Vårt badrum (uppdatering & bilder)

Du får ha det på visningen när ni ska sälja. :D

Precis! Eller så målar vi golvet också nån månad innan :angel: :D

Kan passa på att skriva någon rad om värdet på lägenheten och hur vi tänker. Vår uppfattning är att man oftast får tillbaks pengarna för en totalrenovering vid försäljning, räknat på om man "säljer på samma marknad som man köpte". Det verkar dock vara helt andra faktorer, mestadels, som gör att värdet går upp och ner som beror på marknaden, tajming, tur eller otur osv.

Vi håller på att spara ihop kontantinsats till kommande lägenhet, då vi planerar att köpa större om några år. Det är en lite för stor risk för oss att lägga 150 tkr på renovering när det inte är helt säkert att vi får tillbaks dem. Sedan är det ju ändå så att man säljer och köper på samma marknad, så får vi mindre pengar för lägenheten så kommer säkert köpa billigare också. Men när det kommer till just kontantinsats så behöver vi dem i handen och inte i lånet, så att säga.

När vi var på visningar senast så såg vi några målade badrum, och några andra halvlösningar. Det verkade inte påverka priset nämnvärt utan de flesta lägenheter, topprenoverade eller inte, verkade landa på ungefär det priset som vi trodde.

Så ja, det är väl grunden till beslutet ur ett rent ekonomiskt perspektiv då :)
 
Vet inte om du såg på min insta vilken skillnad det blev när jag målade kaklet på vår lilla toa? Från mintgrön till ljusgrått 😅 Gjorde så himla mycket att måla kaklet så jag tänkte göra det när vi fräschar upp nere i tvättstugan också.

Det blir fint hos er! Stor skillnad!
 
Vet inte om du såg på min insta vilken skillnad det blev när jag målade kaklet på vår lilla toa? Från mintgrön till ljusgrått 😅 Gjorde så himla mycket att måla kaklet så jag tänkte göra det när vi fräschar upp nere i tvättstugan också.

Det blir fint hos er! Stor skillnad!

Ja jag såg det! Alltså vilka trender som funnits 😅 I vår förening gjorde de alla badrum för 28 år sedan men färgen på bården och golvet skiljer sig åt trapphuset emellan. Trappen bredvid fick grått. Vafan liksom, själva fick vi nån jäkla slemhinne-rosa? :rofl:

Var också på visning på en lägenhet som hade ett stort, väldigt turkosa badrum. KOM. IGEN.
 
Ja jag såg det! Alltså vilka trender som funnits 😅 I vår förening gjorde de alla badrum för 28 år sedan men färgen på bården och golvet skiljer sig åt trapphuset emellan. Trappen bredvid fick grått. Vafan liksom, själva fick vi nån jäkla slemhinne-rosa? :rofl:

Var också på visning på en lägenhet som hade ett stort, väldigt turkosa badrum. KOM. IGEN.

Ja men eller hur! Och då har jag inte visat hur vårt badrum ser ut....lilla toaletten var jättesnygg jämfört med hur badrummet ser ut 😂 Där är handfat och toa mintgrönt (var även en bidé och ett badkar i samma färg innan vi slängde ut det och satte in en duschkabin), kakel upp till hälften där två väggar är gula och två röda. Ovanför kaklet är det målat vitt. Golvet är gjort av små kakelplattor i gult med några inslag av svarta plattor innimellan i ett obestämt mönster 🙈
 
Ja men eller hur! Och då har jag inte visat hur vårt badrum ser ut....lilla toaletten var jättesnygg jämfört med hur badrummet ser ut 😂 Där är handfat och toa mintgrönt (var även en bidé och ett badkar i samma färg innan vi slängde ut det och satte in en duschkabin), kakel upp till hälften där två väggar är gula och två röda. Ovanför kaklet är det målat vitt. Golvet är gjort av små kakelplattor i gult med några inslag av svarta plattor innimellan i ett obestämt mönster 🙈

Haha alltså NEEEEJ. Vem har ens bott där innan, kan man undra 🙈

Påminner mig om när min vän köpte lägenhet. Väggarna i vardagsrummet var till hälften målade svart, ungefär upp till midjehöjd, och till hälften rött. Golvet var en vacker fiskbensparkett men där hade de lagt en plastmatta över, HALVA golvet bara så hälften var parketten och hälften en.. schackrutig plastmatta i svart och vitt. Jag var med honom när han fick nycklarna av ägarens föräldrar, och de sa "Ja, jag antar att du kommer göra om här inne? Det är synd, det är ju så fint!" och jag fick hålla mig för att garva rakt ut.
 
Haha alltså NEEEEJ. Vem har ens bott där innan, kan man undra 🙈

Påminner mig om när min vän köpte lägenhet. Väggarna i vardagsrummet var till hälften målade svart, ungefär upp till midjehöjd, och till hälften rött. Golvet var en vacker fiskbensparkett men där hade de lagt en plastmatta över, HALVA golvet bara så hälften var parketten och hälften en.. schackrutig plastmatta i svart och vitt. Jag var med honom när han fick nycklarna av ägarens föräldrar, och de sa "Ja, jag antar att du kommer göra om här inne? Det är synd, det är ju så fint!" och jag fick hålla mig för att garva rakt ut.

Men gud så hemskt :rofl:

Inget var omgjort när vi flyttade hit utan allt var original sen det byggdes 1965. Vi har en stor hall nere och tapeten var julröd med lite svarta streck i som ett rutmönster. Den tapeten gick upp i trapphuset och gick där över i samma typ av tapet fast där var det grå och gul eller något liknande. Äckliga plastmattor i alla rum förut vardagsrummet nere och hallen upp 🙈 Köket hade gröna, gula och vita luckor haha. Vi har fått bort det mesta nu då vi snart renoverat alla rum (tar tid med 8 rum och kök...) men det rum som vi har som någon typ av walk in closet har senapsgul tapet med stora brunrödorangea blommor på, tänk riktigt 70 tal 😂
 
Men så bra det blev @Voeux :love:

Angående hemska badrum. Jag har för längesedan arbetat med att rita upp badrum för privatpersoner. Jag vet inte hur många gånger jag suttit på kundmöten och undrat om de inte gör saker och ting i fel ordning, vissa borde helt klart ha bokat en synundersökning innan de bestämt färg på kakel & klinker 😬

Mest minnesvärd var mannen som ville ha ett rött klinker med glittereffekt på både väggar och golv.
"-Spejsigt!" var hans kommentar om det färdiga resultatet.
"-Bordell!" tänkte jag inombords.
 
Vi tittade också på en sekelskifteslägenhet där man nån gång under 70-talet hade lagt plastmatta över en fin fiskbensparkett, och SÄNKT TAKET. Alltså, vem satt där en gång i tiden och bara: "Vi har för högt till tak! Sänk det! Och täck alla fula stuckaturer när ni ändå håller på!"
 
Lager nr 3 på bården. Bra saker kommer till den som väntar, eller vad är det man säger 🙄 Har visserligen lärt mig vänta ut en pandemi så ska väl kunna vänta ut 5 lager färg också.

7C61E021-82B3-4B13-A013-216913E26331.jpeg
 
Men så bra det blev @Voeux :love:

Angående hemska badrum. Jag har för längesedan arbetat med att rita upp badrum för privatpersoner. Jag vet inte hur många gånger jag suttit på kundmöten och undrat om de inte gör saker och ting i fel ordning, vissa borde helt klart ha bokat en synundersökning innan de bestämt färg på kakel & klinker 😬

Mest minnesvärd var mannen som ville ha ett rött klinker med glittereffekt på både väggar och golv.
"-Spejsigt!" var hans kommentar om det färdiga resultatet.
"-Bordell!" tänkte jag inombords.
Måste för övrigt nämna den äldre mannen (70-årsåldern) som kom in för att köpa badrumsmöbler en söndag eftermiddag.
"-Jag måste ha ny inredning! Allt är sönder!" (Gubben)
"-Oj, vad har hänt?" (Jag)
"-Jo, jag drack några snapsar igår och blev lite rund innanför västen. När jag skulle borsta tänderna snubblade jag på badrumsmattan och ramlade in i högskåpet som välte och föll över spegelskåpet och handfatet. Har du någon hantverkare som jobbar på söndagskvällar?"

(Sorry att jag kapar din tråd @Voeux 😅)
 
Ja jag såg det! Alltså vilka trender som funnits 😅 I vår förening gjorde de alla badrum för 28 år sedan men färgen på bården och golvet skiljer sig åt trapphuset emellan. Trappen bredvid fick grått. Vafan liksom, själva fick vi nån jäkla slemhinne-rosa? :rofl:

Var också på visning på en lägenhet som hade ett stort, väldigt turkosa badrum. KOM. IGEN.
"Slemhinnerosa" 😂😂😂

Det hade passat utmärkt ihop med färgen som jag nästan målade i mitt vardagsrum (behövde dölja en fullkomligt gräslig tapet) Jag tänkte en väldigt ljus färg, nästan vit fast med varmare ton. Hittade en nyans som verkade jättefin, men var tackolov listig nog att köpa en liten provburk och testa....

Den såg hudfärgad ut i mitt rum! Jag svär, jag kunde smälta in i väggen om jag höll upp armen framför provmålade ytan 🙄
 
Ja men eller hur! Och då har jag inte visat hur vårt badrum ser ut....lilla toaletten var jättesnygg jämfört med hur badrummet ser ut 😂 Där är handfat och toa mintgrönt (var även en bidé och ett badkar i samma färg innan vi slängde ut det och satte in en duschkabin), kakel upp till hälften där två väggar är gula och två röda. Ovanför kaklet är det målat vitt. Golvet är gjort av små kakelplattor i gult med några inslag av svarta plattor innimellan i ett obestämt mönster 🙈
OT men :D
Hittade detta badrum i en mindre villa. I jämförelse är @Voeux badrum rena stilikonen. Även om erfarenheten av målning skänker hopp....
1604954981462.png
 
"Slemhinnerosa" 😂😂😂

Det hade passat utmärkt ihop med färgen som jag nästan målade i mitt vardagsrum (behövde dölja en fullkomligt gräslig tapet) Jag tänkte en väldigt ljus färg, nästan vit fast med varmare ton. Hittade en nyans som verkade jättefin, men var tackolov listig nog att köpa en liten provburk och testa....

Den såg hudfärgad ut i mitt rum! Jag svär, jag kunde smälta in i väggen om jag höll upp armen framför provmålade ytan 🙄

Jag var inte smart nog att köpa provburk som 16-åring. Jag fick hudfärgat sovrum. Det var fruktansvärt! Jag jobbade extra för att köpa ny färg och måla över. :laugh:
 

Liknande trådar

Hemmet Hej. Håller för fullt på och planerar för renovering av mitt badrum i min bostadsrätt och är i valet och kvalet om jag ska lägga in...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 701
Senast: Stekspaden
·
Hemmet Vi tycker inte om kakel och klinker i vårt badrum, men det är inget fel på det egentligen förutom utseendet. När vi flyttade in hade vi...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
10 680
Senast: Daff
·
Hemmet Vi ska eventuellt göra om badrummet framöver och jag behöver inspírerande bilder av fina badrum. Vårt badrum är inte stort, ca...
Svar
14
· Visningar
10 838
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp