Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Men du- ville du inte ha dörr ut från andra hållet med? Vid fönstret.... Då kvittar det ju om du inte kan öppna båda inne på en gång... De kommer ju dessutom ut mkt snabbare i vilket fall :)
Ett fönster kostar ju typ hälften av en dyr stalldörr... Då kan du ju ha engelska boxar ut...

Jo jag hade ju en tanke om det tidigare, men som jag skrev i det långa inlägget ovanför så hamnar hästarna mitt ute i trädgården och det är lite onödigt tycker jag. Så där vill jag nog bara ha öppningsbara fönster.

*kl*

Nu är beslutet taget iaf..Blir försäljning av hästen:cry::(

Tror det blir bäst, både för honom och oss...men usch..

Usch och fy. Har läst dina tidigare inlägg, men inte riktigt vetat vad jag skra skriva eller råda dig till.. Förstår att detta måste ha varit tungt och hängt över dig länge nu. Men jag tror att du gör helt rätt och har valt det som i slutänden vinner och får dig att må bäst.
Du har alltså bestämt dig för att sälja, inte lämna ut på foder? Massor med kramar till dig!

Nåt sånt här är inte genomförbart?
Det ska givetvis vara lika långa boxdörrar och lite mer raka vinklar osv.
Men en liten kladd..
32294340.jpg

Nä, blir inte foder..för då kan jag inte släppa det..risken är att jag står där med en häst igen då..och ska jag ge upp det, så får det bli att släppa kontrollen helt..tyvärr..men jag tror det blir bäst.

Hoppas min medryttare vill köpa honom..för då vet jag att han får det bra..men tror inte det kommer bli så..

Vilket starkt beslut du tagit Juzzzen!
Hoppas du hittar ett riktigt bra hem åt honom!
Kram på dig!

Smart idé där :)

Jag missade det om trädgården in första inlägget Armani...

Juzzzen- hoppas att allt löser sig smidigt... Har man bestämt sig så är det jobbigt om det "trilskas"

Du hann före mig, tänkte föreslå exakt samma idé, vi har gjort så med våra hörnboxar hemma också. :)

Juzzen: vad tråkigt att du känner så :( samtidigt förstår jag dig. Hoppas verkligen att allt ordnar sig och att din lilla häst får ett bra hem.

Oregano: är du säker? ;) känns bara som att en flisbrännare, som de sagt att man kan elda allt på, borde vara bättre än en eldtunna. Men jag antar att hästskit och småbarnsbajs inte har samma regler. :p

+ ni andra

Tack..Det känns skit..men det är nog enda lösningen..hade man bott så man kunde ha det hemma..eller inte bott där det kostar så mkt att ha häst...så kanske det varit annorlunda..men jag har blundat länge för detta nu..jag har inte råd..inte inte den tiden han kräver..:cry:

Jo, det är nog bättre att elda i en flispanna än i en eldtunna, men det är fortfarande inte tillåtet. Plast skulle jag inte elda hemma, det kan bildas otrevliga ämnen när det förbränns.

Eller börja med tygblöjor:D

Uscha! Funderar på att sätta mig i en lägenhet med sopnedkast i trappuppgången. Lagom bekymmersfritt...

Du får åka och hälsapå hos någon som bor så, då kan du råka få med dina påsar och släga där! :idea:

*kl*

Nu är beslutet taget iaf..Blir försäljning av hästen:cry::(

Tror det blir bäst, både för honom och oss...men usch..

Jobbigt beslut :cry: men jag tror också att det blir bäst i slutändan både för dig och för hästen faktiskt. Det är inte kul att ha hästen som ett stort tungt dåligt samvete bara. När man aldrig hinner med/har råd med något. Det är inte rättvist mot någon. Bättre att någon som har tid och pengar kan ge hästen det. Du kommer snart att må bättre, för nu är beslutet taget och du kan andas ut.

Förstår att beslutet var tungt, men häst ska liksom inte vara ångest och dåligt samvete, det ska ju vara glädje och är det inte glädje måste man ju förändra något. Stor kram till dig!

Kl
GRATTIS ALEXANDER!

Jag tror oxå du tagit helt rätt beslut, även om det är jättejobbigt!
Styrkekramar till dig, jag vet precis hur det känns.

*kl*

Grattis Alexander, stora grabben!

Usch ja- men det kommer en dag när du ser det från andra sidan med... Det är faktiskt skönt att inte ha skuldkänslor för att man inte hinner med det man vill...
Daglig dos med hästeriet blir det ju förhoppningsvis ändå iom massagen :)

Och du får se det som att du gör din häst en tjänst- förhoppningsvis så har ju nästa ägare precis lika mycket kärlek och tid som du har haft åt honom innan du fick familj :)

JAg tycker du tar ett moget beslut.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga... 2
Svar
22
· Visningar
2 571
Senast: Dentaku
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 564
Senast: Edla
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
555
Senast: Rosett
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 709
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka