Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Min har också svårt att ställa in fokus ibland, men då händer ingenting. Vet inte vad det beror på, men det brukar hjälpa att stänga av kameran och/eller knäppa på något annat motiv där den har lättare att fokusera.

Har testat flera olika motiv nu och det fungerar ändå inte :( Kan bara ställa in den manuellt. Jag gör i och för sig det hemskt gärna, men just när man ska fota lite rörligt eller olika objekt snabbt sådär så är det så skönt om den automatiska fungerar..

Då kanske det är så illa att det är kameran det är fel på. :confused: Har inga fler förslag att komma med, tyvärr.

Min bror gjorde något sånt med min d70, men jag kan inte för allt i världen komma på hur man fick tillbaka det till "normalt", men det går!

Hehe, det är därför vi inte har någon våg... :angel:

Fasen vad det började blåsa helt plötsligt, gör det det hos er andra också?

Jag är själv på vakt..vi har fått klass2 varning här idag, så jag får i värsta fall åka upp och slänga in odjuren om det skulle blåsa upp mer..skulle bli storm här idag säger dom..men ja, oftast är det bara så att man sitter o väntar o så kommer inget..för att nästa gång så kommer det pang boom utan nån varning...

Man skulle bli metrolog, ingen fara om man säger fel liksom..väder är väder:grin:

Här skiner solen ibland :). Tyvärr så blåser det halv storm samtidigt så jag har ingen större lust att gå ut. Här skulle det blåsa som värst strax efter middag, så värre ska det bli.

Sitter i soffan och tycker synd om mig själv och försöker fundera ut hur min trötthet ska smitta av sig på A så vi kan gå och sova en timme :angel:
Har absolut ingen energi alls idag.

*kl*
Ang skinn så är jag med intresserad!

Här blåser det också en hel del, stackars Milton får sova på balkongen ändå :D Fast det vaggar ju vagnen lite i alla fall ;) Själv ska jag ringa vårdcentralen då det verkade som att Milton fick ont i öronen igen igår kväll :( Vägrade dricka vällingen och ligga ner, så han drack lite sittande spikrakt upp och halvsov sedan en lång stund i min och sambons knä.. Slutade med penicillinet igår morse, men det var kanske inte tillräckligt. Och i morse sov vi istället lite längre, jag och Milton. Så vi kom inte upp och iväg till infektionstiden på morgonen, suck.. Måste dessutom ordna lite barnvakt till eftermiddagen, för i denna blåst är inte jag så pigg på att ta med Milton till stallet, speciellt inte om han börjar bli lite små-sjuk igen.

Kl
Oregano, ska ringa och skälla på min sambo, han får minsann lösa detta :devil: Lottch, hoppas det går att fixa, kommer ni på en lösning så hojta till!! Kanske ska ta mig ner till någon elektronik-butik och höra, fast å andra sida, varför skulle de kunna med just detta problemet?

Här blåser det storm... har flyttat på lite saker här redan... Hästarna fick äta inne idag ;) De ska iaf slippa jaga sin mat ;)

Såg att vi också fått varning nu, suck. Såg hästarna kuta runt i panik i hagen, får nog ta in dem om det börjar blåsa ännu mer, vill inte att de ska slira i leran för mycket.

Mikan: vi har allmän sovstund här hemma, tycker det är skönt, för jag är också helt slut. Jag har jättesvårt för att sova på dagarna, men att kunna ligga och vila i sängen är nog för mig. Förstår inte att du orkar, när jag var gravid så sov jag heela tiden!

Här har vi oxå sol, men oj vad det blåser, halv storm typ :)
Så vi har heller ingen lust att gå ut, man riskerar ju att blåsa bort ;)

Leran torkar iaf upp i blåsten :) Vi gar det ganska torrt nu. Leran är väck- bara en massa gödsel kvar ;) Dessutom börjar det bli grönt ute :) Underbart!!!

här en bit bort, hos mig blåser det mycket, men inte så att jag kan säga halv storm (än)..
Pållarna kan äta maten i hagen så så illa är det inte (än).

Jag är väldigt glad att vi var i väg till ridhuset med unghästen vid 6:30 i morse, för då blåste det knappt alls.

EmelieR: inte säga så, vi har tonvis med blöt lera :(

Prova att googla på lite lämpliga ordkombinationer. Man hittar alltid fram till något forum där nån har haft samma problem. :idea:

Men jag förstår dig, jag har slutat låna ut saker till maken. Han ska alltid låna mina prylar och jag tycker att min gps-klocka inte är sig själv längre sen han vasaloppstränade med den. :crazy:

Han är ju lite rolig... Han tycker alltid att prylarna jag köper är onödiga, men så blir han ändå alltid avis och ska låna dom eller köpa eget. :p

Men det är tur att vi inte har det... Min 2åring har ett äckligt sår- är nykastrerad och dessutom har han haft LÖSS!!! Var han nu hittat dom...
De verkar iaf döda nu :) Så om nån vecka ska jag döda nästa omgång... nästa ett par v efter det...

oki då :D
Å eftersom ni har lite mer blåst än mig så får det väl vara ok för denna gången då ;)

SB-listan, vilka har fått sina paket?
Emelie - japp
mikan -yes
Doris - jajjamen
Modett - ja
AKB- Yesbox
Emmah.S - Jepps!
Michellan - jo då
Viv - javisst
Western_Ivy - jao

Åh nej... :crazy: En tid nu så har V vägrat att äta om han inte får ha en egen sked att hålla i. Nu matade jag honom lite (sista smulorna) med min gaffel och det tyckte han ju var jättespännande. Så han bröt ihop och ville verkligen ha min gaffel istället för skeden. Det känns inte riktigt bra att låta honom hantera en gaffel själv...

Jäklar vad han (och era barn med antar jag) börjar förstå saker nu!! :eek: Det är bara att inse att det inte är någon bebis längre. Han tar verkligen fjärrkontrollen, sträcker den mot tv:n och trycker på knapparna! :eek: Hur har han lärt sig det?!

Nu ska vi nog (äntligen!) åka iväg till plantagen och handla vårblommor att plantera i krukorna ute. Det blåser som bara den här också, men solen är framme iaf.

SB-listan, vilka har fått sina paket?
Emelie - japp
mikan -yes
Doris - jajjamen
Modett - ja
AKB- Yesbox
Emmah.S - Jepps!
Michellan - jo då
Viv - javisst
Western_Ivy - jao

Underbart att alla har svarat med olika ord :rofl:

*kl*
Någon har kört på min bil :cry: precis som skrubbsår längst med hela bakdörren i lacken :cry::cry:

Jag var på toppen humör imorse av en anledning och nu känner jag mig helt låg. Besiktningsgubben var astråkig dessutom, hade tydligen ett halvljus som var felmonterad (satt snett) men jag slapp ombesiktning i alla fall.

Vad tråkigt med din bil, lämnade de ingen lapp åtminstonde????

Red lektion i dag, första gången på flera år... Tore och jag har lite att jobba på... Han ville INTE gå på tygel inte. Sen fick min tränare sitta upp lite på honom och försöka, hon grejjade det lite bättre än jag. Fast han tjaffsar hela tiden. Men det ska jag nog få ur honom. Han testar hela tiden. Suck. Fast det var kul att rida lektion. Även fast vi bara skrittade och travade på volt mest hela tiden för att försöka få ner skallen på honom.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga... 2
Svar
22
· Visningar
2 568
Senast: Dentaku
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 557
Senast: Edla
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
555
Senast: Rosett
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 675
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka