varmblod med passgång

Sv: varmblod med passgång

Hej vet du vad jag skulle göra?Jag har sett varmblod som töltade o det var såååå himla häftigt..Träna fram det.. Mvh jag
 
Sv: varmblod med passgång

Hej vet du vad jag skulle göra?Jag har sett varmblod som töltade o det var såååå himla häftigt..Träna fram det.. Mvh jag

Och jag säger att för guds skulle träna INTE fram det! Töltningar/pass beror ofta på spänningar och kan försämra de övriga gångarterna om man tränar upp musklerna för det. T.ex. överångar kan få pass/tölt inslag

vilket inte förbättrar ridbarheten direkt samt att det är jäkligt fult :o köp en islänning istället om ni vill tölta/passa
 
Sv: varmblod med passgång

Håller med. Ska man ta fram tölt och pass ska hästen vara Riktigt riktigt välriden och vältränad först, annars förstör man bara för sig. Dessutom är det extra viktigt isf att ha en tränare till hjälp hela vägen.
 
Sv: varmblod med passgång

Och jag säger att för guds skulle träna INTE fram det!

Och förutom de högst relevanta skäl som du framför, vill jag tillägga att det förmodligen skulle göra hästen jäkligt svårsåld om man en dag inte kan ha kvar den :o

Förresten, tack för infot kring amerikansk/fransk travare! Det visste jag inte, att passanlaget bara fanns hos amerikanerna :)
 
Senast ändrad:
Sv: varmblod med passgång

Hade ju gärna köpt en töltande travare om den var fin i övrigt..isisar är fina men känns ganska små..
 
Sv: varmblod med passgång

Så fort min f.d travare blir stressad börjar han passa. Vet inte riktigt vad jag kan göra åt det men han gör det aldrig på ridbanan eller annars så jag bryr mig inte så mkt om att försöka åtgärda det.
 

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
854
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 912
Senast: iNHALE
·
Ridning Hej! Hur brukar ni tänka kring igångsättning av häst? Hur länge skrittar ni tills ni börjar lägga in trav på schemat? Jag har...
Svar
3
· Visningar
966
Senast: Freazer
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 301
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp