooo!!! Gud så sött!!! :D Vi vill se girafftrikåer! :banana:

Jag har inte ens öppnat lådan som paketet ligger i. Vågade inte eftersom jag ju inte vet om det är inslaget. :o

Hihi Milton fick lägga sig i barbapappapyjamasen så den anser jag är godkännd att visa sig i. Här har vi inte ens tagit ur paketet ur postens grönakuvert så det blir en överaskning även hur det ser ut!:)

Kuvertet hade gått sönder lite så M fick kika och sedan när han gjorde tummen upp för att det var inslaget så tog vi fram det :)

Nej inga girafftrikåer :p

Att jag inte tänkte så långt. Vilgot har en för kort igelkottspyjamas på sig. Får be maken sätta på en snyggare pyjamas när han byter morgonblöjan. :rofl: (Kommer han aldrig att gå med på :D)

Nu ska jag få en mango! Gud så gott! :laugh:

Hihi, vi har inte heller öppnat påsen ifall det inte är inslaget :D
Får se om det blir pyjamaskort eller ej, hon är ju nybadad och har finpyjamasen på sig så kanske blir det i den :) annars brukar vi vara snabba att ta på kläder direkt på morgonen.
Kanske tillochmed sambon får vara med vid öppnandet om Mikaela tänker hålla fast vi sina tidiga mornar... halv 6 :eek:

Jag är gräsänka jag, M är på finlandsfärja med jobbet på kurs.
Vi brukar sätta på kläder direkt vid första blöjbytet. Lättare att ta av henne pyjamasen när man ändå ska öppna den och så slipper man knäppa alla knappar igen, lat som jag är.

*kl*

Jag får nog faktiskt ta och leta lite i morgon, för jag har gömt paketet väl för klårfingrig Oscar och nyfikna jag:D
Men öppning tidigt i morgonbitti blir det:laugh:

Ja, det va lite ledsamt med lammet. Det är ju våra första får och första lammet för i år.
Det är väl inte direkt ovanligt att det stryker med några lamm under lammningssäsongen.
Men kände att jag tog åt mig lite mer nu än för några år sedan.
Beror säkert på att jag blivit mamma och tänker lite mer i de banorna att den legat och vuxit i mammafårs mage och är någons barn:D
Men mamman verkar faktiskt inte bry sig nåt nämnvärt om förlusten.

Det är alltid trisst och tyvärr är det nog inte så ovanligt nej, dock så märks det ju så mycket mer när man inte har så många, mamma har ju oftast ca 5-7 tackor varje år.

Insåg att jag nog kan feltolkas lite ibland då vi gotlänningar brukar kalla fullvuxna får för lamm med och ungarna för lammungar :D

Här går vi i pyjamas till efter lunch ibland. :o Som sagt, maken byter första blöjan och eftersom han ska iväg till jobbet så sätter inte han på några kläder. Jag brukar ta på kläder vid första blöjbytet efter det. Men ska pyjamasen ändå i tvätten så kan han få ha den kvar och äta i så slipper han smutsa ner sina vanliga kläder. Men det händer inte så ofta. ;)

Här är en tillsom låter sitt barn ha kvar pyjamasen hela fm! :) vi byter aldrig innan fm vilan som alltid sker när han varit vaken 2h. Sen kan vi byta vid blöjbytet som sker efter den tuppluren. Mest för att jag orkar inte byta om på en toddler som ålar sig ur mina händer och kryper iväg fortare än kvickt kl 6-halv 7 på morgonen. Det räcker mer än väl att försöka få på en ny blöja någorlunda rakt :p

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga... 2
Svar
22
· Visningar
2 574
Senast: Dentaku
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 567
Senast: Edla
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
556
Senast: Rosett
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 725
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Panik vid dusch
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur