Vårstäda i trädgården

Stinaelin

Trådstartare
När får en börja vårstäda i trädgården? Det kliar i fingrarna, men jag vet att det är dumt att starta för tidigt.
Det jag menar är tex att ta bort rosornas vinuertäcke, klippa ner döda kvistar och rensa bort löv mm.

Vilka andra saker kan en börja med nu i april?
 
I zon 1 börjar det bli dags att dra igång gräsklipparen för säsongens första trimning, så här kan det definitivt vara dags för vårstädning. Har också klippt en del förvuxna rosor och ska ge mig på lavendeln och lite annat visset skröfs idag.
 
Det finns väl ingen bestämd tidpunkt?

Löv tar jag bort så fort de tinat loss. Vintertäckning åker när tjälen släppt så de kan ta upp vatten via rötterna. Döda kvistar är ju döda så de kan man ta bort när som helst.
Vissa saker måste vänta tills växtligheten kommit igång och annat kan man göra när som helst.
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 608
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
303
Senast: Hellhound
·
  • Omröstning
Samhälle När jag körde till jobbet idag hörde jag delar av "Människor och tro" på P1 och jag började fundera lite. Om du får välja, vad vill du...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 672
Senast: iNHALE
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 940
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp