Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Wow! Jag är inte ensam om att vara skraj för gasolen:D
Tycker den är döläskig!

(Säger hon som gladerligen slänger på en svätt bensin i eldningstunnan när blöjorna inte riktigt vill brinna:D, där kan man snacka explosion)

ang sandlåda, så tror jag typ Bauhaus har sådan med lock som man fäller upp så blir det en sitt bänk. Väldigt poppis bland äldste sonens kompisar.

Och det med skor är ju så svårt. Storebror gick från att ha stl 19/20 till att ha 23 under ett år. Men det mesta händer ju på sommaren. Och det viktigaste är ju att det finns plats i skorna. De får inte vara för smala på bredden så att säga. Där harn England kommit mycket längre än Sverige, de har storlekar på 2 vis, en på längden och en på bredden. Om de är lite för stora frammåt (på längden) är bara bra också, som någon skrev ca 1-1,5 cm.

Aneka: Vet man inte vilken storlek man har så kan man mäta på ett måttband när barnet står på foten och sen kika i tabell på nätet. Eller åka till Lundströms skor å mäta hos dem. :)

Vad "skönt" att höra att det är fler barn som är svåra att lägga vid denna ålder, eller skönt och skönt, men du förstår vad jag menar ;) Tänker precis som du där tror jag, att vi fortsätter lägga ner honom och när det inte fungerar så tar vi upp igen och fortsätter med rutinen varje dag. Har provat att sitta hos honom och sådär också och sjunga lite, men nej det blir nästan ännu värre. Precis som om man provocerar honom med att sitta bredvid honom utan att ta upp honom eller något.
Men lite mysigt är det ändå när han sitter upp när jag kommer in igen och sträcker upp armarna efter mig, då känner jag mig lite viktig och speciell :D

Jag förstår preciiiis hur du menar, jag vill ju också gärna ha lite medhåll när något händer :angel: Det är en jobbig period, men den går över. Och det är skönt att fler varit med om det.

Håller med dig om att ibland är det lite bra för ens ego att barnet vill upp till en. :p

Åhh, hur gör man när man eldar i tunnan? Skulle behöva elda massor med grenar och gräs och halm och annat skit....

OJ, det lät lite jobbigt med golvbehandlingen. Men som tur var har det ju varit underbart väder ute :) Sen blir det ju bra när det är klart också.

Clinicen hade jag gärna velat åka på, jag var på Roffe-clinicen i höstas å det var mkt lärorikt!! Men tyvärr får jag inte permis hemifrån 3 kvällar i rad. Jag skall till Markebäck å kika på fina hingstar på torsdag. Bland annat Cyllenes fina Canterbury. Å på tisdag kväll är det träning i arboga också.

Stina (fast inte denna vecka). Men det är inte jag som rider, eftersom min pålle är ramsned/trasig så jag är bara chaufför.

Jag förstår preciiiis hur du menar, jag vill ju också gärna ha lite medhåll när något händer :angel: Det är en jobbig period, men den går över. Och det är skönt att fler varit med om det.

Håller med dig om att ibland är det lite bra för ens ego att barnet vill upp till en. :p

Ja det är skönt med medhåll :D Skitjobbig period, men det är skönt att veta att det går över igen, tack och lov!

Provade ju inatt att inte ge honom målet vid 23, det gick förvånansvärt bra! Fick vagga honom i famnen vid 23, 02 och 03. Vid 04 fick han faktiskt en flaska välling. Det passade så himla bra, för då ville han hålla morgon vid 07 istället för igår vid 09. Nog för att jag är morgontrött, men jag går hellre upp tidigt och får honom i säng i tid på kvällen =)
Han sover nu igen och även dagssovningen är svår och han vill inte riktigt komma till ro då heller.. Men det var bara att vagga vagnen fem minuter på balkongen så somnade han.

Förstod det. Har du ridit för henne länge? Vi bor typ grannar och jag har "alltid" ridit för henne och syrran samarbetar med henne. Kanske skulle titta förbi...

Vem har träningen imorgon då? Emma?

Nä, det är ganska nytt för oss. Började i höstas, min pålle åkte upp med Stina från Falsterbo. Men eftersom min pålle har varit så krasslig till och från (och nu är på gränsen till att avsluta allt vad hoppning heter) så är det mest syrran som ridit. Tyvärr, måste jag säga, för jag vill också. Men ungstoet är ju bara 4 och och mycket knäpp, så om jag tar med henne i morgon - kommer du och rider henne då :p

I morgon är det lillstina som har träningen. Klart du skall komma förbi :D Eller så kommer jag i framtiden förbi hos dig och fikar medan syrran sliter, haha.

Haha, klart jag rider henne ;) Bangar aldrig på ett galet sto :D

Om syrran ska träna så kanske jag kommer över. Om A är på humör :p

*kl*

Åååh vad alla är duktiga och målar och renoverar överallt, jag får ångest! Har massor som skulle behövas göra men när? Och var ska vi börja, diskuterade faktiskt detta igår. Vi måste ha ett rum till Alexander men velar mellan vilka rum barnen ska ha.

Igår hade vi kalas för H och imorgon är det A:s tur.
Idag på fm har vi varit ute på gräsmattan. A har äntligen förstått att det går att ta sig framåt med skor på, så idag har det varit full fart på gräsmattan och han har letat pinnar och löv. Nu ligger han och sover i sin säng. Har lite svårt att få honom att somna i vagnen nu, det är så mycket annat som är mer intressant att titta på.

Nu ska jag ut och hänga tvätt :banana: nu är det vägra torktumlare som gäller fram till vintern. Tvättar bara dagar som jag kan hänga ut den, det är så skönt med vindtorkad tvätt och den blir inte så skrynklig heller :angel:

Ut och njut med er alla! ( fast vissa stackare har visst snö kvar)

Kl

Sitter och ritar på hästarnas framtida boxar. Skitsvårt och alldeles för mycket att ta hänsyn till.. Större delen av byggnaden är uppvärmd, men hästarnas boxar ska vara i en gammal, oinredd och oisolerad del av byggnaden. Här ska endast boxarna vara, alltså inget annat. Ryktplats etc. ska vara i den uppvärmda delen. Utrymmet är precis lagom för två hästboxar, alltså vägg från vägg, bredd och längd. Kommer mura upp en mellanvägg och sedan någon form av boxdörrar, gärna "sneda" boxdörrar. Alltså om man öppnar den ena boxdörren så kan hästen gå ut genom porten och öppnar man sedan den andra så kan nästa häst gå ut - någon som förstår? Vågar inte slänga upp min ritning då jag bara skissat lite i ett rutigt block med bläckpenna och knappt förstår min ritning själv. Kan ju säga som så att min syster ärvde ALLA rit- och målargener, inte jag :grin:

Åh, skissa på stall är så kul, jag kan göra det bara för att...
Inte för att jag kan rita men ändå :D
Precis som jag skulle vilja ha om jag hade chans, kallt till hästarna och varmt till mig :)

*kl*

Oj, ni skriver som tusan..jag har knappt suttit vid datorn denna helgen, vilket väder :)

Igår var vi hemma hos min mamma som bor kvar där vi växt upp båda två, och både jag och sambon känner : Hemma! när vi kommer in i kommunen..Lukten, omgivningen, luften..åh vad vi längtar tillbax ..Men just nu kan vi inte bo där, rent ekonomiskt.

Själv har jag funderat en massa på det här med hästen..och det lutar faktiskt mer och mer åt att jag ska sälja/lämna på foder:eek:

Trodde aldrig att jag skulle känna så här..men ju mer jag tänker på allt, ju säkrare blir jag.
Värsta är ju känslorna..det är ju trots allt en vän..Men just nu känner jag att det mest ger mig bekymmer..

Rent ekonomiskt går vi ju back..ska jag jobba extra kommer jag vara borta mer från familjen än jag redan är(med hästen och massagen som jag vill satsa på)
Jag kan inte ens köpa en ordentlig sadel, jag har ite råd att träna, vilket jag vill...Jag vill rida ordentligt, inte bara rida ut..
Han har tappat mkt, jag har tappat mkt..och just nu känns dte som jag skulle behöva rida en häst som är lite stabilare rent utbildningsmässigt, för jag ska komma vidare..

Och sen tänker jag på hur det kommer bli i höst..Liten går på dagis, jag jobbar och antagligen och förhoppningsvis kör massagen på kvällar/helger och ska ha tid med hästen också..Det känns inte lockande..Jag vill satsa på massagen och inte missa för mkt av min dotter..

och kanske kan vi då bo där vi vill, utan hästens kostnad..
Jag hade kunnat rida någonstans 1 gång i veckan istället..och utvecklas..

Känns skit samtidigt som det känns som detta nog är det bästa :(

usch..

Åhh, hur gör man när man eldar i tunnan? Skulle behöva elda massor med grenar och gräs och halm och annat skit....

Vi har skurit av toppen på ett gammalt 200 liters fat.
Sen är det bara att slänga ner det som skall eldas. Packa inte för hårt bara då kommer det inte ner nåt syre, då brinner det inte så bra.
Se till att det inte är för mycket högt torrt gräs intill tunnan.
Oftast brinner det rätt bra om man bara fjuttar på det med en tändsticka.
Men eftersom vi eldar alla sopor med, inklusive svårtända blöjor så brukar vi ha lite diesel i med. Men jag brukar skoja till det med bensin när jag är själv, blir en sån rolig smäll då :D

Om du gör lite lufthål nere på tunarn så blir det lättare att lufta igenom ;)
Själv brukar vi asa ihop ett stort majbål varje vår... Så på valborg eldar vi på en grusplätt i hagen :) Och grillar korv o kyckling...
Hela familjen är vi...

Varför eldar du blöjor??? Luktar inte det illa??? Det är det enda som hämtas i min soptunna typ...

Jag vill också ha en sandlåda vart hittade du din? Här hemma har Milton även viskat att han vill ha en lekstuga ;) Jag hoppas på att hitta någon som inte är allt för dyr.

+ Emellie: Den här har vi spanat in

26561062_rdax_250x137.jpg

Finns t.ex. på K-Rauta!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga... 2
Svar
22
· Visningar
2 571
Senast: Dentaku
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 561
Senast: Edla
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
555
Senast: Rosett
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 700
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka