Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Ahhh tack för tipset, det har jag inte ens tänkt på..f*n va dum ja är som "gav bort" selen till storasyrran...trodde aldrig vi skulle behöva använda den så mkt...

Till skillnad från oss i så fall (fölisen) bläh! Jag är förskyld, Min man hade 40 graders feber igår och var ett vårdpaket, A är värst stackarn, han har ingen feber men är så snörvlig att han inte kan äta ibland (och helst väljer bort det) men blir nästan hysterisk av saltlösning eller näsfridan. Ush finns inget annat man kan använda :cry:

Hmm vår gamla Britax är inget problem alls än så länge, men han börjar bli lite bredaxlad för det kanske. Inget problem alls på längden. Han väger 9 kg. Så vi får väl fundera snart ändå, och så axlarna då.

Och det lustiga är att man ser liksom aldrig när det händer :laugh: det är alltid när man vänder ryggen till, annars ser de hur snälla och stillaliggande ut som helst. (Har den gröna barnIKEA mattan ringdans, han kan lämnas i ett hörn och hittas i ett annat).

*kl*

Var har alla tagit vägen! Inte ett inlägg 8 timmar, måste nästan vara rekord??

Har tagit en ridtur i det fina höstvädret, sen mat och nu har A somnat bredvid mig i soffan. Hoppas på en bättre natt med mera sömn än föregående.
I morgon väntar föräldrargrupp på bvc, ska bli spännande att se de andra bebisarna :laugh:

Trååååkigt att gå in och inte se några nya inlägg, men jag ska inte säga nåt för jag skrev senast i middags..
Vad har alla upptagna mammor gjort idag då? :)

här har vi haft fullt upp hela dagen :)
har haft en vän på långfika... hennes dotter är född sammadag som M var beräknad ;)

Tycker med att det börjar bli glest mellan inläggen :cry:

*kl*
Idag har jag varit på näst sista mammagrupps sammankomsten.
Pratade lite barnsäkerhet. Så snart är det väl dags att börja gå igenom huset
och planera vad som skall göras.
Sen va vi iväg och kikade på en hundgrind och avdelare att ha i bilen.
Tycker det är läskigt att ha doggarna lösa i skuffen med vagnen.
Men den passade inte. Så det blir att leta vidare.

I morgon ska vi åka och kolla på overall till snoddas.
Är lite kluven huruvida jag ska satsa på en i fleece eller en tjockare.
Han är rätt varm av sig och i vagnen är han ju väl nedpackad med åkpåse och filt.
hmmm, blir nog fleece ändå...

*kl*
Det var någon här som ville veta när det var barnloppis i mina trakter...har glömt vem ??

Men iaf så är det o ljungby på lördag halv 10 i iogt-lokalen, söndagen den 3 okt i traryd

Tycker med att det börjar bli glest mellan inläggen :cry:

Ju mer de små raringarna är vakna och vill bli roade, ju mindre bukesurf :p. E har kommit på en massa nya saker på sistone - hittat sina fötter, kommit på att man kan stå upp - men jag tror att det är lite jobbigt för honom för han är betydligt svängigare i humöret än i vanliga fall. Och sover sämre på nätterna...

Jag har Ebba i fleeceoverallen och ingenting till. Hon är lagom varm när vi kommer tillbaka. Så jag hade nog inte stoppat på mer än vanliga kläder om han har både påse och filt. VAd ska du ha i vinter då ;)

Vår skrotunge har ett mellanting mellan fleeceoverall och funktionsoverall. Typ sånna där som man kan beställa på Ellos etc. Idag läget har han bara den & ev en filt att dra över sig om han vill i vagnen. Under har han bara byxa, tröja & strumpor. Han har aldrig vart kall än så länge så den är jag jättenöjd över. Åkpåsen kommer nog fram när det börjar bli minusgrader, än så länge är det ju oftast lite mer än +10 här uppe iaf på dagarna :D

*kl*

Alltså jag undrar vad som tagit åt pojken idag. Han har vaknat runt 05.00 och vart lite gnölig nu sista veckan. Men oftast har det hjälpt om man gett honom nappen. Men i morse hjälpte inte det utan han fortsatte att gnöla fram till 05.50, då gav jag upp och tog över honom i våran säng. Han va vaken kanske 10 minuter till sen slocknade både han, jag och sambon...Theo sover fortfarande, har inte ätit något sen 22.30 igår kväll....:crazy:

*kl*

Vi var ute vid huset och pysslade igår. Tog även kort men så tog batteriet slut i kameran och när jag kom hem och skulle ladda så insåg jag att laddaren ligger hos syrran. Ska hämta den idag.

Alicia har för första gången varit ledsen på natten och då tog hon i och var det nästan hela natten. Såi morse kom det en bajsblöja... Så blir det ibland när hon ska bajsa att hon blir ledsen flera timmar innan. Jag undrar om hon är hård i magen då? Någon som har tips om vad man kan göra för att underlätta? Har masserat och masserat halva natten...

Jag har Ebba i fleeceoverallen och ingenting till. Hon är lagom varm när vi kommer tillbaka.
Nu känner alla sina egna bebisar bäst, men eftersom nästan alla skriver precis sådär så vill jag bara inflika att man faktiskt kan frysa fast man är varm utanpå kroppen. Jag är som en kamin utanpå och fryser oftast och jag vet inte hur många gånger min man sagt "huuuur kan du frysa när du är så varm???". Har försökt förklara för honom att ju varmare kroppen är, destå större tempskillnd till omgivande temperatur (om det är kallt ute) och därför fryser jag. :idea:

Vi är ju alla olika, och risken finns ju att V har mina gener, så jag litar inte på att han inte fryser bara för att han inte är kall. :) Jag klär honom på samma sätt som jag själv skulle göra om jag suttit stilla ute.

Jag har ju gett sempers magdroppar sen E var några veckor. Nu när hon bara får ersättning har allting blivit lite enklare. Nu gråter hon inte ens när hon bajsar. Innan var det gnöligt och gråt i många timmar innan. Man fick nästan låta henne skrika lite för att ta i så det kom ut :(

Jovisst- det kan jag köpa. Men har du vanliga kläder, overall, filt och åkpåse om du går ut och sätter dig nu?
Ni kanske har mycket kallare än oss men jag undrar ändå vad man ska ta till när det blir minus på riktigt? Det är kanske bara en tunn åkpåse hon har nu- det vet ju inte jag :)

Men herre min.... Jag har ju dem står i kylen... Har helt glömt bort... Springer och hämtar direkt... Tack :bow:
Tur att buke finns när man är senilskalle :D

Alicia har POP`s vindfleeceoverall. Hon håller sej väldigt varm i den. Men jag ska åkta och köpa raggsockor nu för fossingarna blir lätt kalla. Och en mössa som oxå är vindtät. När hon sitter i sittvagnen har hon fårskinn och i liggvagnen bara en filt och locket. Jag tänkte köpa ett underställ i ull till henne till vintern.

knapplån

Jag saknar mitt gamla liv just nu, men bara på ett plan.. Kanske är jag en aning öppen nu, men jag saknar ett sexliv så jag blir fan tokig... en gång i veckan eller ännu mer sällan, åååhhhhhhh............................
Det är så svårt att få till med en bebis som sover i våran säng, som dessutom är vaken hela kvällarna.
det är UNDERBART att sova med Théa, men jag saknar samlivet med min sambo! Jag ska lägga till att jag är med på än han.
Det är ju inte så att man blir särskilt glad och trevlig på varandra om man inte ligger med varandra!
Jaja. Suck. Jag vill bara klaga lite.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 139
Senast: Hedinn
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 821
Senast: julgrisen
·
Övr. Hund Loggade in efter många år borta och insåg dels att jag var som mest aktiv här för 15-20 år sedan och dels att jag faktiskt har kontakt...
Svar
10
· Visningar
1 285
Samhälle Med tanke på de raderade inläggen i Eurovisiontråden så tar jag tillfället i akt att starta en ny tråd om konflikten, som ju inte bara... 2
Svar
36
· Visningar
1 133

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka