Sv: varmt svettäcke
Det finns ju massor att välja och vraka bland, många otroligt fina i bra kvalité.
Eskadron har superfina svettäcken, tror dessa kallas för "Dralontäcken". Jag vet att dessa finns i olika rutiga kombinationer och jag har sett dessa i min lokala ridsportbutik och de är verkligen något så grymt fina...
På internet finns dom hos
Horze
Pris 1090:- hos Horze
Täcket finns också hos
Calevo
Hos Calevo, kostar täcket 851:-
Hansbo har jättefina ylletäcken, i superkvalité. Dessa täcken finns bl.a. hos
Henrikssons Ridsport och du kan få kryssgjordar på täcket mot ett tillägg på 250:-.
Dock spräcker detta täcke din budget, då de kostar ca 2300:-, går dock att få i vilka färger, med det kantband och pp du vill ha och det är superkvalité på dessa! Mycket exklusiva, extremtfina täcken!
Mia´s har också fina ylletäcken! De finns bl.a. hos
Hippomarket och där kostar de ca 900:- dock tror jag inte att dessa är med kryssgjordar på, men det kanske inte är någon omöjlighet att de kan ta hem ett med kryssgjordar på, åt dig? Även
Lillhästen i Stav har ett ganska brett sortiment från just Mia´s dock finns inte deta täcke med på deras hemsida, men de kanske kan ta hem ett åt dig. De har generellt sett mycket lägre priser än vad Hippomarket har. Dessa täcken finns också i flera olika färger.
Equiline har också fina täcken, i lite olika utföranden och går att få i div. olika färger. Vet dock inte om jag sett dessa med kryssgjordar någon gång? Men det kanske går att få!? Equilines täcken finns bl.a. hos
Equinet
Börjes har faktiskt ett Ylletäcke som är skapligt också, i alla fall för de pengarna. Dock så är de lite stora i bogen, annars har det faktiskt helt ok passform och det är Väldigt Mycket(!) täcket för pengarna i det här fallet. Det kostar inte ens 300 spänn.. och duger utmärkt att ha som svettäcke hemma i alla fall.