Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Personlig upplevelse är sydöstra sverige.Ja, vart blåser det minst i Sverige? Och vart blåser det minst och har mest soltimmar? Alltså, kombinationen, inte bara mest soltimmar.
Jag har försökt googla, men förstår inte diagrammet alls.
Personlig upplevelse är sydöstra sverige.
Oskarshamn har ofta värmerekord och gladhammar söder om västervik med. Bodde några mil norr om Oskarshamn och tyckte det var varmt och blåste lite, behagligt väder generellt.
Kontinenten är annars att rekommendera.... det mesta är varmare än sverige![]()
Kalmar är också lite av ett blåshålFast längs kusten blåser det satan
Både Västervik och Oskarshamn är riktiga blåshål, kommer in över vattnet med full kraft.
Kalmar är också lite av ett blåshål
Men Växjö borde ligga mest i lä och har ofta mycket soltimmar
Allt är relativt. Jag tyckte det blåste betydligt mindre där än hemma i Skåne. Då bodde jag ändå där när Gudrun härjade.Kalmar är också lite av ett blåshål
Men Växjö borde ligga mest i lä och har ofta mycket soltimmar
Flytta till Nybro där doftar det inte tång i alla fallJo tack
Såhär års är det verkligen vidrigt. Iskall, fuktig luft och stanken av tång.
Blööö.
Flytta till Nybro där doftar det inte tång i alla fall
Ärligt talat märkte jag inte jättemycket av Gudrun förutom då att strömmen gickAllt är relativt. Jag tyckte det blåste betydligt mindre där än hemma i Skåne. Då bodde jag ändå där när Gudrun härjade.
Luleå är ju dock ökänt för att alltid vara blåsigt. Men ja, vad gäller soltimmar på sommaren är vi ofta högt på topplistan. Kanske för att ev molnighet i närheten blåser bortDet blåser "aldrig" storm hos oss, skellefteå. Och i Piteå/Luleå finns det massor av soltimmar, så kanske där någonstans? Men dock är det ju svinkallt och mörkt dygnet runt på vintern![]()
Luleå är ju dock ökänt för att alltid vara blåsigt. Men ja, vad gäller soltimmar på sommaren är vi ofta högt på topplistan. Kanske för att ev molnighet i närheten blåser bort![]()