Vart får man rida?

Sv: Vart får man rida?

ursäkta språket men vars faaan får man då rida.. där jag bor måste man typ rida på cykelvägar för att komma nånstans annat en kanske en väg :mad:

vilket kan bli ganska tråkit i längden så jag är lite så jag rider lite
där jag vill ibland...

för ska vi ut på landsvägar me pollarna :devil: :confused: :confused:

då lär man ju hamna i diket fortare än kvikt... tänker mest på bussar å last bilar jag har lyckas röra en buss då den körde förbi :eek:

de känns ju så säkert :eek: :eek:

så saktar dom ju inte ner heller
 
Sv: Vart får man rida?

Rolle skrev:
Uttryckte mig lite ofullständigt kanske. Vad jag frågade var om man med beaktande av allemansrätten dvs rider på sidan på trädan fanns det inget juridiskt hinder.

Vet dock inte vad som gäller om man rider kors och tvärs över. Vi har en idiot här på Österlen och han bor inte långt härifrån givetvis :mad: Han hävdade att han inte fick bidrag när vi red på trädan där han hade en markaväg och körde nästan dagligen med traktorn. Då fick jag besked att det inte skulle bli några indragningar av bidragen och fick namn och telnr han kunde ringa på länsstyrelsen. Han hörde aldrig av sig ;)
Men som sakt det var här nere i skåne det....

Rolle på Österlen
Islandshästar på Lösdrift

Fast vi har nog samma länsstyrelse :smirk: men det gäller ju att ha samma handläggare...

När jag var på träff med LRF/Lst i Önnestad ang just detta så var där en bonde som gnällde över islandshästar/turridning som han hade problem med. De var kanske du? :angel: (iallafall i dina trakter)

Diskussionen blev iallafall het eftersom föreläsaren först inte redogjorde för skillnaden på att rida ut 5 kompisar eller att rida ut på turridning med 5 ekipage. :D
 
Sv: Vart får man rida?

När jag var på träff med LRF/Lst i Önnestad ang just detta så var där en bonde som gnällde över islandshästar/turridning som han hade problem med. De var kanske du? (iallafall i dina trakter)

Det var inte norrland jag bodde i :cool: Passar på när det är i Sjöbo eller Bollerup.
Vi har ingen turridning bara inackorderingar som vi är noga med att tala om för vad som gäller här runt omkring. Alla (utom idioten) är positiva till pållarna och tycker det är ett pittoreskt inslag i byn och naturen. Vi har inte ridigt någonstans utan att fråga där det behövs. Det kan vara att komma över något stycke in till skogen. Peppar peppar har alla varit positiva och sagt att det är trevligt med att se hästar igen, ofta är det äldre lantbrukare som har varit med sedan det begav sig ;) och kring jul åker vi runt med mut...ööö julgåvor till de berörda :D

Rolle på Österlen
Islandshästar på Lösdrift
 
Sv: Vart får man rida?

Rolle skrev:
Det var inte norrland jag bodde i :cool: Passar på när det är i Sjöbo eller Bollerup.
Den "dumma" islandsägaren bodde nog i mellan sverige enligt dej :angel:
Norrland.. börjar i Hanaskog enligt oss :angel:

Rolle skrev:
och kring jul åker vi runt med mut...ööö julgåvor till de berörda :D
Låter sunt! Det gillar vi, bara det är gott och inte en blomma :D
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik En grusväg, som inte är en uppfart och inte har någon skyltning, visst borde jag få rida här enligt allemansrätten? Längs vägen bor det...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 040
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 365
Senast: Jadzia
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 519
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 186
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp