Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag behöver lite hjälp. Vi ska ha tjejmiddag i slutet på maj och jag sitter och spånar på meny. Till förrätt blir det antingen grönsparris med lufttorkad skinka, toast skagen, minivästerbottenspaj eller räkcocktail. Men det lutar åt det första. Men till varmrätt har det låst sej helt... Inget tungt för vi ska ut på stadsfest efter. Och vi ska äta efterrätt oxå.
ugnsbakad lax, kryddad med citronpeppar och gratinerad med ost. Servera med pressad potatis och romsås. Enkelt men väldigt gott, om ni gillar fisk förstås
Jo här var det segt idag. A har fortfarande feber och somnade om för en stund sedan. Nu ska jag passa på och sortera lådorna i hallen från för små vinterkläder innan han vaknar igen. Idag är han jättegosig och ska bara sitta i knät, så surfa kan jag göra då istället.
Jag säger nypotatis och gräddfil Enkelt- och jättegott.
Till det så äter jag också gärna lax- då gärna lite romsås med dill.
Annars så gillar jag kall kassler till- då med gräslök till gräddfilen.
Och jag tyckte att ditt förrättsalternativ också verkar vara rätt val
Men tror du det finns färskpotatis i maj?
Lax är ju jättegott, men vågar man bjuda på det? Är det inte många som inte äter det? Fast när jag tänker på det så tror jag "mina" tjejer äter allt...
Idag har verkligen varit en pissdag. Klockan 7 fick Furir somna in. Klockan 13 fick jag beskedet att min 3åring fortfarande inte har läkt sin skada, så 3årstestet är bara att glömma. Sen fick jag reda på att hon som ville ta min treåring sen inte längre vill det. Så nu står jag här med en skadad häst som jag inte vet vad jag ska göra med om två månader och hon kommer inte att vara värd något om jag skulle sälja henne, för hon har inte visat något resultat och stått skadad. Just nu funderar jag på att betäcka henne och skjuta upp beslutet ett år till...
Så, har någon något tips på hingst till en caressini L avkomma?
Jag hade absolut betäckt för att få ett extra år att fundera Du har ju plats till hästen och med stammen så lär det ju bli hur bra som helst
Tips har jag inget... Du kanske ska ta Cyllenes erbjudande om rabatt hihi!
Fast jag har ingen aning om vad det skulle bli för jag har inte koll på era stammar alls...
Ang ´Furir så kan jag bara säga att jag förstår dig såväl...
Aneka, el var det Oregano... Jag öppnar gärna paketet på förmiddagen...
Jag hade definitivt betäckt om jag var du, Lottch! Sörjer lite att jag har två vallacker.. En gång i tiden (när jag fortfarande var stoägare) hade jag bra koll på avelsbiten men numera vete sjutton vad jag skulle rekommendera..
*kl*
Jag undrar med om presentöppningen
Ska bort i morgon bitti och kommer inte hem förräns sen eftermiddag/kväll.
Men jag kanske kan ta med paketet om det är en viss tid vi ska ha "kalas"
Idag fick vi vårt första lamm. Tyvärr va den dödfödd
Jag hade blivit gladast över klädesplagg tror jag. Men det är bara för att jag vill inte ha överflöd med leksaker hemma. Är iaf bara nån favorit som används mest och sen andrasaker som inte är leksaker.
Eftersom det verkade svårt att få till att alla öppnade samtidigt så får alla öppna när dom har tid under dagen och sen skulle det vara kul om bilderna kom in under dagen iaf. Alla utom Svartfot som får öppna på lördag ist!
Gud vad goda alla dina förrättsalternativ lät! Jag är helt manisk på mat nu. Sugen på allt som jag normalt inte äter och jag ska till och med tvinga maken att köpa smörgåstårta från Hallsta när han ska dit i helgen. Och frukost på McDonalds har jag ätit. Hoppas det här äckelillamåendesuget går över snart.
Jag har en känsla av att jag kommer glömma att ge Isabella sitt paket imorgon, det har legat så länge nu på matsalsbordet att det har blivit en del i inredningen men ack så nyfiken jag är.
Lottch: Beklagar din sorg och hoppas att din morgondag blir bättre, skickar lite kramar till dig!!
AKB: Tråkigt med lammet
Emelie: Just nu är jag nog inne på att hellre få kläder eftersom det känns som släkten kommer överösa liten med leksaker. Skulle uppskatta lite kläder
aneka: Hoppas verkligen inte att vi ska ha en ny runda med otur bland våra djur
Hästmänniskan Allting är ju inte tävling och träning heller tycker jag. För mig är det viktigt att det finns bra ridvägar. Jag bor i Skaraborg och vi...