Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Känns som jag också blöder som en stucken gris. Fick tillbaka, den BM trodde var mensen, i helgen. Har blött son f*n i går och nu på morgonen. Ringde till MVC om råd då jag blev lite skraj över den enorma mängden som kommer. Tog grön tampong + binda i går kväll vid 22, i natt vid 3 fick jag lov att byta tampong och i morse vid 7 hade jag blött igenom tampongen och det var en rejäl skvätt i bindan också. Men tydligen så kan det bli så här i början av mensen när man fått barn. Dock ska jag kontakta Gyn i morgon ifall blödningen inte avtagit för ev bahandling, är faktiskt otäckt när det kommer i sån mängd :crazy:

Förresten, såg att ni skulle ut på havet med båten :love:, har ni någon flytväst till lillan då?! Är ute efter en väst till Theo med vet inte vart jag ska börja leta. Älskar ju vara ute och fiska men törs inte åka ut på sjön utan väst på lilleman...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

*kl*

Helgen har återigen gått i hästenstecken.

Har varit på körtävling med mina systrar och Theo (som fö skötte sig utmärkt hela helgen). Lillsyrran och hennes shettis tävlade och jag groomade. Första starten i Nationell Lättklass för dom och totalt slutade dom 2a!!

Kom 2a i dressyren, 4a i maraton och 2a i precisonen. Lakej var såååå duktig, gjorde helt klart sitt bästa maraton någonsin trots att det var första gången han gick en travstäcka på 5,5 km innan hinderkörningen, är inte så lätt när han ska stå sig mot ponnier som är 50cm större än honom, han har ju dock igen lite i hindren tackvare att han är så liten med sina 95 cm över havet! Tyvärr så var det inte så många hinder som var speciellt tacksamma för den storleken på ponny, gick inte att ta så korta sträckor mellan portarna...Men helgen var ändå helt fantastisk. Fredrik Persson var uppe och körde med ett av sina 4-spann och Erik Broms var upp med Bruksnordisparet :love:

Lillsyrran börjar skarpt fundera på att köra par, så nu har vi börjat sökandet efter Lakejs parkompis och en passande vagn!

JAAAA AKB jag LOVAR jag ska fixa fram bilder ;):D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

*kl*
Ställde precis mig och alex på vågen. Enligt min våg så väger han 8.7 kg :eek:
(vägde mig först utan och sedan med honom)

Inte konstigt att det behövs storlek 4 i blöjor! Ska till bvc imorgon och få sprutorna så då får vi en mera officiell vikt
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

Stackare! Jag har också haft en skitnatt, men inte i närheten av er..usch:(

Nelly var så orolig pga denna jävla värmen..Trots att vi har öppet överallt står det stilla..var fan 20 grader hela natten ute..o helt vindstilla.Klockan tre fick jag leta upp myggnätet för myggj*** skulle surra runt henne..Då vaknade ho och blev jättelessen..Upp i vår säng..tänkte amma..då somnar hon..Lägger tillbax henne, men hon vaknar en minut senare och skriker igen..Upp och amma..Sen somnade hon..Varmt, ingen luft och myggor som surrade som idioter runt ens huvud..Idag var vi tvungna att lämna in passaten för nån lampa börjat lysa..så hela förmiddagen har vi bil utan AC..Och så ska vi iväg till BVC och vaccinera Nellan idag..Hur bra är det???

Ge ungen feber i denna värmen..jag är skeptisk till detta:(
Insekter överallt oxå..harkrankar som fyller huset, mega spindlar överallt..bläää

Detta är första gången jag säger detta:

JAG LÄNGTAR TILL HÖSTEN; DENNA VÄRMEN SUGER!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

JÄTTEBEBIS! =)

Alltså denna värme... Idag är det molnigt, men öppnade dörren men stängde den lika fort. Det står som stilla ute och är nästan 30 grader.
Hade en riktigt skitdålig dag igår, bara massa gnäll och ledsen tjej.. Kände mig sprängfull i hjärnan.

Har lagt märke till att Théa kan vara hur gnällig som helst när vi är borta, så fort vi kommer hem blir hon på jättebra humör.
Borta bra, hemma bäst, tro? ;D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

JÄTTEBEBIS! =)

Alltså denna värme... Idag är det molnigt, men öppnade dörren men stängde den lika fort. Det står som stilla ute och är nästan 30 grader.
Hade en riktigt skitdålig dag igår, bara massa gnäll och ledsen tjej.. Kände mig sprängfull i hjärnan.

Har lagt märke till att Théa kan vara hur gnällig som helst när vi är borta, så fort vi kommer hem blir hon på jättebra humör.
Borta bra, hemma bäst, tro? ;D

Samma här..Nelly tål inte värmen allså..Gnäller hela tiden och kan inte komma till ro:(

Nelly är tvärtom.Hon är i regel lugnare borta än hemma;)
Kanske beror på att man själv inte trivs så bra här nu, hon känner kanske det..Eller s¨å blir hon bara uttråkad helt enkelt!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

Här fick vi åska och regn igår kväll så det gick faktiskt bra att sova. Han somnade vid halv elva och sov tills pappas klocka ringde vid 6. fast vi somnade om till halv 9 efter en matpaus :laugh:

Idag är det gnöligt just nu, varmt och klibbigt och han kommer inte till ro fast han är jättetrött egentligen. Får hämta mammas bil och köra en runda kanske, vi har ingen ac i bilen :mad:

Hästen står i stallet i skydd från bromsarna, storebror är på läger, pappan jobbar så får se vad som händer här. Vill inte köra någonstans i onödan utan ac.. Finns gott om tvätt att ta om hand ifall lusten skulle komma :angel:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

Vi fick oxå åska o regn, och då tänkte jag YES! Men det var lika kvalmigt hela natten iaf:(
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

Här vaknade vi vid 10... Fröken måste ha varit riktigt trött... Inte så konstigt kanske. Nu ligger hon på soffan och pratar med sin mjukishund och lampan i taket... :heart

Vad har ni på dem i denna värmen? Det känns nästan som att det blir varmare om hon är näck när vi ammar... Skulle vilja ha en tunn t-shirt till henne. Brukar lägga snutten mellan henne och mej.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

hud mot hud är inte mysigt när det är så här varmt... Försöker amma liggande så mkt som det går. blir inte lika klistrigt då. Annars är det t-shirt eller en riktigt stor body som gäller. Själv springer jag mest runt i stora linnen här hemma, de kan jag dra ner under bröstet när det är amningsdags, så då är linnet kvar emellan oss.

*kl*
Gav honom vatten för första gången igår. först vid stranden och då drack han, men senare hemma så spottade han bara. Vattnet hemma var kallare så ska prova idag igen och ta ut det från kylskåpet tidigare.
nu har han äntligen somnat och jag kan äta frukost :banana:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

Vi fick min sambos brorsbarns gamla. Det var jättesnällt, men när vi väl satte på den så var den på tok för stor, även fast det var för -15 kg. Så nu ska vi iväg till vår lokala watskibutik och se om de har. Har kvar min gamla på landet, men med tanke på att det var 23 år sen jag hade den så tror jag att den sjunker som en sten. Var på rusta och tittade också, men de hade inga bebisvästar. Kanske att biltema kan ha om inte watski har. :)

vi flyttar iaf ut till havet idag. Vi hade fläkt på i vårt rum hela natten, men det var ändå 30 grader. Jag är norrlänning i botten, jag är inte gjord för värme. :p
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

Selma har små ben- och armlösa bodys nu när det är så varmt. Hade henne näck Förut, men då klibbade hon fast med ryggen, det här fungerar mycket bättre! Här hemma gillar vi inte t-shirts för de har en förmåga att åka upp när lillan kör sina sparkrace.. :p
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

Btw så avtog min kraftiga mens efter 4 dagar, sen blev den "normal" igen och nu efter en vecka är den i stort sett borta. Började med p-piller direkt. Fick cerazette för att det tydligen var bättre när man ammade, hade de förut och då försvann min mens så jag håller tummarna för att det är samma sak nu. Mensen har verkligen inte varit något som jag saknat, även fast det är skönt att få den och se att allt är ok. :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

Det är nog ganska vanligt att man blöder mycket första gången. Minns hur det var när jag tagit ut hormonspiralen, JÄKLAR vad det blödde!!! :eek: Och det läskiga var att den gången så kändes det absolut ingenting i magen. Annars känner iaf jag någon halvtimme innan det börjar. Det var bara ren tur att jag var hemma och satt på taletten när det började som en störtflod. Hade jag varit borta hade det blödig igenom på en minut tror jag.

Kl
Vi har en diskussion hemma nu kan man säga. Snälla, tala om hur ni hade resonerat i den här situationen. Det kommer en (snart) 4-åring på vårt bröllop. Menyn som alla andra äter kostar 650 kr/kuvert exkl. dryck. Vad ska 4-åringen äta? En av oss tycker att 4-åringen såklart ska äta samma som alla andra och den andra tycker att det känns onödigt med tanke på att 4-åringen kanske uppskattar en barnmeny för typ en hundring mycket mer istället för en svindyr 3-rätters vuxenmeny.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

Jag hade utan att tveka tagit barnmeny. Nu vet inte jag vad det är för meny, men jag minns att jag uppskattade pannkakor eller köttfärssås och spagetti mycket mer än avancerade rätter när jag var liten.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

Tack för svaret! Jag kommer dock inte att avslöja vem av oss som vill vad. Vill bara ha andras synpunkter.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

Fy fan vilken natt ni haft! Tycker verkligen synd om er. :/ Vi satte ju upp vår nyinköpta fläkt i vårt sovrum, men det hjälpte inte mycket. Både jag och sambon har i stort sett inte sovit någonting på tre nätter för att det varit så varmt. Inte så kul att inte kunna ha någon kroppslig kontakt utan att klibba ihop heller. Den enda som sover bra är Selma, otroligt nog. Så imorse fattade vi beslutet att vi verkligen flyttar ut till havet idag, jag håller på att bli tokig här hemma. Inte kan vi gå och doppa oss heller för att vår brygga blev tagen av isen och bottnen är så dyig med pinnar och kräftor överallt så man vill inte gärna gå ned där. Längtar till nästa sommar då vår pool ska vara klar.

Suck, tittade precis ut och ser att det regnar. Kul att man precis varit ute och hängt upp tvätten. Haha, snart får jag psykbryt. Min ena hund har blivit bromsbiten och så fort han hör en broms nu så springer han in alternativt hoppar ned i vattnet. Min andra hund har blivit dålig för att det är för varmt och hon äter superdåligt och ligger bara och flåsar. Hon är en riktig badkruka också så det är svårt att få ned henne i vattnet.

Har mycket mindre feber idag, tror bara jag har 38 grader någonting, så jag känner mig som en helt ny människa. Dock är bröstet fortfarande knöligt och gör svinont, hur mycket jag än pumpar, masserar, har vetekudde eller badar varmt. Så det är lite halvdrygt. Men men, ska prata med vår bvc-sköterska nästa vecka då vi ska vaccinera Selma om jag kan sluta helt med bröstmjölk och hur jag ska gå tillväga, för jag är så less på blödande bröstvårtor och ilande smärtor i brösten varje gång jag ska pumpa.

Vi ska som sagt kolla om vår watskibutik har flytvästar, annars så får jag panik. Vågar inte åka ut på en sjön en gång till utan flytväst på Selma. Såg framför mig hur båten skulle kantra och Selma skulle flyga ut och vi inte skulle kunna hitta henne igen. :eek:

Nej, nu ska jag ut och rädda det av tvätten som räddas kan och försöka tvinga ut hundrackarna så att de får lite regn på sig. Är så skönt att jag har lämnat bort hästarna under sommaren så att jag slipper det ansvaret ett tag. Saknar inte att springa upp och ned till hagen med tokiga unghästar som blir attackerade av broms och mygg.

Selma har somnat efter att ha fått sitt 11-mål och chocken av att se sig själv i babygymspegeln och kameran samtidigt. :D
37823_428521994760_503859760_4323058_2951160_n.jpg
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

Prata med föräldrarna, finns barn som gärna äter samma som vuxna. Jag hade själv som barn dock uppskattat köttbullar mera än tex oxfilé.. Jag hade frågat barnets föräldrar,de känner barnets matvanor bäst.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

Alex vaknade precis och fick vatten och drack utan problem och somnade sedan om. Tycker visst inte heller om när det har fel temperatur.

Just ansvarsfrågan och stressen gör att jag försöker låna ut hästen. Fick nästan panik igår när jag satt och ammade och hästen gnäggade i hagen och alla sprang i panik...
Var hemma själv ocj fick ta bort alex från bröstet, ner i korgen med honom och sedan ta in hästarna. När jag efter tre minuter var tillbaka så hade jag en hysterisk bäbis istället...Ska ut och fota honom och maila lite bilder till tjejen som sökte foderhäst
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 227
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 659
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
17 033
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 110
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp