Men jag fattar överhuvudtaget inte hur man kan tänka på pengarna i en sådan situation... jag fattar verkligen inte det. Jag fattar hur du menar, visst. Likadant som om ifall man adopterar ett barn och den efter några år blir påkörd och dör, då har man ju förlorat dom pengarna, men jag tror ju inte att man tänker att "jag skulle hålt ungen inne nu har jag ju förlorat massa pengar på det här" tror det är det sista man skulle tänka, tror faktiskt inte att man skulle ens tänka den tanken.
 
Nu förstår jag inte...

"Iofs skulle jag aldrig ta emot en katt gratis, är den inte värd nått för dig?"

Tycker även att det är sorgligt att folk inte kan ta emot gratiskatter, eller ta emot och ta emot. Mina katter var vanvårdade och riskerade att dö om dom inte togs ifrån sina ägare, det var igentligen inte meningen att jag skulle skaffa katter just då, men jag kunde inte låta dom små liven plågas mer, eller dö. Och inte skulle jag väll betalat hon som vanvårdade sina katter? Inte en chans, skulle hon ha något med pengar att göra så skulle det vara att böta för att hon behandlat dom illa. Och mina katter betyder lika mycket för mig som mina andra familjemedlemmar (som jag också fick gratis :smirk:) kan inte sätta ett pris på vad mina katter är värda precis som jag inte skulle kunna sätta ett pris på mina barn.

"Bara för att det är en levande varelse, så struntar du i riskerna bara för att katten vill gå ut?"

Väldigt luddig fråga... och nej, JUST för att dom ÄR levande varelser så släpper jag inte ut dom för att det inte är en lämplig miljö för katter att vistas ute på där jag bor.

och jag tycker inte heller att katter ska vara gratis, verkligen inte, tycker att det borde vara lag på attman ska ta betalt för sina kattungar precis som det är lag på att man ska betala om man adopterar barn, men jag tycker verkligen att om man kan rädda en katt till livet och från att plågas så ska man göra det! och då ska man ju inte betala idioten som behandlat den illa.
 
snälla snälla!!! sluta bråka!!!
missfideli älskar sina katter och gör allt för dem, vad jag har läst här, så jag tror inte att hon bryr sej mindre om sin "billiga" katt (om man får skriva så).

men släpper man ut en katt som kostar 5000kr så har man förlorat 5000kr om den försvinner. men man har även förlorat ngn man älskar (om man nu gör det). släpper man ut en katt man fått gratis så förlorar man inga pengar men man förlorar ngn man älskar och det går inte att värdesätta i pengar...detta tror jag att missfideli tycker med...!!!
 
det var ju synd att hon inte kunde uttrycka sig så själv då :smirk:
 
kanske det men man kan inte allt här i världen!!
hon försökte ju iaf men det är inte alltid lätt att hitta rätt ord.
själv har jag haft denna disskution med min sambo då vi köpte en katt för 5000kr så jag visste redan vad jag skulle skriva med en gång när jag läste detta här.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp