Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Jag tänker inte ens försöka amma nästa gång. Tänker pumpa i en månad och sen blir det ersättning. :)

Även om vi skulle få amningen att fungera den här gången, så skulle jag inte vilja fortsätta. Skulle inte kunna slappna av om jag inte visste hur mycket mat babyn skulle få i sig. :o

Jag är inne på exakt samma linje som dig, att köra på flaska. Vet bara inte hur BM eller dom på förlossningen och BB kommer att ta emot detta?! Dom ska visserligen inte bry sig men man vet ju vad det är dom vill....det är väl kanske just den saken jag oroar mig mest över inför nr 2. Både jag och sambon tyckte det fugerade mkt mkt bra + att man fick in väldig fasta rutiner vilka fortfarande håller i sig.

Förresten, skulle vara en galet roligt grej med ett Bukemammorbord på ert bröllop ;)

Vilgot tackar! :D

Jag har samma funderingar som du. Är rädd för att bli övertalad på bb och inte våga säga emot. Förra gången frågade ju bm hur jag ställde mig till amning och då sa jag att jag egentligen inte hade några åsikter alls om det. Ber man henne skriva direkt i journalen att man inte vill amma, så måste ju de på bb respektera det.

Nu ska jag ut och fotografera trädgården innan Vilgot vaknar. En helt fantastiskt snäll bukefalist har erbjudit mig hjälp att skissa på lite idéer hur jag kan snygga till trädgården. :bow: :bow: :love: Tänk vad fantastiskt Buke är! Man blir till och med bjuden på bröllop av en person man aldrig träffat! :love: Blir helt rörd när jag tänker på hur många underbara människor det finns här! :laugh:

Nä, det är ju inte något man skulle våga (eller vilja) låta dem göra med flit direkt! Selma kanske kan hålla kurser i ämnet? :D Eller så gäller det bara att invänta tvåårsåldern, om man ska tro Mackens BVC!

De menar kanske att bara har fått lära sig lite på vägen... Tror inte de vaknar upp på tvåårsdagen och tänker - Ah jag ska inte klättra ut över kanter för det gör ont. :D

Jag gav välling. Insåg att steg ett blir att få henne hungrig och mätt på fasta tider. Håller jag på och plockar frukosten fram och tillbaka så är risken stor att hon bara småäter. Men nu höll hon sig med en frukt fram till lunch och åt helt ok :banana:.

Jag och sambon är ju båda väldigt överens om att den saken så det kanske hjälper lite iaf att man har hans stöd också!

Åhhh vilken snäll bukefalist. H*n skulle jag också vilja ha hjälp uttav. Måste få nån ordning runt vårt hus också. Just nu är det bara en enda stor gräsmatta med några buskar utsatta helt hipp som happ av min kära svärmor :grin::devil: ser faktiskt fördjävligt ut. Förstår att hon bara vill väl men, Nej tack!

Håller med dig, det är verkligen helt fantastiska människor som finns här inne!

Jag kan ju försöka ta ett extra jobb, svårt att få dock..Och sen vill jag inte vara borta hela tiden från min familj..Jag är ju iväg i stallet eller masserar både på helger och kvällar, olika mkt olika veckor..men ändå..

"Skönt" att det inte bara är jag som känner så...Jag klagar alltid dock, och läser inte ens allt:cool:

Ja, det är inte lätt. Hoppas det löser sig på något sätt.

Tänkte skriva att jag hade valt det alternativet som du ju valde.. Men jag hann inte. Bättre att ha fasta tider och att hålla sig till dem.

Vi kanske helt enkelt får ha ett vinterbröllop i år istället? Fast då får ju oregano problem med att komma. Hmm, svårt det här. Vi får helt enkelt sätta igång nu! då kan ni ju flytta ut hit också, haha. Problem solved! Vi får åka till nya Zeeland under vintern iår så kommer det att kännas som en sommarbebis.

Svårt beslut med medecin. :/ usch, tycker så synd om dig!

Tack Ia* det lutar ju åt att det blir vid huset av just den anledningen att vi kan bygga in altanen med tak och väggar/fönster sen. + att det är direkt i anslutning till huset så det blir nära.

Synd att mitt ungsto inte är lika gammal för då hade vi ju kunnat byta. Hon är lite knäpp den damen, men går från klarhet till klarhet. Just nu lutar det åt att betäcka henne med Cyllenes fina lånehingst Canterbury :love: Jag har ju gärna med valacker att göra ;)

Bara det inte blir i november, så kan jag ju komma. ;) Tänker som sagt inte amma ihjäl mig den här gången, och jag är säker på att maken unnar mig att åka på bröllop medan han tar hand om barnen! :love:

Apropå rutiner så har vi haft rutiner för V ända från första början. Men sen ett par veckor tillbaka sover han bara en gång om dagen, oftast mellan 11 och 14, och då har det blivit så tokigt med lunchen. Ibland har jag gett honom mellis före sovdags, men nån gång har jag glömt det. :o Sen blir det lunch ca 14:30 och sen middag kl 18.

Idag testade jag för första gången att ge lunch vid 11 och sen fick han gå och sova efter det. Det återstår att se hur länge han sover nu. :laugh:

Går det inte att bygga ut trallen så att den sticker fram mot jordkällaren(?) och på så vis få en naturlig del vid huset och en förlängning som har sol på dagen och kvällen (perfekt att bygga till en pool i framtiden :angel: okej nu svävar jag ut). Då ramar staketet/inhägnaden in trallen.

så gjorde vi när vi gick över till bara 1 sovning på dagen. Först lunch, sen direkt ut och sova. Och det funkar super. I början fick vi ge lunchen lite tidigare, men det gick att styra om 5min per dag, så nu är lunchen där vi vill att den skall vara :)

Åh, det hade varit något. Men jag undrara om det går? Mellan husen går en "gångväg" ner till vedboden/logen/stallet/stallbacken. Så den vägen skulle i så fall försvinna. Men visst, en pool är ju inte helt fel :D

Eller så tar du tag i det och har ett sommarbröllop denna sommaren. Det e ju flera månader bort…
Jag som är svag för dagar hade valt midsommarsolståndet den 21a juni.
-----------------------------------------------------

O andra sidan så hade ett midvinterbröllop med en massa facklor varit hur tufft som helst... Tyvärr så vill väl få personer komma den 21a december.

Senast ändrad:

Jag fick inskrivet i min journal att personalen inte fick lägga sig i amningen, inte ens fråga om det gick bra. Jag skulle be om hjälp om jag ville ha det. Gud så skönt det var att få vara ifred (den korta tid vi var kvar).
Jag upplevde det som att med andra barnet så är inte personalen lika pushande, för man har ju redan varit med om det en gång. Nu är jag ganska bestämd av mig och få brukar missa detta så det kanske hjälper.... Min man var också införstådd i det hela och fick i uppgift att hålla personalen "i styr" om jag tyckte att de la sig i. Nu hände det inte så....

Fast frågan är om de överhuvudtaget läste min journal då jag ville ha sen avnavling och vips hade det klämt åt navelsträngen. Paprika fick jag på smörgåsen också, fast det stod klart och tydligt att jag är allergisk.... :grin:

Men en trall ska hålla att gå på :p:D

Eller så spar ni en bit innan jordkällaren och så blir gångstigen där.

POOL POOL POOL POOL :banana:

Nä, de läser säkert inte i onödan liksom. Jag var iallafall så glad över att de frågade om vi hade några speciella önskemål om mackorna. Jag avskyr ju smör och jag har i flera år fasat över att tvingas äta smör på min förlossningsmacka! :rofl: Nu fick jag två st utan smör. :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga... 2
Svar
22
· Visningar
2 568
Senast: Dentaku
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 555
Senast: Edla
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
541
Senast: Rosett
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 660
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka