Sv: Vårmammor 2010 del 7
Jag har varit lite frånvarande sista dagarna, hade hur mkt som helst att göra i helgen när jag hade utlandskunder på 2-årshingsten. Man vill ju ha fint inne, ute, i sadelkammare plus att alla hästar ska vara fina.

Det gick iaf bra och om alla röntgenbildre får godkänt av deras vet så blir han finsk.
Ture passade på att gå igenom en av sina största förändringar hittills natten fredag/lördag.

Från att ha sovit väldigt bra så har han blivit helt vild. Han sover eg men kastar sig från sida till sida, gnor sig i ögon, petar ut nappen, blir irriterad och börjar rulla runt efter den osv. Två gånger har han vaknat och gråtit som om han haft mardrömar. Han som aldrig vaknat innan... Det enda som funkar är om han ligger på min arm och jag håller om honom, då kan jag lugna honom så han kan slappna av. Men då får man ju ont i kroppen, och så fort jag rullar ifrån honom börjar det om. Fred-lörd sov jag inte alls, lörd-sönd sov jag 2 timmar och sönd-månd några fler. Inatt var det lite bättre.
MEN på dagarna har jag en ny bebis på både gott och ont. Han har tidigare varit ganska tyst men nu jäklar. Han ylar och pratar och skäller på nallar och Bamse babygymmet och är inte tyst en sekund. Har lite svårt att somna för han är så upphetsad men kan sen sova länge. Han är lite bättre på att leka själv, kanske kan leka själv i fem minuter istället för två!

Han sitter bra i tripptrappstolen och annars också med lite hjälp, det dröjer dock ett tag innan han sitter själv. Han rullar runt åt både hållen men mest från rygg till mage åt vänster. Han blir vansinnig om man lägger honom på rygg så han är över på mage innan man hunnit blinka. Jobbigt vid blöjbyten. Hrm.
Håller med om att man borde ha en signatur underst om sitt barn, det kunde man förr på Buke. Jag lägger till:
Ture 22/5 lång och tjock, har inte vägt och mätit på snart två månader. Skulle gissa på 65 cm+ och 8 kg +!