Vårt badrum (uppdatering & bilder)

Jag tycker inte golvet ser så himla fult ut? Ihop med nya fräscha väggar och ny inredning lär det bli superfint. Eller är det knallrosa och det inte syns på bilderna?

På första bilden ser ju hela badrummet fult ut men det är ju för att det är ful inredning/möbler (förlåt :p) plus den fula bården. Tror som sagt det kommer bli jättefint.
Jag håller med. Bort med duschdraperiet och den gamla wc-stolen (Gustavsberg?) och bort med spegelskåpet. In med duschvägg, ny modern wc med lite slankare form (typ IFÖ Sign/Gustavsberg Nautic) och in med ett bra spegelskåp/spegel så kommer det bli jättefint. Jag gillar golvet :D
 
Jag tror att det är väldigt spekulativt om det går att få igen pengarna på en renovering vid en ev försäljning. Det handlar ju också om hur mycket pengar en lägger på renoveringen...

Men jag tror absolut att objektet blir mer lättsålt om det är renoverat och vettigt prissatt - så det underlättar säkert för mäklaren att få iväg objektet.
Säkert, men jag kände att då hade jag hellre lagt de pengarna på ett badrum jag själv fick njuta av och sen dessutom ev. få mer vid en försäljning. Men jag planerade inte heller att bo där så länge, precis som @Voeux och då känns det bättre att spara de pengarna till nästa kontantinstats istället.
 
Jag tycker inte golvet ser så himla fult ut? Ihop med nya fräscha väggar och ny inredning lär det bli superfint. Eller är det knallrosa och det inte syns på bilderna?

På första bilden ser ju hela badrummet fult ut men det är ju för att det är ful inredning/möbler (förlåt :p) plus den fula bården. Tror som sagt det kommer bli jättefint.

Jag håller med. Bort med duschdraperiet och den gamla wc-stolen (Gustavsberg?) och bort med spegelskåpet. In med duschvägg, ny modern wc med lite slankare form (typ IFÖ Sign/Gustavsberg Nautic) och in med ett bra spegelskåp/spegel så kommer det bli jättefint. Jag gillar golvet :D

Golvet är egentligen inte alls särskilt fult, gillar man rosa så är det ett ganska fint klinker. Det är nog mest att resten av vår lägenhet går i vitt, grått, creme och svart stål så kontrasten blir påtaglig :D Men det är väl också därför jag tänker att man kan göra något roligt av det, om det nu ändå ska bli kontrast. I stället för att bara försöka dämpa och tänka över. Jag tror inte att golvet kommer att upplevas som knallrosa, det ser nog ut ganska exakt så som på bilderna. Däremot när bården försvinner och både väggar och tak blir kritvitt, så finns det ju en risk att golvet utmärker sig lite mer medan det idag smälter ihop lite med resten av allt.

Toalettstolen får nog vara kvar, jag är för lat för att byta den :D Däremot ska vi köpa ett nytt lock! Det där är i plast så vi tänkte köpa ett i porslin. Lär ju inte synas nån skillnad men lite skillnad i känslan iaf!
 
Golvet är egentligen inte alls särskilt fult, gillar man rosa så är det ett ganska fint klinker. Det är nog mest att resten av vår lägenhet går i vitt, grått, creme och svart stål så kontrasten blir påtaglig :D Men det är väl också därför jag tänker att man kan göra något roligt av det, om det nu ändå ska bli kontrast. I stället för att bara försöka dämpa och tänka över. Jag tror inte att golvet kommer att upplevas som knallrosa, det ser nog ut ganska exakt så som på bilderna. Däremot när bården försvinner och både väggar och tak blir kritvitt, så finns det ju en risk att golvet utmärker sig lite mer medan det idag smälter ihop lite med resten av allt.

Toalettstolen får nog vara kvar, jag är för lat för att byta den :D Däremot ska vi köpa ett nytt lock! Det där är i plast så vi tänkte köpa ett i porslin. Lär ju inte synas nån skillnad men lite skillnad i känslan iaf!
Det kommer säkert att bli jättebra, bara att få in en duschvägg istället för draperi gör ju massor. (Mvh Draperihataren :angel:)

Ehum, tänk dock på att en wc-sits i porslin är svinkall. Alltså, svinkall. Ungefär som att doppa röven i Norra Ishavet.
Hårdplast är betydligt trevligare att sitta på och en tjock sådan (typ Kan-sitsarna) ser nästan ut som porslin.
 
Det kommer säkert att bli jättebra, bara att få in en duschvägg istället för draperi gör ju massor. (Mvh Draperihataren :angel:)

Ehum, tänk dock på att en wc-sits i porslin är svinkall. Alltså, svinkall. Ungefär som att doppa röven i Norra Ishavet.
Hårdplast är betydligt trevligare att sitta på och en tjock sådan (typ Kan-sitsarna) ser nästan ut som porslin.

Får sätta en rattmuff på :rofl: :yuck:
 
Får sätta en rattmuff på :rofl: :yuck:
Hahaha! När jag jobbade som VVS-säljare (nu snackar vi forntid) så kom det en gång in en kund som frågade efter en wc-sits i tyg. Jag stod tillsammans med butikens "fastighetsskötare". (Egentligen var det en gubbe som butiken fick bidrag från arbetsförmedlingen för att ha hos sig, han hade funktionsvarianter)
Jag sa till kunden att vi inte hade några tygsitsar, varpå gubben plötsligt utbrast: "-Kolla på Blocket, där kan det finnas begagnade!" :laugh::laugh::laugh:

Hjälpsamt men ja....
 
Får sätta en rattmuff på :rofl: :yuck:
:angel:
a7f988a78d603c9c7273e5b829779ec2.jpg
 
Jag är kräsen överlag, när jag stör mig på någonting så liksom kliar det i ögonen. Som tur är blir ju fula saker normaliserade efter ett tag och man tänker inte på det efter en tid. Men jag vill gärna ha det fint och trivsamt precis överallt i hemmet. Man är ju så olika där, jag har vänner och familjemedlemmar som lägger mindre möda och pengar på boende och vill hellre använda sina pengar till annat. Hemmet är inte jätteviktigt. Medan för mig och M är det högst upp på listan av vad vi prioriterar ekonomiskt. Hade vi haft för avsikt att bo kvar här länge så hade vi definitivt renoverat.

När vi köpte den här lägenheten så underskattade vi lite hur dyrt det skulle vara att göra om badrummet, och svårt. Det är vår första bostadsrätt så renoveringar är nytt för oss. Inför nästa boende så kommer vi definitivt ha mer erfarenhet av vad som är dyrt, och vad som är billigt, vad som är svårt och vad som är enkelt. Så jag kan säga att vi inte kommer göra om misstaget att köpa ett boende med gammalt badrum igen :D Om vi inte bedömer att vi har möjlighet och ekonomi till renovering då.
Jag tänker samma sak som du. När jag tittar på bostadsrätter så prioriterar jag att jag trivs i badrummet och kan tänka mig bo där, just pga det är så dyrt att renovera dem. Andra rum är lite lättare att renovera, man kan ändra mycket med hjälp av lite i dem. Till skillnad från badrum där tex kaklet är katastrof, det blir ju ett massivt arbete :cautious:
 
Jag tänker samma sak som du. När jag tittar på bostadsrätter så prioriterar jag att jag trivs i badrummet och kan tänka mig bo där, just pga det är så dyrt att renovera dem. Andra rum är lite lättare att renovera, man kan ändra mycket med hjälp av lite i dem. Till skillnad från badrum där tex kaklet är katastrof, det blir ju ett massivt arbete :cautious:

Verkligen, och jag vet att många sa det när vi var på visningar. "Titta på en lägenhet som har bra badrum och kök, resten kan ni fixa själva" och vi lyssnade, de första 21 visningarna sen började vi bli trötta och irriterade på att förlora budgivningar. Så när denna dök upp så gick allt så fort, vi fick en privat förhandsvisning och dagen efter tog vi beslut och ville skriva papper snabbt innan någon annan skulle hinna före IGEN. Ja, så var det när vi köpte i början av det här året. Fullproppade visningar och 3-6 budgivare på varje lägenhet. Det var fullskaligt krig :D Så i all hast, förälskade i lägenheten, så tänkte vi "Äh vi kör, vad kan det kosta att renovera? 70 tkr?" Tji fick vi :D

Man lever och man lär!
 
Det kanske vore coolt att få upp en liten tavla som matchar golvet lite. Det behöver ju inte vara exakt samma färg men som går i samma toner. Kanske den här:

Visa bifogad fil 59938
Jag tror verkligen på den här tavlan!! :up: Jätteläcker och det ser lite ut som en handduk virad runt håret, passar perfekt i ett badrum :D

Med beigebruna (svårt att förklara?) handdukar kanske? :idea:
 
Verkligen, och jag vet att många sa det när vi var på visningar. "Titta på en lägenhet som har bra badrum och kök, resten kan ni fixa själva" och vi lyssnade, de första 21 visningarna sen började vi bli trötta och irriterade på att förlora budgivningar. Så när denna dök upp så gick allt så fort, vi fick en privat förhandsvisning och dagen efter tog vi beslut och ville skriva papper snabbt innan någon annan skulle hinna före IGEN. Ja, så var det när vi köpte i början av det här året. Fullproppade visningar och 3-6 budgivare på varje lägenhet. Det var fullskaligt krig :D Så i all hast, förälskade i lägenheten, så tänkte vi "Äh vi kör, vad kan det kosta att renovera? 70 tkr?" Tji fick vi :D

Man lever och man lär!
Förståeligt! :heart
 
Jag tror verkligen på den här tavlan!! :up: Jätteläcker och det ser lite ut som en handduk virad runt håret, passar perfekt i ett badrum :D

Med beigebruna (svårt att förklara?) handdukar kanske? :idea:

Det gör det faktiskt! Det har jag inte ens tänkt på men det passar ju super. Hittade massa fina men det känns konstigt att ha bilder på typ mat eller dryck i badrummet. Man vill ju ha nåt som känns någorlunda badrummigt.
 
Porslin är ju mycket lyxigare än plast. Men trä är bäst enligt mig då!

Usch jag har bott inneboende i england hos en tant som hade sån där muff på sitsen. Och en Uformad matta på golvet runt toastolen. Länge sedan jag tänkte på det nu, fy faan vad vidrigt.
Då har jag gladare minnen från frigolitsitsar som är varma och sköna mot arslet på utedass kalla vinterdagar. Vad nu det har med något att göra..
 
Jag tror verkligen på den här tavlan!! :up: Jätteläcker och det ser lite ut som en handduk virad runt håret, passar perfekt i ett badrum :D

Med beigebruna (svårt att förklara?) handdukar kanske? :idea:
Mitt emot dörren om jag får tillägga :angel:
Blir ett blickfång och man känner igen färgerna på golvet och i tavlan direkt när man öppnar dörren. Så hinner man inte fundera på om man gillar färgen på golvet eller inte.
Det är vad jag inbillar mig iallafall 🤔
 
Det gör det faktiskt! Det har jag inte ens tänkt på men det passar ju super. Hittade massa fina men det känns konstigt att ha bilder på typ mat eller dryck i badrummet. Man vill ju ha nåt som känns någorlunda badrummigt.
Jag tänkte handduk virad runt håret och sedan naken överkropp (av det som syns), som om hon klivit ur duschen :up:

Tillägg: kanske blommorna i håret är doften av hennes schampo :idea::up:
 
Mitt emot dörren om jag får tillägga :angel:
Blir ett blickfång och man känner igen färgerna på golvet och i tavlan direkt när man öppnar dörren. Så hinner man inte fundera på om man gillar färgen på golvet eller inte.
Det är vad jag inbillar mig iallafall 🤔

Hade varit snyggast, tänker dock att man kommer att duscha på den då :D
 

Liknande trådar

Hemmet Hej. Håller för fullt på och planerar för renovering av mitt badrum i min bostadsrätt och är i valet och kvalet om jag ska lägga in...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 712
Senast: Stekspaden
·
Hemmet Vi tycker inte om kakel och klinker i vårt badrum, men det är inget fel på det egentligen förutom utseendet. När vi flyttade in hade vi...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
10 712
Senast: Daff
·
Hemmet Vi ska eventuellt göra om badrummet framöver och jag behöver inspírerande bilder av fina badrum. Vårt badrum är inte stort, ca...
Svar
14
· Visningar
10 841
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp