Varning, HALA RIDBYXOR

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare waphine
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 080
W

waphine

:confused: Köpte för ett tag sedan ett par Jacson ridbyxor modell Bali. Märkte genast vid första ritten med de nya byxorna att de var hala som såpa i sadel, omöjliga att rida i med en korrekt sits. Det var svårt att sitta kvar i sadeln med denna byxa när hästen bockar. Hörde mig för i min ridkrets och fick då reda på att fler gjort samma tabbe och köpt "de sköna" byxorna som inte går att rida i.
Det är inte sadeln det är fel på eftersom jag har andra märken (Eurostar och Pikeur) på byxor, vilka också är oskodda och som fungerar utmärkt i samma sadel.
Det som fick mig att köpa denne byxa var att priset var bra (415 kr) och att de var så otroligt sköna att ha på sig. Jag kunde inte i min vildaste fantasi tro att de inte skulle fungera som ridbyxa. En byxa vilken marknadsförs som ridbyxa måste väl fungera att rida i. Jag kommer att reklamera denna byxa till Jacson.

Finns det ågon mer därute som gjort samma erfarenhet jag ?

Sv: Varning, HALA RIDBYXOR

Personligen så fäster jag inte så stor vikt vid brallan, kan i princip rida i vad som helst. Balansen får inte sitta i byxan eller stigbyglarna, då tror jag man missat något i sin utbildning. Ursäkta om det låter fränt, men det är min åsikt.

intressant svar, som tyder på att du ridit i Jacson Bali. Det går inte ens att rida barbacka med dem på

jag glömde ordet aldrig framför ridit i Jacson Bali

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 560
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Har fått problem med att hitta ridbyxor som sitter bra sedan jag gått från strl 38 till 36. Byxor i strl 36 sitter bra i midjan, låren...
Svar
3
· Visningar
1 209
Senast: oxo
·
Utrustning Jag har fullt schå så fort jag ändrar något i min egen utrustning, dvs köper nytt i en variant jag inte haft förut! :crazy: Tex så... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 240
Senast: Orkide
·
A
Utrustning är det jag som är konstig eller är det kass passform på ridbyxorna? :o Provade ridbyxor för ett tag sedan av olika märken bla eurostar...
Svar
16
· Visningar
1 986
Senast: Horsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka