Vårt badrum (uppdatering & bilder)

Lager nr 4 på bården. Vem sa att det skulle vara enkelt :D I morgon målar vi i alla fall hela badrummet igen och hoppas det ska smälta ihop då. Annars får det väl bli ytterligare ett lager. Skam den som ger sig!

575ECB7E-F7AC-4F78-8C6E-4D970A76D41C.jpeg
 
Nej den är ju hemsk 😂 Handfatet har samma färg. Och som sagt så var det en bidé och badkar där också tidigare i samma gröna färg🙈
När jag flyttade till Stockholm hade min lilla toalett blodrött golv, blått porslin och blå väggar, svart kakel ovanför handfatet och grönt tak. Sk Stockholmsdusch, dvs en handdusch med gulnande slang som man satte till kranen i handfatet.

Synd jag aldrig tog någon bild. :laugh:
 
Lager nr 4 på bården. Vem sa att det skulle vara enkelt :D I morgon målar vi i alla fall hela badrummet igen och hoppas det ska smälta ihop då. Annars får det väl bli ytterligare ett lager. Skam den som ger sig!

Visa bifogad fil 59923
Blir ju kanon! Enda risken är väl att golvet ser ännu "värre" ut när det andra blir fint.. 😅

Tror ni tänker helt rätt angående helrenovering. När jag skulle sälja min lgh, som likt eran haltade pga original badrum från 90 med plastmatta, var jag ett tag inne på att låna för att renovera innan försäljning. Mäklaren sa dock tvärnej, som ni var inne på trodde han inte på att man knappt får mer för lgh med renoverat badrum. Det är ju mer läget osv som spelar in. Så jag struntade i det, om det var rätt får man ju aldrig veta men kändes vettigt.
 
Blir ju kanon! Enda risken är väl att golvet ser ännu "värre" ut när det andra blir fint.. 😅

Tror ni tänker helt rätt angående helrenovering. När jag skulle sälja min lgh, som likt eran haltade pga original badrum från 90 med plastmatta, var jag ett tag inne på att låna för att renovera innan försäljning. Mäklaren sa dock tvärnej, som ni var inne på trodde han inte på att man knappt får mer för lgh med renoverat badrum. Det är ju mer läget osv som spelar in. Så jag struntade i det, om det var rätt får man ju aldrig veta men kändes vettigt.

Jag tror att det är väldigt spekulativt om det går att få igen pengarna på en renovering vid en ev försäljning. Det handlar ju också om hur mycket pengar en lägger på renoveringen...

Men jag tror absolut att objektet blir mer lättsålt om det är renoverat och vettigt prissatt - så det underlättar säkert för mäklaren att få iväg objektet.
 
Tror ni tänker helt rätt angående helrenovering. När jag skulle sälja min lgh, som likt eran haltade pga original badrum från 90 med plastmatta, var jag ett tag inne på att låna för att renovera innan försäljning. Mäklaren sa dock tvärnej, som ni var inne på trodde han inte på att man knappt får mer för lgh med renoverat badrum. Det är ju mer läget osv som spelar in. Så jag struntade i det, om det var rätt får man ju aldrig veta men kändes vettigt.

Jag tror att det är väldigt spekulativt om det går att få igen pengarna på en renovering vid en ev försäljning. Det handlar ju också om hur mycket pengar en lägger på renoveringen...

Men jag tror absolut att objektet blir mer lättsålt om det är renoverat och vettigt prissatt - så det underlättar säkert för mäklaren att få iväg objektet.

Verkligen. En familjemedlem sålde precis sin lägenhet för 100 tkr mer än vad hen köpte den för, men vet att de renoverade badrummet för 150 tkr. Andra har fått både mer eller mindre och allt där emellan.

Vi har en väldigt attraktiv lägenhet överlag, och just nu har vi tre lägenheter ute till försäljning i vår förening med ca 4 budgivare på varje. Så att få lägenheten såld till ett rimligt pris, när det är dags, är vi inte oroliga för. Är marknaden lite sviktande just då så väntar vi bara.
 
När jag flyttade till Stockholm hade min lilla toalett blodrött golv, blått porslin och blå väggar, svart kakel ovanför handfatet och grönt tak. Sk Stockholmsdusch, dvs en handdusch med gulnande slang som man satte till kranen i handfatet.

Synd jag aldrig tog någon bild. :laugh:

Haha men alltså HJÄLP! :rofl:
 

Liknande trådar

Hemmet Hej. Håller för fullt på och planerar för renovering av mitt badrum i min bostadsrätt och är i valet och kvalet om jag ska lägga in...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 701
Senast: Stekspaden
·
Hemmet Vi tycker inte om kakel och klinker i vårt badrum, men det är inget fel på det egentligen förutom utseendet. När vi flyttade in hade vi...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
10 680
Senast: Daff
·
Hemmet Vi ska eventuellt göra om badrummet framöver och jag behöver inspírerande bilder av fina badrum. Vårt badrum är inte stort, ca...
Svar
14
· Visningar
10 838
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp