Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Bra svar, håller med. Sonen åt inte "barnmat" fören han vartyp åtta...

A blir kallsvettig i pannan när hon sover. Blir era barn det? Har tänkt på det flera gånger
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

Jag vet precis hur det känns. Tyckte det var hemskt att höra vrålen från barnvagn en om jag fick stressa upp och ned från hagen utan att kunna göra något, för jag ville inte att hon skulle vara i närheten av hästarna. Nu har jag 5-600 meter ned till hagen också, så det tar ett tag också. Fattade beslutet när läkaren varnade mig från att hålla på förrän jag kände mig helt återställd. Nu står de 15 minuter härifrån och får vara med andra unghästar och tränas, så det är perfekt. :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

Hmmm. Biltemas var för stora...blir nog att köpa en riktig Helly Hansen BabySafe eller KidSafe, ska tydligen vara bäst i test enligt Testfakta.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

*kl*

Usch, vilken tråkig dag. För varmt för att vara ute och A bara sover och sover....

Nu är väl Zody och skriver papper på huset. Hoppas allt går bra. Jag är jätteavis. Och stressad, vill verkligen hitta hus innan oktober...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

Var det inte någon av er som sa att man kunde hyra vid räddningstjänsten med- eller det var bara till vuxna?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

*kl*

Nu är väl Zody och skriver papper på huset. Hoppas allt går bra. Jag är jätteavis. Och stressad, vill verkligen hitta hus innan oktober...

Samma här... Vi letar för fullt! Vi känner oss nästan lite desperata och har börjat titta på hus och områden vi tidigare inte kunnat tänka oss. Men det känns ju fel också :crazy:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

*kl*

Ni som bor i närheten av Västerås, har ni varit på Barnshopen? Är det bra i så fall?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

*kl*
Idag har jag haft min första barnfria timma! Helt underbart, även om det va av tråkiga själ.
En ponny i stallet där jag hade min häst innan har fått ett stort köttsår på magen. Så veterinären va ute, och jag som är utnämnd till stallets "veterinär" fick oxå åka dit och titta. Massa penicillin nu i en vecka ska han ha och det är jag som får ge det för ingen annan har kunskap/vilja nog att göra det.
tycker så synd om ägaren! För ett tag sen så blev han behandlad för en svår hovböld. Och nu idag detta, exakt en dag efter att självriskperioden hade gått ut, så nu får de betala en ny. Tycker att bolaget de har gott kan släppa efter på att det bara är en dag som diffar!

Bebin min bara sover och sover i värmen. Nätterna går med bra. La honom vid 22 igår och han sov ända till 6.30 :bump: Och då låg han i sin spjälsäng hela den tiden. Första gången.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

Nu är väl Zody och skriver papper på huset. Hoppas allt går bra. Jag är jätteavis. Och stressad, vill verkligen hitta hus innan oktober...

Nu är jag officiellt husägare, eller som svärfar säger - fastighetsskötare åt banken! :D Allt gick jättebra, inga konstigheter alls. Inflyttningsdatum på papper blev 30 september, men det kommer bli tidigare. Bara vi får lägenheten såld så fixar sig resten, och den biten är snart klar. :laugh:

Förstår att ni också vill till hus innan oktober, vi är så himla glada att vi har det här klart innan den där lagen träder i kraft.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

Och jag tyckte jag var smart som tänkte att vi fixar ett lånelöfte sista september så har vi ett halvår till på oss men se det gick tydligen inte... På lånelöften efter 9/7 gäller nya reglerna tydligen... Men om vi skriver med banken innan 1 oktober så måste väl det gamla gälla? Hatar att det ska vara så krångligt...

Grattis Zody!!!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

Oj, är det så pass till och med? Jag har verkligen noll koll. :crazy:

*kl*
Nu ni - alldeles precis skrattade Stella för första gången! :love: Exakt 11 veckor gammal. Lyckades fånga det på film också, så om jag kan klura ut hur jag laddar upp det så kanske ni får se. :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

Är det det där med huslånetaket som träder i kraft då, eller är det nåt annat jag missat?

Idag har vi en jätteglad unge som ligger på filt i skuggan i bara blöja och pratar och jollrar! :love: För en liten stund sedan vände han sig från rygg till mage för första gången. :banana:

Hon med rexkattungarna ringer aldrig... Hon jobbar utomlands för tillfället och jag skulle därför maila, så skulle hon ringa upp. Jag mailade i lördags och hon har ännu inte ringt! Finns säkert en förklaring, hon är i Afrika, men jag blir ju så ivrig och vill se kissen NU!!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

Vet inte omdet verkligen är så men det var så jag uppfattade det i atrikeln jag läste. lagen träder i kraft 1 okt. Då måste det ju betyda att om vi hittar något och skriver klart allt innan så gäller det gamla? Annars borde den ju redan ha trädit i kraft? Vill att Alicia ska få växa upp i hus och inte i en trång lägenhet.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

Ahhh, Biltema, tack för tipset ska kolla där, dom har ju precis öppnat en butik här i Umeå!!!! :banana:


Som min pappa varit med och fixat, så var snälla mot varorna på hyllorna i butiken..pappsens jobb.:p Han åkte trots allt från Skåne för att fixa till er i Umeå;):D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

Hon va aktiv innan idag så hon är nog inte långt borta:)

Snart dags för en start av tråd nr 6 :bump::banana:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 228
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 659
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
17 033
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 110
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp