Vårt badrum (uppdatering & bilder)

Hade varit snyggast, tänker dock att man kommer att duscha på den då :D
Jag klottrare lite på fotot du lade in av tidigare badrummet men vet inte riktigt var du tänkte ha glasväggen.
20201111_152612.jpg

Tänkte typ så.
Men ni kanske ska ha glasvägg hela vägen eller något sånt?
 
Jag klottrare lite på fotot du lade in av tidigare badrummet men vet inte riktigt var du tänkte ha glasväggen.
Visa bifogad fil 59959
Tänkte typ så.
Men ni kanske ska ha glasvägg hela vägen eller något sånt?

Vilken fin skiss! :D

Ja, men lite så tänker vi oss med glasväggen! I dagsläget drar vi dock draperiet genom hela rummet och jag tror att det kommer att bli blött på hela den delen av badrummet, även om glasväggen kommer ta det värsta stänket så räknar jag med att det kommer bli blött en bit till. Så risken är att tavlan kommer bli blöt om vi hänger den där. Så länge vi inte skapar en dusch-hörna som man stänger om sig. Men just nu tänker vi oss öppet.
 
Vilken fin skiss! :D

Ja, men lite så tänker vi oss med glasväggen! I dagsläget drar vi dock draperiet genom hela rummet och jag tror att det kommer att bli blött på hela den delen av badrummet, även om glasväggen kommer ta det värsta stänket så räknar jag med att det kommer bli blött en bit till. Så risken är att tavlan kommer bli blöt om vi hänger den där. Så länge vi inte skapar en dusch-hörna som man stänger om sig. Men just nu tänker vi oss öppet.
Jag har själv ett rätt djupt duschhörn nu, hyresvärden hade inget draperi där och det går men jag köpte faktiskt ett. De där små vattendropparna sprider sig mera än vad man tror :cautious:
Se bild nedan.
1d2c902b4a3e0bcf9c85659dce8b66a88a770b10217ca1fdcb34397d50f3710d.jpg

Så jag skulle nog säga att ni kanske skulle fundera över någon extra glasvägg om ni inte vill ha ett draperi.
 
Jag har själv ett rätt djupt duschhörn nu, hyresvärden hade inget draperi där och det går men jag köpte faktiskt ett. De där små vattendropparna sprider sig mera än vad man tror :cautious:
Se bild nedan.
Visa bifogad fil 59960
Så jag skulle nog säga att ni kanske skulle fundera över någon extra glasvägg om ni inte vill ha ett draperi.

Ja vi har funderat på det. Vi gillar dock att duscha ihop och jag tänker inte tränga in mig i nån jäkla kapsel med den där jätten :rofl: Så det får väl bli det som avgör lite, dubbla duschväggar kommer hålla badrummet torrare men då kommer vi bara kunna duscha en och en.
 
Porslin är ju mycket lyxigare än plast. Men trä är bäst enligt mig då!

Usch jag har bott inneboende i england hos en tant som hade sån där muff på sitsen. Och en Uformad matta på golvet runt toastolen. Länge sedan jag tänkte på det nu, fy faan vad vidrigt.
Då har jag gladare minnen från frigolitsitsar som är varma och sköna mot arslet på utedass kalla vinterdagar. Vad nu det har med något att göra..

Fast Japansk bidet toalett sate ar fantastiskt! Ena sonen, den som reser mycket pa Japan, har haft det i aratal sa nar jag inte fick tag pa toapapper bestallde jag en direkt ... Ringen ar varm och skon att satta sig pa aven om den inte alls ar vacker. :p
 
Vi har funderat på det! Blir dock dyrare, och inte lika snyggt. En "nättare" lösning kanske är mer lockande för framtida köpare tror jag.
Vi har en dusch med två vikbara glasdörrar. Väldig clean utan krusiduller. Ser snyggt ut både när den står uppfälld och infälld mot väggen. Vi duschar ofta ihop i den och det är små genomskinliga släplister på undersidan av glasdörrarna som gör att vattnet inte flyter ut i hela badrummet :)
 
Någon som har koll på vart man får kasta torkad färg? Vet att man måste åka till miljöstation med överbliven färg i burk, men hur är det med torkade penslar, rollers, skyddsplast mm. som har torkad färg på sig?
 
Sista lagret färg. Bården syns faktiskt mer på foto än i verkligheten, konstigt nog! Är man i badrummet märks den inte. Sedan på vissa ställen så är kaklet ovanför bården någon millimeter längre ut, vilket också markerar lite med en skugga som inte går att måla bort.

Men vi är nöjda! Nu ska det få torka två veckor innan vi får upp spegel, duschvägg, hyllor och någon tavla. Samt gärna något litet kommod om vi hittar.

4BFA60CD-1F36-4526-A063-15EDAA72BCF7.jpeg
 
Sista lagret färg. Bården syns faktiskt mer på foto än i verkligheten, konstigt nog! Är man i badrummet märks den inte. Sedan på vissa ställen så är kaklet ovanför bården någon millimeter längre ut, vilket också markerar lite med en skugga som inte går att måla bort.

Men vi är nöjda! Nu ska det få torka två veckor innan vi får upp spegel, duschvägg, hyllor och någon tavla. Samt gärna något litet kommod om vi hittar.

Visa bifogad fil 60108

Blev ju skitbra!
 
Sista lagret färg. Bården syns faktiskt mer på foto än i verkligheten, konstigt nog! Är man i badrummet märks den inte. Sedan på vissa ställen så är kaklet ovanför bården någon millimeter längre ut, vilket också markerar lite med en skugga som inte går att måla bort.

Men vi är nöjda! Nu ska det få torka två veckor innan vi får upp spegel, duschvägg, hyllor och någon tavla. Samt gärna något litet kommod om vi hittar.

Visa bifogad fil 60108

Lite styling på det (och vid GUD! byt duschslang!!) så kommer golvet att vara en fullt acceptabel förutsättning.
 

Liknande trådar

Hemmet Hej. Håller för fullt på och planerar för renovering av mitt badrum i min bostadsrätt och är i valet och kvalet om jag ska lägga in...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 712
Senast: Stekspaden
·
Hemmet Vi tycker inte om kakel och klinker i vårt badrum, men det är inget fel på det egentligen förutom utseendet. När vi flyttade in hade vi...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
10 712
Senast: Daff
·
Hemmet Vi ska eventuellt göra om badrummet framöver och jag behöver inspírerande bilder av fina badrum. Vårt badrum är inte stort, ca...
Svar
14
· Visningar
10 841
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp