Varmblod till distans.

attempt

Trådstartare
Varmblod (fd travare) sägs vara mycket passande till distansritt och jag ska nu börja träna min häst i det.
Jag undrar om det finns någon tävling för "nybörjare" i västra götalands området, kanske i sommar?
Tacksam för svar.

Sv: Varmblod till distans.

Har själv varit intresserad av detta en lång tid, mest bara för att komma ut med pållen och se lite nya platser, men avstånden kombinerat med de höga anmälnings- och startaavgifterna har gjort att det är ekonomiskt ohållbart att åka iväg på prova på ritt eller CR... Först 300 i avgifter + många 100-lappar i bensin då närmaste ritt är 15-20 mil bort... Att ingen klubb i Gbg-regionen är intresserade av distans? Lite underligt...

Intresse i Gbg finns nog, frågan är om nån har tid o ork???

Brukar det inte hållas distansritter i vårgårda? Och i göteborg?

Rebeccah skrev:
Jag är intresserad, helt klart! :)

Alla är vi väl intresserade av att rida, men av att arrangera, det är en annan fråga. ;)

Ett tips till dig om du är intresserad är att först hjälpa till på en ritt. Då lär man sig både hur man rider distans och arrangerar.

Hälsning Maja

Jag ska söka på internet efter ritter i närheten och bara åka dit och titta, hjälpa till och få information om ritter i närheten.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
568
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 229
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 031
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 025

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka